• Copy Cat

Kan Trombyl 75 mg/dag påverka så man känner mindre molnande värk eller har jag ytterligare ett mf framför mig???

Är gravid för fjärde gången och är i v 5 (4+1). Denna graviditet tar jag 75 mg Trombyl och Progesteron 400 mg á 3 ggr/dag. Till saken hör att jag har verkligen inga symtom what so ever. Jag är bara konstant trött men annars ingenting. Jag har tre mf bakom mig och jag hade mer symtom dessa gånger. Dessutom så hade jag också betydligt mer växtvärk/molnande värk. Denna graviditeten känner jag ytterst svaga impulser och knappt detta. Är det någon som känner igen sig i att Trombylen skulle kunna göra att man har mindre molnande värk? Eller har jag ett missfall att vänta, igen?

Ska det aldrig bli min tur (är så ledsen)

Snälla ni som har tagit Trombyl och Progesteron, vilka erfarenheter har ni?

• Svar på tråden Kan Trombyl 75 mg/dag påverka så man känner mindre molnande värk eller har jag ytterligare ett mf framför mig???
  • Symamman

Jag äter trombyl nu efter 3 mf
    Har mindre ont än de andra gångerna men samma tryckkänsla när jag ligger.
    Det är svårt att säga.
    Hoppas det går bra för dig. Begär ett VUL
    lycka till

• Copy Cat

Hejsan!

Jag har någon annan sorts konstig känsla. Inte molnande värk såsom den typiska mensvärken som jag hade de tre första gångerna. Det känns mer som svaga impulser som kommer och går. Jag var på vul idag (4+2) och det enda som syntes var en förtjockad slemhinna, så jag får vänta i 2,5 vecka tills nästa vul. Läkaren sa att så länge jag inte blöder eller har ont så är det bra. Jag får avvakta och se. Vill inte hoppas för mycket, blir så besviken om det inte går vägen denna gången iheller.

Vilken vecka är du i?

• Kängu

Hej!
    Jag har haft tre missfall och sedan en lyckad graviditet. Jag tycker mina graviditetssymptom kring v4-6 har varit olika i alla graviditeter, den första hade jag mest symtom och brösten ömmade rejält, det gjorde de ej i den graviditeten som lyckades. Allstå i mitt fall så har det varit olika, och mindre symtom behöver inte vara negativt.

Jag känner igen mig, man analyserar allt, allt allt....man vill ju veta.

Lycka till i alla fall

Svar på tråden Kan Trombyl 75 mg/dag påverka så man känner mindre molnande värk eller har jag ytterligare ett mf framför mig???