• Neithotep

Irriterande...!

Min fästman har en bonusdotter som vi vanligtvis har varannan helg men skulle ha två helger på raken nu eftersom vi inte skulle ha henne jul. När han ringer på fredag så säger hennes mamma att hon är hemma med mammans kille eftersom han är sjuk, så jag säger till min fästman att han måste höra på vilket sätt han är sjuk för är det magsjuka kan vi inte ta henne, vi har två små barn här hemma och vi har redan haft magsjuka 2ggr denna vintern varav en vi just har blivit friska från. Killen säger att han har haft feber, sen säger han inget mer, bonusdottern skulle vara hos farmor från lördag-söndag och när hon kommer till farmor säger hon att hon spytt förut, så farmor ringer till bonusens mamma som förklarar att hon haft magsjuka tidigare under veckan och även hennes kille och nu hon själv. Blir så irriterad, sånt vill vi ju veta! Sånt säger man väl??
    Det är inte första gången något sådant händer, hon har flera gånger förr kommit till oss med feber och någon gång med magsjuka förra vintern också.. blir så leds! Vad ska man göra? Vi vill verkligen verkligen inte ha magsjuka igen, jag helammar min 3-månaders och har upplevt det jättejobbigt de två tidigare magsjukorna i vinter, vid ett sånt här tillfälle måste vi väl kunna säga att vi inte kan vill ta henne denna helgen utan hellre tar nästa om det funkar för de? men de ger oss ju aldrig något alternativ! Min äldsta son ska vara sista dagen på dagis i år på onsdag för då kommer tomten, men blir vi nu sjuka så går ju inte det heller.. suck, blir bara så arg.. kanske överreagerar jag men jag skulle absolut ha sagt sådant.
    Vi ringer alltid och säger innan hon ska komma om något utav våra barn har feber eller magsjuka så de får välja om de ändå vill skicka iväg henne (vilket de alltid gör) varför kan hon inte bara göra samma sak? ska försöka få tag i henne ikväll och förklara igen hur vi känner men vi har sagt det förr när hon kommit med feber och så..

• Svar på tråden Irriterande...!
  • Teskedsmamman

Vi har också råkat ut för det där... bonusar som kommer med tokförkylningar trots att vi hade en 1 mån bebis i familjen, och pga biomammans "nedtoning" av förkylningen så har sonen idag förkylningsastma! Han fick det i den där förkylningen....

Vissa människor ser bara till sig själva - egentid - och verkar tydligen skita i sina egna barn och medmänniskor. Har man kräksjuka i familjen skall INGEN gå till dagis eller jobb, helst, på 48 timmar efter kräkslut!

Hade ALLA gjort så här så hade risken för kräksjuka varit mycket mindre!

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Neithotep

Eller hur, blir så irriterad, och när fästmannen t.o.m. frågar (vilket jag inte tycker ska behövas ens) och de inte kan säga!
    Vad har ni sagt till bio föräldern? har de fattat eller bara fortsatt skicka sjuka barn?

• Teskedsmamman
    MammaTillElias skrev 2007-12-16 15:29:49 följande:
    Eller hur, blir så irriterad, och när fästmannen t.o.m. frågar (vilket jag inte tycker ska behövas ens) och de inte kan säga! Vad har ni sagt till bio föräldern? har de fattat eller bara fortsatt skicka sjuka barn?
    Fattat?! Så länge det inte är till hennes fördel så verkar de skita i vilket... meeeen, med tanke på hur drabbade vi är av kräksjuka och förkylningar (2 dagisbarn) så får de nog sin beskärda del tillbaka, tycker synd om bonusarna bara...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Neithotep
    Teskedsmamman skrev 2007-12-16 15:39:24 följande:
    Fattat?! Så länge det inte är till hennes fördel så verkar de skita i vilket... meeeen, med tanke på hur drabbade vi är av kräksjuka och förkylningar (2 dagisbarn) så får de nog sin beskärda del tillbaka, tycker synd om bonusarna bara...
    Ja så känner jag med, det är ju synd om bonusen att hon alltid vill skicka hit henne än hur sjuka vi är så hon får ju vara sjuk mycket oftare än nödvändigt också =(
  • Sofi 79

Sen kan man ju tänka som så att om det varit er gemensamma dotter hade det inte varit mycket att göra åt saken. Alla i familjen måste ju tillåtas vara sjuka.
    Fast jag förstår tanken, om man har möjligheten att låta henne vara någon annanstans där smittan redan finns är det ju jättebra.

• Neithotep
    Sofi 79 skrev 2007-12-16 18:56:47 följande:
    Sen kan man ju tänka som så att om det varit er gemensamma dotter hade det inte varit mycket att göra åt saken. Alla i familjen måste ju tillåtas vara sjuka.Fast jag förstår tanken, om man har möjligheten att låta henne vara någon annanstans där smittan redan finns är det ju jättebra.
    Nej precis hade vi haft henne vv så hade hon ju kommit vv som vanligt, men jag skulle ändå velat att de sa att hon var sjuk så vi visste! Nu fick ju hennes farmor ringa och fråga för att vi skulle få veta. Vi skulle egentligen inte ha henne i helgen heller så det hade ju funkat om vi haft henne nästa som vanligt istället. När det gäller just magsjuka så vill vi ju gärna veta och kanske skjuta på det en helg om det går, iaf nu när vi har en så pass liten bebis hemma, det är ju bara några månader till... Gäller det feber hade vi säkerligen haft henne alla vanliga helger ändå, men vi vill ju ändå veta det när hon kommer! Som det är nu så får vi ju upptäcka det själv och vi upptäcker det ju inte alltid på direkten, det blir ju jobbigt för både henne och oss... =/
Svar på tråden Irriterande...!