• Pinja

Hemkomst med EPT-barn

Våra goda vänner fick 1.10. i år en son i v.24+4. Han vägde 810g vid födseln, men har utvecklats mirakulöst och verkar inte i dagsläget ha andra men än lindrig bpd. Det har naturligtvis varit - och ÄR - jättejobbigt till och från och de var inställda att absolut tidigast få hem honom vid BF 17.1.2008.

Nu mår han dock så bra att om det inte kommer nåt allvarligt bakslag så får dem honom till jul! Underbart naturligtvis(!), men nu blev det ju bråttom att ställa för hemkomst!

Vad behöver man ha hemma i detta skede?! De har vagn, babyskydd, skötbord och grejer till amning (pump o.s.v.), samt en del kläder. Vad mer?

• Svar på tråden Hemkomst med EPT-barn
  • ruby84

andings larm?
    varmt ombnat för sog oc barnet...

• knäppisen

Man behöver samma saker som till ett fullgånget barn. Det medicinska får man med sig från sjukhuset.

• Amathea

Matlådor i frysen

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Smulan 79

Nu vet jag inte om hon ammar, eller bara/och ger ersättning. Men nappflaskor skulle nog jag säga. Eller är det bara sond? *skitesamma* I vilket fall som helst skulle ni kunna ladda upp ett rejält lager åt dem. Dessa odiskade nappflaskor, dvs ingen ren just när det behövdes, höll på att ta knäcken på de jag känner

• Pinja
    Amathea skrev 2007-12-18 09:43:32 följande:
    Matlådor i frysen
    Det tipsade jag om, men hon donerar mjölk och mjölkbilen kommer bara en gång per vecka så du kan ju gissa vad frysen är full med...
  • Pinja

Smulan 79 skrev 2007-12-18 09:51:01 följande:

Nu vet jag inte om hon ammar, eller bara/och ger ersättning. Men nappflaskor skulle nog jag säga. Eller är det bara sond? *skitesamma* I vilket fall som helst skulle ni kunna ladda upp ett rejält lager åt dem. Dessa odiskade nappflaskor, dvs ingen ren just när det behövdes, höll på att ta knäcken på de jag känner
    Hon ammar, men de flesta mål ska han ha näringstillägg de flesta mål så då blir de flaska iaf så det var ett bra tips!
  • carola1977

Spjälsäng och saker till den
    Flaskborste (diskborste till flaskorna)
    Blöjor och tvättlappar
    Salva till bebisrumpan
    Badbalja, badhjälp, badolja

• Smulan 79
    Pinja skrev 2007-12-18 21:05:24 följande:
    Det tipsade jag om, men hon donerar mjölk och mjölkbilen kommer bara en gång per vecka så du kan ju gissa vad frysen är full med...
    Haha, mjölkbil! Värsta kossan Är det så?? Trodde  man åkte själv till sjukhuset! Va bra att amningen kom igång trots så tidig födsel. Det gjorde det inte för henne jag känner
  • Pinja

Smulan 79 skrev 2007-12-19 08:49:37 följande:

Haha, mjölkbil! Värsta kossan Är det så?? Trodde  man åkte själv till sjukhuset! Va bra att amningen kom igång trots så tidig födsel. Det gjorde det inte för henne jag känner
    Ja, det är ju alldeles fantastiskt att hon fått igång amningen genom att pumpa! Han äter såpass små mängder än och hon måste ju pumpa var tredje timme för att hålla igång produktionen så det blir en hel del över...
  • Pinja

Måste tyvärr meddela att det inte blir nån hemkomst till jul... De har fått ett ordentligt bakslag och hamnat tillbaka på intensiven. Lillkillen har fått en infektion som drabbat tarmen. SÅÅ jobbigt...

• Amathea

Pinja:
    Åh, fy!
    Bakslag är så FRUKTANSVÄRT hemskt när man närmar sej hemgång!!
    Hoppas dom får en fin jul i alla fall!
    VI är många som kommer tänka på dom, och alla andra som "ligger inne över jul".

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Smulan 79

Nej usch va tråkigt! Hoppas att lillkillen repar sig snabbt ändå.

Svar på tråden Hemkomst med EPT-barn