• hmp80

    Tips på hemmagjord ansiktsmask och andra uppfriskande skönhetstips så här på vårkanten sökes!

    Halloj tjejer!
    Med tanke på den andra tråden med frågan om peeling tänkte jag att det kunde vara en idé att starta en tråd där man kan ge tips till varandra om trevliga och uppfriskande hemmagjorda ansiktsmasker eller badoljor eller annat som förhöjer den allmänna välbehagskänslan, kanske någon fräsch dryck eller nyttigt tilltugg
    Har ni några recept eller hemmakurer ni vill dela med er?

    Kram Heléne!!

  • Svar på tråden Tips på hemmagjord ansiktsmask och andra uppfriskande skönhetstips så här på vårkanten sökes!
  • Knyttet och K

    I en gammal tråd här på fl var det någon som tipsade om att blanda olivolja och socker som kroppsscrub och jag kan verkligen rekommendera det, särskilt om man är en torris

  • loves mamma

    man kan mosa avokado och lägga i ansiktekt om man är torr, en av mina favoriter är en mask bestående av ett uppvispat ägg och havregryn. man blandar ägget och gryn efter tycke så lägger man den på ansiktet låster den torka. en annan är att bada med mjölk och honung, jag brukar ta 5dl mjölk och 0.5 honung så lägger jag det i en skål och värmer i mikron och blandar i bad vattnet, man blir så mjuk och fin.

  • hmp80

    Tack ska ni ha för de gjorda inläggen!
    puffar upp tråden lite, finns fler förslag på hemmakurer där ute??

    /Heléne!

  • Önskan

    Äggula är en bra näringskur för huden! Gå in på www.shenet.se och kolla, där finns allt mellan himmel och gjord för hemmabruk.

    Äggvitan kan man oxå använda som mask, den så kallade "askungemasken". Man lägger den innan en utekväll tills den torkar och den drar ihop huden. Står om det på Shenet.

Svar på tråden Tips på hemmagjord ansiktsmask och andra uppfriskande skönhetstips så här på vårkanten sökes!