• Trotsa

oscar föddes den 10/12 i vecka28+5

Oscar är idag ca 1½vecka gammal och världens sötaste lilla pojk! Han ska idag flytta till säng!! Allt som händer kring Oscar är positivt och än så länge går allt framåt!! Och det är så frktansvärt skönt, men i bakhuvidet ligger tankar på när bakslaget kommer??

Det som "bekymrar" mig, eller egentligen irriterar mig är att folk hela tiden försöker få mig att inte vara hos Oscar hela dagarna! Men var ska jag annars vara, vad ska jag annars göra?? Jag VILL vara hos Oscar!! Alla oroar sig för att jag inte julpyntat hemma, att jag inte känner för att fira jul som vanligt...kan de inte bara begripa att julen faktiskt inte spelar så stor roll iår?!?!

Hade Oscar fötts i tid så hade jag ju haft honom hos mig hela tiden, vad är det för skillnad nu???

• Svar på tråden oscar föddes den 10/12 i vecka28+5
  • Sjöstjärnan78

Självklart ska du vara med din son så mycket du vill! Lyssna inte på alla andra utan bestäm själv. Hoppas allt kommer att gå bra och God Jul!

• Majuni

Jag förstår precis hur du menar!
    Jag har också en kille som är för tidigt född och jag var hos honom dygnet runt, personalen tyckte jag skulle åka hem och sova hemma.... hur skulle jag kunna det, som tur var så fanns det en säng på sjukhuset jag kunde sova i så att jag kunde vara nära..
    Men skillnaden är ju att om de blir födda när de ska så kan man ju ha dem hemma.. så de vill ju bara ditt bästa, att du ska få komma ifrån och din lilla kille är ju i bästa händer, men jag gjorde precis som du... Gör det som känns bäst för dig!
    Grattis till din bebis och lycka till!

• palmblad

Jylpynta är väl en piss i Mississippi, när man har ett prematurbarn som är kvar på sjukhuset. Om du inte störs av att inte ha pyntat, varför ska andra göra det? Alla bor väl inte hos dig! Grattis till Oscar och hoppas allt blir bra. Vecka 29 är inte extremt tidigt med dagens resurser. De är infektionskänslga, men vi hoppas på det bästa.

Tror folk har svårt att fatta, hur det är att ha blivit mamma, men inte kunna ta hem sitt barn. Så länge du tänker på att du också måste sova o äta, kan du va hos sonen så mycket du vill.
    Vissa verkar inte tro att man är lika mycket mamma som andra, om ens barn är för tidigt fött, sjukt eller inte fått leva.

Trotsa skrev 2007-12-21 08:02:30 följande:
    Oscar är idag ca 1½vecka gammal och världens sötaste lilla pojk! Han ska idag flytta till säng!! Allt som händer kring Oscar är positivt och än så länge går allt framåt!! Och det är så frktansvärt skönt, men i bakhuvidet ligger tankar på när bakslaget kommer??Det som "bekymrar" mig, eller egentligen irriterar mig är att folk hela tiden försöker få mig att inte vara hos Oscar hela dagarna! Men var ska jag annars vara, vad ska jag annars göra?? Jag VILL vara hos Oscar!! Alla oroar sig för att jag inte julpyntat hemma, att jag inte känner för att fira jul som vanligt...kan de inte bara begripa att julen faktiskt inte spelar så stor roll iår?!?!Hade Oscar fötts i tid så hade jag ju haft honom hos mig hela tiden, vad är det för skillnad nu???
Svar på tråden oscar föddes den 10/12 i vecka28+5