• hjärterum

födde en gosse på 1760g,41cm i v 37-väntar 2a nu,nån med erfarenhet,hur gick er 2a graviditet?

vilka kontroller fick ni genomgå under andra graviditeten och hur slutade den?jag är orolig nu då jag hoppas att det ska gå bättre med nästa bebis.men har hört att det är lika stor chans för denna graviditeten att sluta som den andra...det uppmärksammades inte att gossen var liten innan hann kom till världen!mne han mår bra nu och är en ´´stor kille´´ på 2år:)

• Svar på tråden födde en gosse på 1760g,41cm i v 37-väntar 2a nu,nån med erfarenhet,hur gick er 2a graviditet?
  • Underbara ungar

Vet en tjej som fick "för tidigt" första gången. Tror det va i v 35-36, men tösen vägde 3500, så något fel måste ju ha gjorts nån stanns!! Hon gick över ca 2 veckor med sitt andra barn - en gosse!

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • nesnegröj

Fick min son i v34+6 och han vägde 2120 och var 44,5 lång.
    min dotter föddes i v 38+6 och vägde 2145 och var lång.

• ancan73

Det undrar jag också! Födde en pojke i vecka 36 som vägde 2610 gram. Väntar nu vårt andra och frågade barnmorskan om det igår. Men hon sa, i mitt fall, eftersom att förlossningen började med vattenavgång så kan det gå hur som nästagång.

Svar på tråden födde en gosse på 1760g,41cm i v 37-väntar 2a nu,nån med erfarenhet,hur gick er 2a graviditet?