• Apoptygma

nytt jobb,ny stad o tvär ställt ex!!!

i korta drag...
    Har sökt jobb i hela sverige, fick nys om ett i motala o det ser mer än lovande ut. Har delad vårdnad som har funkat väldigt bra...tills nu =/ brättade för exet om hur allt ser ut och att jag kommer nog flytta i mars. Hennes reaktion va: Jaha, men jag vill inte att barnen ska pendla så du kommer ju inte träffa dom mycket.
    Är det lika bra o ta kontakt med en advokat på en gång om detta skulle dras vidare, för var jag än befinner mig landet så vill jag träffa mina barn o ha min tid med dom.

• Svar på tråden nytt jobb,ny stad o tvär ställt ex!!!
  • cruZZe

Ja sök genast konsultation hos advokat eller hos din kommun. Det är omöjligt att bemöta sådant ensam utan hjälp och råd.

• Papito

Beror väl lite på var du bor nu. Är det väldigt långt från Motala är det inte rimligt att barnen t.ex. ska bo hos dig varannan vecka. Men menar hon att de inte ska få åka alls? På lov och kanske någon/några helger i månaden måste du få ha barnen.

Ta hjälp om du & mamman inte klarar av att lösa det själva. Barnen behöver er båda...men det måste givetvis vara rimliga förhållanden.

• Lajm

Primärt är det barn och familjeavdelningen på socialkontoret ni skall vända er till om ni inte är överens.

Att blanda in advokater och tingsrätten blir oftast bara väldigt dyrt. Tyvärr är det så att parxis är att den som flyttar förlorar delar av sin vårdnad. Man vill inte riva upp barn från dess sociala miljö... om det inte är mamman som flyttar förståss.

• cruZZe

Exakt. Och det är i samma veva som alla kvinnor står och gapar om jämställdhet.

Lajm skrev 2007-12-26 16:37:21 följande:
    Primärt är det barn och familjeavdelningen på socialkontoret ni skall vända er till om ni inte är överens.Att blanda in advokater och tingsrätten blir oftast bara väldigt dyrt. Tyvärr är det så att parxis är att den som flyttar förlorar delar av sin vårdnad. Man vill inte riva upp barn från dess sociala miljö... om det inte är mamman som flyttar förståss.
  • Apoptygma

Nja långt o långt...tar en timme med tåg, mellan örebro o motala. o mellan arboga - örebro ca 30 min med bil. så de e ju inte världens ände..
    Som tur har hon ändrat sig lite iaf, o verkar vilja att det verkligen ska funka för både barnen och oss. För vi siktar båda på att forsätta ha delad vårdnad.
    ( och ja, kvinnor ska ha samma rättigheter o löner som män. Men när det kommer till barnafrågor, så har inte mannen/fader nått o säga till om =/ )

• Papito

Låter som en överkomlig sträcka...men det är klart, det är inte jag som ska pendla. Skönt att ni börjar hitta en bra deal, ni får väl testa er fram lite och känna av hur barnen mår av pendlandet. Ni kommer säkert att få omjustera lite men med tiden kan det bli bra.

Det viktiga är att ni båda ser till barnen hela tiden, att ni sväljer stoltheten och gör det som de verkar må bäst av. Men att de behöver er båda, det råder det inga tvivel om.

Lycka till!

• Locket på

Vad ditt ex vill är helt jävla ointressant, det är vad som är bäst för era barn som är intressant.
    Det som är bäst för dem är att träffa både mamma och pappa. Det är inte hon som har ensamrätt över "tyckandet".

30 minuter med bil. Jösses, det är ju inget avstånd alls.

Skönt iallafall att det verkar lösa sig. För om hon hade satt sig på tvären så hade du fått kämpa i motvind.

Svar på tråden nytt jobb,ny stad o tvär ställt ex!!!