Bara "prata" av mig...
Jaha, då har 1-års dagen passerat... Det blev ju lite känslomässigt stundtals, att det var ett år sedan vår lille kille som ville ut i v,29 men kunde hållas kvar till v.31, föddes. Han mådde trots omständigheterna väldigt bra. Vi var endast på sjukhuset i tre veckor och sedan med hemsjukvård i tre veckor.
Jag tror säkert att alla mammor och pappor tycker att det är lite känslomässigt jobbigt på sina barns födelsedagar, men vi med prematurbarn har ju inte enbart "lyckliga" minnen. Så mycket oro och ovisshet om framtiden. Alla frågor från bekanta, jobbiga bvc och läkarbesök osv. Missförstå mig inte, den dagen som min son föddes är den bästa dagen i mitt liv, men allt kunde ha gått så annorlunda... Bara att få se honom efter förlossningen (snitt) istället för flera timmar senare och att få hålla i honom mer än sitta och vaka vid en kuvös.
Vill så gärna ha ett barn till, vi jobbar på det sedan nån vecka tillbaka. Jag vill så gärna ha en normal graviditet , bli stor och tung och gå och vänta på att vattnet ska gå och att få välkomna värkarna. Frågan är ju bara om det kommer att bli en "normal" graviditet och om jag kan slappna av och njuta i stället för att undra om det blir för tidigt denna gång oxå. Jag var ensamm den gången förra året då vattnet gick helt oväntat i vecka 29, kommer jag våga att var ensamm nåsta gång???
Är det nån mer som känner igen sig i dessa tankar?