• Alyzzah

Förbannad på bonusmamma!!

Nu är jag så förbannad på min 3-årings bonusmammas!!

Pappan och jag har så lite kontakt med varandra som möjligt. Men jag tycker att man iallafall kan prata med varandra om viktiga saker när det gäller barnet.
    Överlämning sker på dagis enligt hans önskemål, för att slippa se varandra.
    Men vid vissa speciella tillfällen (som igår på juldagen) så måste man överlämna personligen. Min dotter bor hela julveckan hos pappa och bonusmamma, men jag skulle få ha henne över juldagen.

Det börjar med att bonusmamman kommer ut med dottern på parkeringen för att lämna över henne till mig. Har aldrig hänt förut, utan alltid skett med pappans sällskap. Jag och bonusmamman är inte bästa vänner precis och hon snäser bara ett "JAA" åt mig när jag frågar om dottern ätit lunch.

Sen på kvällen när jag ska lämna tillbax dottern så kör jag fram till entrén och antar då att pappan ska stå i trappuppgången och ta emot henne.
    Nää.....där står bonusmamman med hennes egna son och väntar.
    Min dotter tvärnitar och vänder sig mot mig med tårar i ögonen och frågar var pappa är?
    "Jag vet inte" svarar jag och dottern säger" jag vill åka mammas bil" (betyder förmodligen att hon vil åka hem med mig igen)
    Självklar så gillar min dotter sin bonusmamma, men blev väldigt besviken när inte pappa tog emot henne.

Vi gick iallafall in i trappuppgången och jag skulle säga hejdå till min dotter.
    Jag står på huk och håller en arm runt henne, och då plötsligt så vräker sig bonusmamman bara över och sliter henne ur armen på mig oh lyfter upp min dotter.
    "Kan jag inte få krama henne?" frågar jag
    "Jag trodde du hade gjort det" snäser bonusmamman.
    Hon släpper ner dottern och jag kramar henne och bonusmamman lyfter snabbt upp henne igen.

Jag tycker att bonusmamman betedde sig väldigt dumt. Hon kunde lämnat oss ifred, hållt lite avstånd och sen när jag börjat gå ut genom dörren, DÅ ta emot dottern och gå upp.

Och varför envisas med att lyfta upp en flicka på 3,5 år som kan gå själv??
    Bara för att jävlas med mig??

Blir så förbannad!!

Och när jag sen ringer 100 signaler till alla deras telefoner och mobiler så lägger dom bara på, och pappan skickar sms och tycker att all information och diskution ska gå genom den vägen. Och allt jag säger är fel och ingen lyssnar på mig.
    Helt sjukt!!

Ska ta kontakt med familjerätten så pappan får en spark i arslet. Han behöver höra saker från någon annan för att han ska ta det till sig.
    Allt jag säger är strunt och fel. Pappan är ju perfekta pappan som gör allt rätt.
    Och jag är den dåliga mamman som bara är jobbig och "stör" deras familjeliv.

Ville bara ventilera lite........

• Svar på tråden Förbannad på bonusmamma!!
  • Destined star

Förstår att sånt är jobbigt...men helt rätt att kontalta f-rätt för det behövs att han kanske får upp ögonen.... för det är ert barns välbefinnade som får ta smällen vid tex det beteendet bonusmamman har... lycka till

• Anna björk84

usch vad jobbigt!!! förstår att du är arg.. jag skulle vara helt galen!
    Min dotters pappa är från och bor i norge och nu har jag fått reda på att han skaffat ny tjej och jag är inte alls glad över att min 8 månaders dotter har en plast-mamma numera.. inte för att hennes pappa träffar henne så ofta men iallafall.. usch.. hur gör man?? vet inte hur jag ska klara av att hhon ska vara me sin pappa och hans tjej!(som jag dessutom känner sen förut)nä, förlåt, nu börjar jag klaga massa.. iallafall, så förstår jag att du är arg, verkar ju inte riktigt klokt, gör rätt i som tar kontakt me familjerätten!!!

• Lola Jämtland

Jag tror att alla ni tre vuxna skulle behöva få en spark i arslet o lära er hur man uppträder mot varandra.

//God Jul och Grått Nytt Hår
  • Alyzzah

Lola Jämtland: Jag är den som försöker hälsa och bete mig som en vuxen mot bonusmamman. Men det är hon som är tvär. Så JAG vet nog hur man uppför sig!!

• Lola Jämtland
    Alyzzah skrev 2007-12-26 10:35:04 följande:
    Lola Jämtland: Jag är den som försöker hälsa och bete mig som en vuxen mot bonusmamman. Men det är hon som är tvär. Så JAG vet nog hur man uppför sig!!
    O de 100 telefonsignlaerna?
    //God Jul och Grått Nytt Hår
  • Långbenopluto
    Lola Jämtland skrev 2007-12-26 10:32:16 följande:
    Jag tror att alla ni tre vuxna skulle behöva få en spark i arslet o lära er hur man uppträder mot varandra.
    Håller fullständigt med! Stackars barn!!
    God Jul och Gott Nytt År
  • yubaba

ta upp det med familjerattan!! pappas fel....bonusmamman var helt enkelt en kossa till dig!

• Antigone
    Alyzzah skrev 2007-12-26 10:35:04 följande:
    Förstår dig. Klart du ska vända dig till famrätten- omedelbart!
    Med facit i handen då jag haft det liknande så skulle jag inte lämnat över barnet till bonusmorsan, är inte pappan tillgänglig så får det vara helt enkelt.
    Sen är det som så att kan man inte samarbeta får man helt enkelt söka ensam vårdnad- samarbete innefattar KOMMUNIKATION- inte smsande.
    Lycka till!
  • melan

är inte pappan tillgänglig så får det vara helt enkelt (citat)

Sen är det som så att kan man inte samarbeta får man helt enkelt söka ensam vårdnad- samarbete innefattar KOMMUNIKATION- inte smsande.(citat)

vad då det får vara, ska inte bonusmamman kunna ta hand om hämtning och lämning? ska barnet nekas att åka till pappa om fallet ligger i att bonusmamman endast är hemma vid lämning?
    det kallar jag för dåligt samarbete och då kanske pappan är lämpligare att ha ensam vårdnad?
    en liten tanke bara som slog mig

• Antigone
    melan skrev 2008-01-06 14:53:57 följande:
    är inte pappan tillgänglig så får det vara helt enkelt (citat)Sen är det som så att kan man inte samarbeta får man helt enkelt söka ensam vårdnad- samarbete innefattar KOMMUNIKATION- inte smsande.(citat)vad då det får vara, ska inte bonusmamman kunna ta hand om hämtning och lämning? ska barnet nekas att åka till pappa om fallet ligger i att bonusmamman endast är hemma vid lämning?det kallar jag för dåligt samarbete och då kanske pappan är lämpligare att ha ensam vårdnad?en liten tanke bara som slog mig

Jag utgick från TS beskrivning av hennes upplevelse.

En bioförälder bör inte lämna över åt bonusföräldern lämningar/hämtningar, speciellt inte om det inte i grunden fungerar på topp. Oförskämt och omoget framförallt mot barnet.

Anser inte att bonusföräldrar bör ta över ansvar i en konfliktfylld vårdnad/umgängessituation utan bör hållas sig utanför.

Svar på tråden Förbannad på bonusmamma!!