• glader

Frysförsök efter ofostrig graviditet...?

Vi gjorde i oktober ett ivf-försök som resulterade i en ofostrig graviditet och medicinsk abort den 1 november. Nu har min vanliga mens kommit tillbaka och jag undrar förstås hur snabbt man får göra nästa försök som blir med fruset embryo pga hög risk för överstimulering.

Är det så att jag redan imorgon ska ringa och meddela att mensen kommit för att få göra frysförsöket redan i januari?? Någon som vet hur snabbt man får nästa försök?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Frysförsök efter ofostrig graviditet...?
  • majsalotta

Efter ett misslyckat IVF eller missfall/skrapning el dyl tror jag generellt att man bör ha fått minst en "vanlig" menstruation. Eftersom du precis fått det skulle jag gissa att ni skulle kunna göra en frysåtersättning vid nästa ÄL om vi gör ostimulerat. Om ni skall göra FET i stimulerad cykel (tex äta femanest) kanske vi får vänta en månad till, för femanesten skall nog börjas ta på första mensdagen.

Ring till din klinik imorgon och fråga vad dom skulle rekommendera! Lycka till!

• Jonzonskan

Det brukar vara att man ska ha en vanlig mens mellan försöken oavsett om det har resulterat i missfall eller om man har testat negativt.

Lycka till med frysförsöket! Jag har två underbara frysisar hemma, :o) en kille på 4 år och en tjej på 7 månader.

• glader

majsalotta - Tusen tack för svaren! Vi ska göra ostimulerat FET eftersom jag blev sjukt överstimulerad sist...Så det borde ju gå bra att köra ganska snart!

Jonzonskan - Vad härligt att höra att du har två frysta underverk hemma, det måste ju betyda att det finns hopp! Hur länge fick ni försöka innan frysförsöken funkade? Gjorde ni vanliga försök innan dess?

Svar på tråden Frysförsök efter ofostrig graviditet...?