• Anonym

Leker era 12 åringar med dockor??

En liten undran bara!

Leker era 12-åriga tjejer med dockor, typ att de önskar sig det i julklapp o inte nått annat!??

Jag minns inte att jag lekte med Barbie-dockor och häst och vagn när jag var 12 år? Har jag fel...??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-26 19:53:37:
    Jo, men jag menar verkligen LEKER med dockor....Inget annat, lyssnar inte på musik, kollar inte tv eller sånt alls...Leker inte med kompisar om inte den enda kompisen hon har som är nästan tre år yngre själv ringer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-26 20:04:33:
    Jo, det är inte så att hon inte FÅR leka med dockor men vad jag menar är att det måste väl finnas nått annat att intressera sig för.
    Vi har verkligen försök få henne att skaffa sig nått intresse men det finns inget!! Jag vill inte att hon ska hänga vid tv:n eller datorn men att hela tiden sitta själv eller leka med sin lillebrors (5 år yngre) bilar tex....Det måste ju vara skittråkigt...

• Svar på tråden Leker era 12 åringar med dockor??
  • Styvmodern

Jag har två bonusdöttrar. Den ena är tolv och hon leker väl ibland. Kanske inte med dockor men hon leker i alla fall. Fast då säger hon att vi inte får berätta det för storasystern...
    Storasysterna är 13 och tror att hon är ca 17 år. Har pojkvän som är 17 och lever nästan ett vuxenliv med honom. Hon har gått från barn till "vuxen" direkt vilket jag tycker är lite sorgligt...
    Det känns som om barnen har mer bråttom att bli vuxna än på min tid. Jag uppmuntrar gärna lekandet för det är ofta något kreativt i det...

• Anonym

Vad är problemet? De som svarat lekte alltså också med barbie i den åldern. Men du verkar tycka att det är fel att din styvis gör det?

• Anonym

Nej absolut inte, jag tyckte det var skittöntigt när jag var 12 och hade aldrig fått för mig att ens komma på tanken att säga att jag lekte. När jag ringde någon kompis när jag var 12, alltså gick i 6:an och frågade om vi skulle göra något så frågade jag inte om vi skulle "leka" utan om vi skulle "va" eller hitta på något.

I 6:an gick jag på discon och hånglade frågade chans på killar, åkte och shoppade kläder med kompisar och gjorde såna grejer. Alla är vi olika, jag trivdes väldigt bra med att ha blivit lite "stor" då, men samtidigt fanns de tjejer i klassen som fortfarande gjorde andra grejer, som jag då tyckte var jättebarnsliga. Man mognar väl olika fort helt enkelt.

Min styvdotter är 11, snart 12, och leker inte heller med dockor längre...

• Anonym

Om hon har en mognadsnivå som ligger runt 7-8 år, så är det väl inte så konstigt att hon fortfarande leker med barbie. Vanliga bebisdockor borde ju kunna vara intressant det också. Själva dockleken är väl inget alls att oroa sig för om hon redan är på utredning?

• Anonym (barnslig)

Tror jag la undan mina barbidockor för gott när jag gick i 9an men lekte med dem i smyg från mellanstadiet nån gång. När jag gick i 6an hade jag även en 3 år yngre kompis som jag umgicks en del med. Dessutom tittade jag (läskigt va) på tecknad film och tyckte det var jättetråkigt att lyssna på musik.

Jag har vuxit upp till en fullkomligt normal person även om jag fortfarande har en livlig fantasi.

• Anonym

Jag lekte med barbie upp till ca 12-13 års ålder. Tror inte att ni behöver vara oroliga för just den sakens skull alltså.

• mammiz0808

Men om hon är sen så är det vell inget konstigt eller? Vet inte vad problemet är, du kanske kan utveckla dig lite?

• Anonym (LillaJag)

Jag vet inte om hon leker med Barbie eller vanliga dockor... Men jag gör det fortfarande och jag är 20 år :S Så länge jag tycker att det är kul så gör jag det! :)

• Agapi

Vet inte om jag lekte med dockor, men lekte i sandlådan me min kompis iaf. helt "seriös" lek, dvs inte "haha vi bakar sandkakor". Så typ två år senare hade jag en pojkvän som var 18 och var ute och festa på nätterna och sånntdär tonåringar brukar göra. De kan gå fort i den åldern.

• supermagicgirl

Hej!

Jag tycker inte att det är konstigt att hon leker med dockor. Själv är jag 12 år och leker med dockor, men inte hela tiden utan ibland. Det finns säkert fler i hennes klass som leker med dockor. Jag skulle nog vilja leva i förr, jag tycker att folk i min ålder spelar på mobilen dygnet runt. Och när de leker bråkar de bara. jag tycker att ni ska hjälpa er dotter att hitta vänner som leker med dockor i hennes ålder. Det finns säkert de i hennes klass som leker med dockor. I min klass finns det fyra med mig som leker med dockor. Det finns som jag tillexempel som tycker att puberteten är äcklig, konstig och att ungdomar är knäppa. De äldre ska inte uppfostras de ska vara smarta och snälla mot de yngre. Inte snuskiga och elaka. Konstigt tycker jag. Alla får vara som de vill, det är inte er dottr som är konstig det är samhället, eller alltså ungdomarna.

Kram en tolvårig tjej! (:     

• sextiotalist

Väldigt OT, men hur sjutton har man hittat en över 5 år gammal tråd *imponerad*

• Anonym (.)
    supermagicgirl skrev 2013-07-16 13:01:26 följande:
    Hej!

Jag tycker inte att det är konstigt att hon leker med dockor. Själv är jag 12 år och leker med dockor, men inte hela tiden utan ibland. Det finns säkert fler i hennes klass som leker med dockor. Jag skulle nog vilja leva i förr, jag tycker att folk i min ålder spelar på mobilen dygnet runt. Och när de leker bråkar de bara. jag tycker att ni ska hjälpa er dotter att hitta vänner som leker med dockor i hennes ålder. Det finns säkert de i hennes klass som leker med dockor. I min klass finns det fyra med mig som leker med dockor. Det finns som jag tillexempel som tycker att puberteten är äcklig, konstig och att ungdomar är knäppa. De äldre ska inte uppfostras de ska vara smarta och snälla mot de yngre. Inte snuskiga och elaka. Konstigt tycker jag. Alla får vara som de vill, det är inte er dottr som är konstig det är samhället, eller alltså ungdomarna.

Kram en tolvårig tjej! (:     
    Du skriver verkligen inte som en tolvåring.
  • Anonym (en till)

jag lekte med dockor till jag va 13

• Anonym (G)

Oj, det var en gammal tråd.

Svar på tråden Leker era 12 åringar med dockor??