• BaraLi­llaIda
    Äldre 29 Dec 20:41
    12565 visningar
    24 svar
    24
    12565

    Hur stor BB-väska hade ni med er in??

    Som rubriken lyder.. Själv har jag precis packat klart min och det blev tillslut en sportbag. Där jag har mina kläder och bebis kläder och lite till min kille!! Hygienartiklar väntar jag med tills det är dax att åka in.

  • Svar på tråden Hur stor BB-väska hade ni med er in??
  • gotlan­d
    Äldre 30 Dec 19:50
    #11

    Oj! Jag rafsade bara ihop det viktigaste precis innan vi skulle åka in (båda gångerna) och fick plats med allt i en handväska typ


    (¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Sandra­kim
    Äldre 30 Dec 21:17
    #12

    Oj, jag missade att det stod hade. Det som jag skrev är det jag tänker ta med mig nu på onsdag när vi ska in för igångsättning!

  • jossij­o
    Äldre 30 Dec 21:45
    #13

    Badlakan och hårfön är det något jag skall ha med?

  • Naia
    Äldre 30 Dec 22:06
    #14

    Förra gången blev det en sportbag av normalstorlek men när det var dags att åka hem efter en vecka på BB hade det utökas med tre proppfulla pappkassar med allt från himmel och jord som maken hade fått släpa med under veckans gång. Jag hade nog halva bohaget inklusive favoritkudden hemifrån. Och hårtork (eftersom jag bodde i sjukhussängen och hatar att ligga i säng med blött hår var jag glad för den).Men plattång hade jag faktiskt inte med mig

    Nu denna gången, är det väl ett mellanting, det mesta går ner i sportbagen men kudden och morgonrocken får nog vackert tas bredvid... Och så har jag valt ut två par mammabyxor som jag tror kan passa efter förlossningen så att inte maken behöver hämta alla byxor i garderoben den här gången.

  • Lindis­en81
    Äldre 30 Dec 22:08
    #15

    jag hade med mig på tok för mycket...

    men lite ombyten till dig, bebis å kille, hygienartiklar, förlossningsbrev å kamera!

  • Lindis­en81
    Äldre 30 Dec 22:09
    #16
    jossijo skrev 2007-12-30 21:45:03 följande:
    Badlakan och hårfön är det något jag skall ha med?
    hårför=nej

    badlakan=?? patienthottelet på ds hade handdukar för dusch till hela familjen =)
  • Hellvi­ra
    Äldre 30 Dec 22:11
    #17

    Hade med mig bindor, ombyte till mig och tandborste, schapo och balsam och hemåkarkläder åt babyn Inget mer.

    Bor i samma stad som sjukhuset det tar väl 5 min me bil så förstår inte varför man skall packa en hockeybag om man bor nära?

    Sambon åkte hem flera ggr om dagen när vi var på bb

  • Always­OnMyMi­nd
    Äldre 30 Dec 22:20
    #18

    Jag packade ner mitt i en sportbag. Hade med mig: Kläder till mig, bebiskläder, extra kallingar och tröja till gubben, kamera (både digital och vanlig) filmrulle, papper och penna, förlossningspapper, hygienartiklar, innetofflor.

  • Äldre 31 Dec 00:01
    #19

    Har inte packat än, vet inte vilken sorts väska jag ska ta :)


    Mina kläder som jag tänkte ha o mysa i använder jag varje kväll och likaså inneskorna
    Men har BF 24 januari så det är väl ingen brådska...
    Babykläder ligger färdiga att stoppas ner och jag misstänker att det är lite för mycket, men men Jag vill hellre ha lite att välja mellan. 
    Ska ej glömma hårfön då då
    ( + lypsyl o kräkhanddukar )
  • buffyb­us
    Äldre 31 Dec 00:06
    #20

    hårfön o plattång?? nån som ska på fest??  hihi...

    nä jag ska väl ha en ryggsäck typ.... absolut inte större för då skulle jag tycka det känns som jag skulle flytta in haha.... bara man får med sig det man vill ha så blir det bra!!


    BF 11 feb =)
  • Äldre 31 Dec 00:13
    #21

    Tips: spana in ditt sjukhus hemsida och se om de har någon packlista.

    På sidan mitt sjukhus har står det bland annat telefonkort om man nu skulle vilja ringa från förlossningen (fast det har jag nog tänkt strunta i) och att man ska ta med flera ombyten kläder till bebisen.

  • Always­OnMyMi­nd
    Äldre 31 Dec 07:06
    #22

    Vi körde med kontokort med Visa när vi skulle ringa till nära och kära.


    Julmust skrev 2007-12-31 00:13:47 följande:
    Tips: spana in ditt sjukhus hemsida och se om de har någon packlista. På sidan mitt sjukhus har står det bland annat telefonkort om man nu skulle vilja ringa från förlossningen (fast det har jag nog tänkt strunta i) och att man ska ta med flera ombyten kläder till bebisen.
  • Gumman­85
    Äldre 31 Dec 09:11
    #23

    vi började med två st ryggsäckar, men det slutade med dom + flera stycken påsar när vi åkte hem. Men när vi åkte in så skulle lillan komma över 4 veckor för tidigt, så vi förstod att vi skulle vara där ett tag :/

  • Äldre 31 Dec 09:47
    #24

    Men det är väl knappast alla telefonautomater som tar visa? Det är ju sådant man kan få veta på hemsidan om de har skrivit en lista.


    AlwaysOnMyMind skrev 2007-12-31 07:06:48 följande:
    Vi körde med kontokort med Visa när vi skulle ringa till nära och kära.
Svar på tråden Hur stor BB-väska hade ni med er in??