• no pasaran

Vad står det i era ringar

Precis som rubriken lyder. Vad har ni skrivit i era förlovnings/bröllopsringar?
    (eller så klart inte ni, men guldsmeden eller vem som nu gjort det)

I min förlovningsring, som förövrigt är gjord av Titan, för att jag inte gillar guld eller silverglansen, står det "Lotta" Med undertexten "Evig kärlek - Evigt klasskrig"

• Svar på tråden Vad står det i era ringar
  • Erasmus

"Evigt klasskrig" låter ju inte så förhoppningsfullt i mina öron.

Nå..jag har hustruns namn och vårt förlovningsdatum ingraverat - Mikaela 22/11-03. Vigseldatumet har jag inte låtit plita dit än.

• Cyberdansken

Förlovningsring, namn och datum, vit- och rödguld.
    Vigselring, rostfritt stål, text stainless love, datum och namn.

• Whitefang

I min förlovningsring står det Marita 9/6-05 och vigseldataum M

• Whitefang

M hjärta M så datumen

• vitro

Låter hemskt att säga det här men jag vet inte :)

Jag tappade min ring av misstag.. Jo det är faktiskt sant!

och det värsta var att jag skulle iväg på tjänsteresa och min fru var på tjänsteresa när det hände.

Jag tog av den för att jag fått ett utslag precis under som kliade sen var den bara helt borta.. PINSAMT! men tack och lov har jag en förstående fru..Jag är fortfarande olycklig för det trots att det gått snart 10 år.

• LillansPappa

Jag har en i vitt guld (den blir grymt repig snabbt) och i den står det Julia Palenque 12/11 2006. Vi förlovade oss i Mexico för ett drygt år sedan...

• driver28

I min står det en hemlig text + 10/11-07

På UTSIDAN står det TINA med en sten som pricken över i :)

• Elvirassuperpappa

Min frus namn och vårat förlovning och bröllopsdatum thats it, jag gillar enkelt

• GnomeFoot

"kasta inte spjut i radhus"

• painter

Min sambon namn och Genom livet med dig.

• Fjällmannen

no pasaran:

Är herrn möjligen kommunist?

• Le0

I hennes: "In joy and sorrow" och i min "forever yours" och sedan månad och år.

• Angelven

Namn - och så datumet för förlovningen (som är samma datum som vi träffades första gången...)

• Euler1973

Vad i hela friden har "evigt klasskrig" med er kärlek att göra?

Varför måste det nödvändigtvis vara krig mellan klasserna?

Personligen tror jag det bara är bra för ett samhälle när det finns klasskillnader, det för samhället framåt. Morötter åt dom som anstränger sig helt enkelt!

Men svar på din fråga: "Din för evigt"

"Communism doesn't work because people like to own stuff"

/F. Zappa

• hannandreas

I våra förlovningsringar står det den andres namn, 13/3 -05 och Joh 10:10 (ett bibelord). Ett av mina favoritbibelord. Där står "Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd."

I vigselringen står det Hanna (två hjärtan som går in i varann-symbol) Andreas 21/1 -06 och Ps 25:4-5 (ett till bibelord). Ett bibelord frugan tycker mycket om. Där står "HERRE, visa mig dina vägar, lär mig dina stigar. Led mig i din sanning och lär mig, ty du är min frälsnings Gud. På dig hoppas jag alltid.

Tycker det är viktigt att ha en text som man trivs med.

• qwoxy

Texten i min förlovningsring lyder "Maria 2007-12-31" och innan är det två hjärtan som går i varandra.

Svar på tråden Vad står det i era ringar