• virknålen

Någon som bor i USA, arbete?

Finns det någon som bor i USA? Vi tittar på att ev flytta dit på kontrakt. Maken har chans att få anställning genom sitt företag och vi kommer då få hjälp med allt, flytt, visum, bostad etc. Men ett av mina stora frågor är, vad ska JAG göra i USA? Är inte så sugen på att bli hemmafru (vi har två barn), inte med en universitesutb i ryggen. Hur fungerar det för er andra mammmor, arbetar ni? Är det svårt att få arbete? Hade varit väldigt tacksam för lite feedback!!

• Svar på tråden Någon som bor i USA, arbete?
  • amnai

Svarade dig i en annan snacktråd, men kan ta lite här med:
    de flesta mammor jag träffat har högskoleutbildning och hade bra jobb i Sverige, inkl jag själv.Men är man utomlands under en begränsad tid, några år, då hinner man inte bli uttråkad. Dessutom kan barnen behöva mycket stöd.

Hur gamla är barnen?

För att du alls ska FÅ jobba i USA måste du få visa via din make, så det beror på vilken sorts visa han får.

• rileysmom

Jag bor och arbetar här, fast jag har ett green card så det är ju lite annorlunda då. Även om du inte får ett arbetstillstånd kan du göra mycket volontärarbete som kan vara givande. Du kan arbeta med barn, gamla, hemlösa, etc, etc. Eller genom Cancerfonden eller liknande. Det finns också många grupper och aktiviteter att anmäla sig till, beroende på hur stor stad du bor i. Om du vill ha mer info kan jag mejla dig, jag har bott i Kalifornien i 5 år och New Jersey sen 3 år tillbaka.

Svar på tråden Någon som bor i USA, arbete?