• yasmino06

Barn födda v 36, när lärde sig dom krypa??

Min son föddes i v 36+2 så han är 8 1/2 månad(7 1/2 mån om han skulle fötts i tid), han rullar dit han vill komma men han försöker inte ställa sig upp på 4a och försöka krypa, så jag undrar när lärde sig era gullungar krypa.
    Vet att inte alla barn kryper, men frågar lite av nyfikenhet också.

Gott nytt år!!!

• Svar på tråden Barn födda v 36, när lärde sig dom krypa??
  • tess1987

Jag föddes själv i v 36. Jag kröp när jag var 7 månader. Men det där är ju så olika. kram

• Lillejag

Min son föddes i vecka 35+6, och kröp vid ca 9-10 månader (okorrigerad). Till en början drog han sig fram med armar och ben (lite svårt att beskriva, ingefär som simtag) men sen kom även den klassiska stilen.

• malinn

Vår stora tös är född i v. 36 och började väl krypa runt 10 mån.

• keno

Tjejerna är födda 36+6 och började krypa strax före 9månadersdagen här innan jul!!

• WilleNova

min son som föddes i v 36+4 ålade när han var runt 7-8 månader men kröp inte förrens han var nästan 11 månader! sen 1 vecka innan 1 årsdagen slutade han krypa och gick bara

dottern som är född i v 37+1 kröp på knäna när hon var precis 7 månader.. reste sig mot saker vid 6 månader och var otroligt stadig (satt själv och stod utan stöd några sekunder vid 4 månader)men hon var bara 1 vecka tidigare med att gå själv

• ordning i oredan

Mina tvillingar är 11 månnu och kom i v 35+0. Flickan ålar, men är den som ställer sig upp själv. Pojken kryper sen kanske 6v tillbaks. Innan dess rullade han dit han skulle. Båda är nöjda och glada med "sitt sätt". Kul att de lär sig på olika sätt.

• Misilo

Hej!

Min lille prematur är bara 3 månader korrigerat ännu, så han kryper inte men min äldste son, som föddes i normal tid kröp inte förrän han var 10 månader. Sen gick han efter två månader och nu är han väldigt duktig motoriskt för sin ålder (snart två år).Så om du frågade om att krypa för att du var orolig tror jag inte du behöver vara det! Det är så himla olika, även med barn som är födda i vanlig tid.
    Kram M

• Kaffekopp

Det är så otroligt individuellt från barn till barn, tror inte att man ska jämföra barn heller, utan ta det som det kommer

• Jojjo

Min son är född i v 36+1, han är 8½ mpnader nu och lärde sig åla ordentligt jämt innan jul. Sen har det gått undan, nu är det full fart här hela dagarna. Han reser upp sig på alla 4 men kryper inte än. Men han ställer sig upp mot ALLT!!
    Det kommer i sin takt. Var oxå lite orolig innan han kom igång med ålningen, han rullade dit han ville innan, men jsg tyckte han var lite sen om man jämför med kompisarna i föräldragruppen, men när det väl drog igång gick det fort =)

• peterpani

Alla barn kryper inte, en del hittar andra sätt att ta sig fram som att åka på rumpan eller rulla. Min v36 son började dock krypa vid 7-8 mån okorr. Så eftersom han redan tar sig fram väntar ni kanske på något som inte kommer komma.

• Pink Muffin

Min son är född i v.35. Kommer inte ihåg när han började krypa men han gick vid 10 1/2 månad!!

Det kostar att ligga på topp... så jag stannar snällt här nere!
Svar på tråden Barn födda v 36, när lärde sig dom krypa??