• snowflake76

Vad ska en 9-åring väga ????

Jag måste bara fråga hur mycket era nie åringar väger ???????

Min dotter är ca 134 cm lång och väger 25 kg.

Jag blir knäpp, jag har kämpat i flera år men hon vill inte gå upp i vikt

• Svar på tråden Vad ska en 9-åring väga ????
  • Ally03

Är 10 år och är 137cm och väger 20kilo varken jag eller mina föräldrar är oroliga även som vi är en lätt familj men där emot skolsystemet är lite orolig och alla doktorer men det är 2 tjejer till i klassen som är under viktiga en väger 29 och en väger 25 men är inte så orolig över det så du behöver nog inte oroa dig över din dotter

• glassen
    snowflake76 skrev 2008-01-04 15:49:18 följande:
    Jag räknade ut bmi:t på henne och hon har 13.9 , Så hon ligger kraftigt under.=(

BMI-gränser

UNDERVIKT
    BMI under 18,5

NORMALVIKT
    BMI18,5 – 24,9

ÖVERVIKT
    BMI 25 – 29,9

FETMA
    BMI 30.0 och uppåt
    Den BMI-tabellen gäller vuxna. För barn gäller en annan tabell. Gå in och sök på BMI-barn och räkna så ser du att hon inte är så underviktig.
  • Melou

Jag är nio år är 150 cm och väger 39 kg är det för mycket? Vill jätte gärna ha svar

?
  • Miashotmail

hej! Jag är 10 år och här fortfarande bevismagen kvar! Jag väger cirka 29-31 kg jag är en utav dom smalaste i klassen! Är det vanligt att väga så?

• hoppasdufinnsdärförmig

heej jag är själv 9 år och min vikt ligger på 45 kilo men jag är endå en meter och 50 centimeter lång. Ett tips är väl att ge henne lite mer godis eller så på lördagen men inte för länge bara!!!:*

• Linastrumpan

Min dotter är 9år och 141cm samt väger 29kg. Hon har alltid varit smal och vägt lite. Har fått kommentarer på BVC o i skolan vid varje kontroll. Men hon äter som en häst och rör sig hela tiden. Sålänge som hon mår bra finns ingen anledning till oro.

• Venerna

Om barnen är nio år moste dom väga 28kg eller 29kg min dotter väger 27kg

• Villganerivikt

Jag är 11 år ska fylla 12 år detta året. jag är 148cm lång och väger 37kg är det för mycket??eller för lite?snälla tacksam för svar

• Lucin

Jag är 9 år men jag är så smal (Smalast i klassen) jag väger 27 kg. Jag är så orolig över mig själv för jag är bara 1 meter och 22 centimeter. Det är ju för lite! Jag har undrat om jag har en sjukdom väldigt länge. Tycker ni att jag är för liten för att vara 9 år?

• Solen706

Hej Alla! Jag sitter här och läser era trådar. Och böjar fundera lite. 
    Min dotter är 14 år 151cm lång och väger 33kg.

Vi har sökt vård för henne i 7 år då hon inte går upp i vikt samt att hennes leder blir stelare och stelare.

Nu efter 7 års funderade läkare så har man satt henne på en barn och ungdoms psyk avdelning och fått för sig att hon är deprimerad. Men detta tror inte vi på. För att hon har alltid varit den här lugna tjejen som bara finns här. Hon har även vänner som är lika som henne. 

Hon har svårt att äta och hon tuggar maten mycket längre en hon bör. men hon åter mycket bättre nu. 
    Hon får i sig 1000 kcal i sond samt ca 1200-1300 i mat och dryck varje dag.

Hon går nu sakta upp men det verkar läkarna inte tycka är bra.
    Hon har gått upp 3 kg på 3 veckor och det blir bara bättre och bättre.

Jag skulle gärna vilja ha lite svar av er som skrivit här. Om hur det gått med era barn samt hur det går.

Tacksam för svar!

• tikki masala

vad jag kan se så är din dotter normalviktig. du får ju räkna utefter barn bmi och där står att hon är normal.

• Mooomin

Hennes dotter är tonåring i dagsläget. Snart myndig.

tikki masala skrev 2016-07-12 16:16:58 följande:

vad jag kan se så är din dotter normalviktig. du får ju räkna utefter barn bmi och där står att hon är normal.

Svar på tråden Vad ska en 9-åring väga ????