• Trixabus

Testat positivt, men inga direkta graviditetskänningar endast oro

En tråd för oss som nyligen testa positivt, men inte har några direkta graviditetskänningar som t ex illamående och som har värsta oron innan vecka 12. Varje gång jag skall gå på toaletten stålsätter jag mig, och toapappret för sig alltid en extra check. Hade jag haft en lupp eller ett mikroskop hade jag synat pappret med det. Som sagt, känns som man är inne i fas 2 ? som sträcker sig framtill vecka 12. Första fasen var att få det så efterlängtade pluset, och fas två är att klara sig förbi vecka 12.

Själv är jag i veck 7 (6 +4 ). Känner i princip ingenting, inget illamående. Vore skönt att må illa så att man får en bekräftelse på att man är gravid. Jag är livrädd för MF, har ett med mig i bagaget sedan tidigare (MF v 6). Funderar på vilken vecka som är mest kritisk map missfall?! Vet att den magiska gränsen är v 12, men finns det någon magisk vecka som kommer är tidigare. Vilken vecka är den mest kritiska ovs.

Kram Alla

• Svar på tråden Testat positivt, men inga direkta graviditetskänningar endast oro
  • LiMoFe

Trixabus: Förstår oron. Jag fungerar lite annorlunda vill ha VUL så att jag vet men nu när jag fått tid är jag så nervös för vad jag ska få se. Detta är en plåga..... Önskar att jag kunde lägga mig och sova och bli väckt i augusti när det är dags för bebisen att komma.

Luckie: Grattis till ett lyckat VUL.

• nenne40

Trixabus - förstår din oro... Jag är själv i vecka 5+1 och känner inte mkt... Ömma bröst och lite yrsel... Med mina två tidigare barn har jag mått som en räv, MEN då tog man ju inga test förrän 2 veckor efter BIM... Nu kan jag bara säga att jag väntar på illamåendet, men är glad om jag slipper det och att kräkas. Det är oerhört jobbigt och påfrestande, även om det känns mer normalt på nåt sätt---

• Trixabus

Ringde kliniken igår och dom så att jag absolut skulle boka tid för VUL denna veckan?., oh jag som hade tänkt att vänta. Fick tid kl 8:30 nu på fredag!!!!!!!!! Hur skall jag klara av det, tänk om det inte finns något, bara tomrum? vad gör jag då?!

Hur går det för er andra, en del känner andra inte?, när har ni tid för VUL?

Kram från en skräckslagen Trixabus

• Iselle

Trixabus: Om det kan vara till någon tröst så har alltid tidigare känt en vecka innan BIM att jag varit gravid. Den här gången känner jag absolut ingenting, men då har det alltid slutat med MF också, så vi kan väl hoppas på att det är bra att inte känna någonting. Lycka till på fredag!

• Ankunge

Trixabus vännen det kommer gå jättebra!!!!!!Man får vara orolig det är ok! Tror du kommer må så mycket bättre när du fått vara där och kika och sett att allt är som det skall. Kan inte mannen följa med?

• Trixabus

Ankunge: tack, hoppas så att du har rätt. Jo han följer nog med...skulle jag tro

• butterfly86

HJÄLP!!
    De kommer klumpar av crinonen i "brunt blodliknande" (ursäkta
    ordvalet) Vad kan de vara??
    Har någon varit me om de,, är gravid i vecka6.
    Snälla någon??

• Iselle

Butterfly: ingen aning, men ring din BM på en gång så att du slipper oroa dig.

• Trixabus

butterfly86: ingenaning om vad det kan vara, ring och fråga med en gång. Lycka till.

• Needed

Sorry om jag hoppar in, men ett lite inlägg till Butterfly86 bara: jag tror inte du behöver oroa dig. Det är resterna av Crinonet som kommer ut och ibland ser det ut sådär. Men ring såklart din Bm eller klinik så kan du få lugnande besked direkt från proffsen. Lycka till med era graviditeter, alla!

• Ankunge

butterfly-Håller med Need om Crinone.Jag hade klumpar som kom ut i olika färger och ibland var de bruna men inte pga blod utan de var så ändå.Men ring så känner du dig kanske lugnare.

• butterfly86

Tack alla för era svar. Fick liknande svar från RMC, och dom tyckte inte att jag skulle vara orolig. Skönt att kunna slappna av,, jag vart sååå rädd =)

• Felicia34

Hej!

Vill oxå vara med här! Oroar mig minst en gång per dag för MF, är i vecka 5, går in i vecka 6 på fredag. Jag har en hel del känningar, idag t ex så "ilar" det i äggledarna, men mest på högra sidan + att det gör lite ont liksom på "framsidan" av livmodern, för ngr dagar sen kändes det mer som en "brännande knut" längre in. Men nu mer ytliga känningar. Alla förändringar leder till oro. Igår tog jag ett till gravtest som visade + , ja bara för att jag var orolig att det hade försvunnit liksom. Såhär håller det på...Det här är ju mitt tredje IVF så jag vill ju att det ska bli ngt VÄLDIGT MKT!!!

• Felicia34

Oj, man fick inte ha känningar på den här tråden : ( Får jag vara med ändå och dela min oro med er andra? Kram

• Trixabus

Visst får man ha känningar-:)Jag blev stressad över att nästan alla tycktes känna något, den ena värre än den andra - därför startade jag denna sida så att man inte skall glömma alla som faktiskt inte känner något.

Idag är jag i vecka 11 (10+4) och jag har varit tjuvtjock från och till i några veckor (lite bakfull kan man säga)- men jag har INTE kräkts. Min trötthet är väldigt påtaglig. Brösten ömma endast lite. Hur som helst jag kände ingenting speciellt runt vecka 7-8,,,

Kram alla

Svar på tråden Testat positivt, men inga direkta graviditetskänningar endast oro