• Vacker Utsikt

Bästa resevagnen?

Vi ska resa till Gran Canaria med vår son i mars, han komemr då att vara 10 mån. Vill nog inte ta med vår vanliga vagn men hittar ingen riktigt bra resevagn/sulky. Nån som kan rekommendera nån bra? Vill gärna ha en där sonen kan sitta vänd mot mig och med fullt liggläge.. För mycket begärt kanske? Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Bästa resevagnen?
  • Vacker Utsikt

Tack för alla tips! Var o kollade på Babyland idag och det är som ni skriver, det verkar inte finnas nån sulkyliknande vagn som går att ha bakåtvänd. Det andra problemet är att många sulkys är så grymt fula.. Hm.. hur ska man göra eg!?

• Crown S

Det finns en vändbar resesulky!!! Baby Travel, Sulky Smart heter modellen, snygg, vändbar, lite större modell, går ej att få i plant liggläge men går att vinkla hela korgen så att barnet liksom ligger... Vi har en sån, den är jättefin o funkar bra!

• Vacker Utsikt

Crown S skrev 2008-01-07 13:48:55 följande:

Det finns en vändbar resesulky!!! Baby Travel, Sulky Smart heter modellen, snygg, vändbar, lite större modell, går ej att få i plant liggläge men går att vinkla hela korgen så att barnet liksom ligger... Vi har en sån, den är jättefin o funkar bra!
    Åh!! vad glad jag blir att läsa det! Var hittar man den!?
  • Crown S

www.babyproffsen.se/startsida/mallar/2007/defaultmall.asp&id=56&knr=162

Kolla här tex på Babyproffsens hemsida! Precis en sån har vi! Sen såg jag begagnade fina på blocket o eniro köp&sälj! Och så finns det nu även en ny modell med samma smarta snygga chassi o vändbar korg, men nu med en skild sitt- o liggdel!!!

• Brunflo

Finns en som heter Joie Mirus, är vändbart handtag & fullt liggläge= Kanonvagn!!!

• Ostbulle

Quinny zapp extra. Den kan jag varmt rekommenderar. Köpte den själv när jag skulle resa till USA. Fullt liggläge och kan vändas åt båda hållen. En toppen vagn.

• Doa

Chicco liteway. Har den till båda barnen. Den har varit med överallt.

• Kajsa Anka 02

Vi har en Njoy Bubble till vår son. Den har vändbar sittdel, stor sufflett, liten varukorg, svängbara framhjul.

Kan rekommenderas varmt!

• NICU

Har en Trille Sprinter nu som vi gillar - däremot är jag också ute efter en mer rejäl vagn att resa med eftersom vi reser mycket med chans att vända mot oss. Akta Graco Evo ligger på runt 2000 kronor - däremot finns inga toppenbra väskor till den att transportera den i.

• MysMalin

Har rest över hela världen med våra barn och den absolut bästa och smidigaste vagnen är Maclaren. Samt att den hållit så himla bra vi har haft den i nio år och vi har gjort en massa resor med denna, Thailand x4, Vietnam, Australien, Europa, Malaysia, USA m.m. Barnen har suttit/legat i den från 3 månaders ålder och uppåt....Super bra vagn helt enkelt!!!!!

• MamaPapa
    MysMalin skrev 2014-01-17 20:21:12 följande:

Har rest över hela världen med våra barn och den absolut bästa och smidigaste vagnen är Maclaren. Samt att den hållit så himla bra vi har haft den i nio år och vi har gjort en massa resor med denna, Thailand x4, Vietnam, Australien, Europa, Malaysia, USA m.m. Barnen har suttit/legat i den från 3 månaders ålder och uppåt....Super bra vagn helt enkelt!!!!!

Instämmer - Maclaren är jättebra och beroende på modell ger fullt liggläge.
  • angeldevil

Vi har precis köpt en Akta Graco Fusio. Den är smidig att fälla ihop och man kan enkelt vända sittdelen så du kan ha barnet både mot dig och från dig. Vi åker till Turkiet i maj med våran dotter som då är 8 månader och den är jätte mysig och smidig

• Liten ekorre
    Brunflo skrev 2013-11-17 20:03:54 följande:
    Finns en som heter Joie Mirus, är vändbart handtag & fullt liggläge= Kanonvagn!!!
    Vi har den!! Den är jättebra! Rekommenderas
Svar på tråden Bästa resevagnen?