• Thilia

Herbalife och amning

Kan jag fortsätta amma om jag börjar med herbalife. Ammar bara nån gång per dygn och då bara några minuter. Vill så gärna gå ner i vikt nu, men vill inte sluta amma.

Vet att det är emot alla regler att banta när man ammar, men tror ni att han kan ta skada av Herbalife??

//Thilia

• Svar på tråden Herbalife och amning
  • BimBulle

Min kille är Herbadistributör o väldigt duktig på produkterna.
    Det är aldrig bra att banta när man ammar och/eller är gravid men att äta Herbalifes näringstillskott kan jag inte tro är skadligt. Kolla för säkerhetsskull med läkaren.

• MrsC

Jag har aldrig testat Herbalife och jag är inte kunnig på deras produkter, men jag skulle ALDRIG byta ut vanlig mat mot ett pulver om jag ammade! Nu är jag iofs i princip emot den typen av dieter i största allmänhet, jag tror helt enkelt inte att det är en hållbar, långsiktig lösning, men jag har i alla fall en viss förståelse för de som väljer det sättet. Men under amning; aldrig.

• Vildsvin80

Amning tar ju en hel del energi och näring av kroppen, så om du äter nyttigt och undviker socker och överdrivet mycket fett så borde väl det räcka för att gå ner i vikt, -fast förstås lite långsammare än med pulver, men det är ju bara bra för kroppen

• BimBulle

Vill förtydla en sak bara: Herbalife är inte BARA pulverdiet, det finns även fibertabletter, vitamintabletter, osv, som vilket naturhälsopreparat som helst som man kan köpa på Hälsokosten! :)

• BimBulle

Förtydliga heter det ju..... glömde ngr bkstvr! .)

• Thilia

Jag kommer inte att äta shaken utan bara örttabletterna och minerel/vitaminpillren, tror jag. Och sedan äta nyttigt i övrigt. Men jag oroar mig ändå för att örterna ska vara skadliga för barnet.

Vill ju vara den bästa mamman i världen och skulle aldrig tidigare kunnat tänka mig att banta vid amning, men nu när jag är så TJOCK och mår SÅ DÅLIGT över det så vill jag bara ner i vikt. Får så dåligt samvete över det.... Baskat!

• CoachJulzz

Herbalife är det ledande naturproduktsföretaget och har varit det i 35 år!

Herbalifes näringsshakes är ofarliga naturprodukter framställda UCLA Medical Institute i Los Angeles utav nobelpristagande forskare.

Det finns egentligen inget bättre att konsumera vid graviditet och amning, dessutom är shakarna faktiskt mycket mer näringsrika än vanlig mat som modern kan äta, vanlig mat har i nutid blivit näringsfattig i tillverkningsprocessen.

Herbalife's produkter är framställda av plantbaserade naturliga ämnen som godkänts i alla 91 länder som företaget finns i. Vilket betyder att varje ämne i ingredienserna har godkänts i varje land!

Ofta förstår man inte hur dåligt man mår förrän man börjar må bra!

Herbalife är inte bantning utan en hälsosam livsstil för ett optimalt mående!

Ledsamt att läsa dess inlägg av okunniga individer.

För mer information:

Coachjulzz@gmail.com

Goherbalife.com/julia4wellness

Instagram.com/coachjulzz

• telly

Jag tror inte Thilia har dessa funderingar längre då hennes barn är 10 år idag!!!

Svar på tråden Herbalife och amning