• Beckah82

Du som fött barn över 4500 gram, åt du mkt frukt under grav?

Det finns teorier om att det kan finnas samband

Alltså att fruktsocker skulle vara ännu värre än vanligt socker när det kommer till att göda bebisen i magen.

Alla ni som fött stora barn kan besöka denna tråden också:
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m28290544.html

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som fött barn över 4500 gram, åt du mkt frukt under grav?
  • Marita o Kevin o 4 till

Jag svarade nej-men hade nog velat ha ännu ett svars alternativ-som vanligt-eller varken mer eller mindre än innan graviditeten.

Dessa alternativen är ju antingen så typ vräker man i sig frukt eller så äter man knappt nån frukt alls...jag åt precis som jag alltid gjort både med frukt o annat.Äter väl i snitt 2 frukter per dag.Vissa dar bara en-beroende på vilken mat man ätit under övriga dagen.

(¯`°?.¸ ღ Lev idag-imorgon kan det va försent ღ ¸.?°´¯)
  • gulemamman

Jag åt mkt frukt under graviditeterna. + en massa läsk o godis..och fick 2 bjässar

• tinna

JAg åt mycket frukt under första halvan av graviditeterna eftersom det var typ det enda jag kunde äta utan att kräkas... Sen åt jag väl lite mer normalt, typ 2 frukter om dan eller så. Fick första på BF, 4205 g och andra i v38+0, 4525g.

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • strålöga

Ja, jag åt mycket frukkt under båda graviditerna, mest intresserad av äpplen och mandariner.Första pojken vägde 4792g och andra pojken 3636g.

• Bebisens mamma

Åt MÄNGDER med frukt och födde en pojke på 3800 gram.

• Bebisens mamma

Hörde om en kusin till en bekant att deras bebis vägde sex och ett halvt kilo.

• Baronessan

Jag åt varken särskilt frukt eller särskilt mycket socker (försökte undvika godis och snask) och min äldsta vägde 6110 gram.

Under min andra graviditet struntade jag fullkomligt i vad jag satte i mig (det verkade ju inte spela nån roll under första graviditeten ) och fick då ett barn som vägde 1200 gram mindre så för mig tror jag inte socker var "boven".

• Polgara

Har inte fött barn över 4500.

• Vera 74

Jag mådde aldig illa under min graviditet, det enda var att jag inte känd någon hunger - det stod mig upp i halsen... Det enda jag var sugen på var just frukt! Appelsiner, vindruvor och melon åt jag i mängder. I vecka 36 föddes vår dotter 2505 gram lätt!

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Pasadena

Jag åt BARA frukt känns det som (hade cravings på olika frukter varje månad) och fick en liten plutt på 3,1 kg

• IVFmamma

Jag åt bara bara bara frukt, frukt konstant och min dotter vägde 2855 i v.40+3

• LillaFlingan

min förstfödde vägde 4,1kg, han var väääldigt smal och lååång.. (jag hade preeklampsi så moderkakan var ju inte precis i sitt esse när jag blev igångsatt i v38+6).hade moderkakan varit bra så hade han med stor säkerhet vägt långt över 4,5...

jag åt FRUKT FRUKT FRUKT..
    idag är han 21mån gammal och han ÄLSKAR frukt!!! .. blir helt galen när vi går i mataffärer och går igenom frukt&gröntdisken... ;)

jag hade världens cravings på apelsiner/mandariner och en viss sorts äpplen, i klyftor.
    i slutet åt jag isglass med fruktsmak och även svärmors hemmagjorda saft.. drack måååånga liter ...

• frk Carlsson

Nä, jag åt mest glass och godis och mackor. Frukt åt jag väl som vanligt dvs 3-4 st/vecka.
    Barnen vägde 4755, 4235 resp 4635

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • Villimey

Jag åt massor med frukt(3-6 st varje dag) och i vissa perioder mycket smågodis och fick ett barn på 3,1. Jag var medelviktig innan graviditeten och gick upp 12 kg inom det normala alltså, åt i stort sett bra men mycket. Jag tror inte på hypotesen i ts utan det finns nog flera faktorer till att man föder stora barn.

• hemligmamma

vad menas med mycket frukt? mer än de ca 3 frukter eller 500 gr frukt o grönt som rekomenderas av livsmedelsverket?

Svar på tråden Du som fött barn över 4500 gram, åt du mkt frukt under grav?