• Fiaflopp

Ni som ruvat MÅNGA ggr och sen fårr ett PLUS,se hit snälla...

Jag lägger tråden här även om jag tyvärr inte är gravid ännu,hoppas det är ok för jag har en fråga till er som faktiskt lyckats efter många försök.

Jag undrar vilket försök ni lyckades på och VAD ni ändrade på eller gjorde annorlunda ( om ni nu gjorde något annorlunda vill säga)vid det flrsök ni blev gravida på?

Ska snart ruva för 10-e gången och vill se om jag kan tvinga läkaren att testa något annat än bara progesteron för att hjälpa embryot att fästa,det verkar vara det som är bekymret...

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Svar på tråden Ni som ruvat MÅNGA ggr och sen fårr ett PLUS,se hit snälla...
  • Kwela
    Fiaflopp skrev 2008-01-17 16:05:17 följande:
    ÄNTLIGEN fick vi träffa en läkare som både tog sig tid och lyssnade!!Efter 9 fulla försök så är det någon som reagerar på att vi fått tillbaka finfina embryon flera ggr utan att de vill fästa så vi tig ett kouaguleringstest och så ska dom göra en hysteroskopi,känns underbart skönt!!Läkaren menade precis som vi att det enda som nu är problemet är att de inte vill fästa och alltså sitter bekymret i livmodern på något vis.GÖAD är jag i alla fall!
    Grattis att ni hittat en sådan läkare. Det är min dröm! Får jag fråga vad man kan se med hysteroskopi?
    Väntar på FET...
  • Lovebug

Glömde att säga att en sak som jag gjorde den här gången när det fungerade som jag inte gjort tidigare var att jag åt mandlar och avocado för E-vitamin. Har hört bland annat på "Du är vad du äter" att det kan hjälpa ägget att fästa.

• Fiaflopp
    HoppetKärleken skrev 2008-01-17 16:31:02 följande:
    Fiaflopp ser i inlägget att du gjort 9 fulla försök måste bara fråga har du gjort dem på samma klinik eller bytt och har du då talat om att du gjort försök innan? Och får du efter 9 försök köpa tre pack om du vill så att säga? min klinik vägrar sälja tre pack efter fyra fulla IVF och två FET och med bra embryo och två pluss av dessa (dock slutat med missfall)?Vågar inte ringa någon ny klinik då jag är så rädd att bli nekad där också!!! Vart går du om man får fråga? kram och lycka till Fiaflopp!
    Nej vi har  inte gått  på samma klinik utan är tillbaka på start-kliniken nu som är HS och där gör vi nu äggdonationsbehandlingar.
  • Fiaflopp
    Kwela skrev 2008-01-17 17:18:56 följande:
    Grattis att ni hittat en sådan läkare. Det är min dröm! Får jag fråga vad man kan se med hysteroskopi?
    Vad jag förstod det som så ser man hela livmodern och även spolar den rent.
  • Miss England

Hej Fiaflopp,

Jag har ruvat 6 gånger och på den senaste blev jag gravid. Jag tror helt klart på det som vissa sagt, att det är bra att kolla upp med kiropraktor eller någon annan inom det området, att livmodern "mår bra". Jag gick hos en osteopat innan och under min senaste behandling och han sa att jag var felbalanserad i det området. Han fick igång genomströmningarna i mellanpartiet och jag tror till 100% att det var det som hjälpte mig denna gången. Han har även hjälpt mig med nack-rygg ont så jag vet att hans teorier funkar. Jag åt också en kvarts barnalbyl under ruvningen. Annars tog jag det inte lugnt alls, var på affärsresa och jobbade en massa och var ute på middagar så att ta det extremt lugnt har jag slutat trp på. Lycka till!

• Fiaflopp

Någon som har tips på någon bra kiropraktor kanske?
    Södertälje finns jag i...
    Måste man leta efter någon som sysslar med just fertilitet eller hur ska man finna någon?

• Bling1975

Jag undrar också om någon kan tipsa om någon bra i stockholms området, gärna en osteopat. Jag har en toppen naprapat som jag dock inte har varit hos på en stund. Måste man säga att det är fertilitet man är ute efter eller räcker det att han justerar till alla fel han hittar?

Stitch längtar efter Lilo
  • Miss England

Jag kan tyvärr ingen i Sthlmsområdet eftersom jag bor i Örebro själv. Jag berättade om mina fertilitetsproblem och därför fokuserade han på det området.

• Fiaflopp

puffar...

• Lyxmamma

Miss England: Jag bor i Linköping och har inte allt för långt till Örebro så jag är jätteintresserad av den osteopaten du gick till. Har hört från flera att osteopater kan reglera sånt. Har också hört att en kiropraktor kan se till att du inte är sned i höftpartiet då det kan orsaka missfall. Efter mina två missfall gick jag till en kiropraktor i Solna som bekräftade detta och som kollade mig och konstaterade att jag var sned från höften ända upp till huvudet. Jag har inte varit gravid sedan dess och nu var det länge sen jag var hos honom och fick hjälp så jag vet inte om han "lyckades" eller inte. Nu ruvar jag och har testdag på måndag och hoppas att jag slipper gå till din osteopat i Örebro

• Lindan79

Hittade denna tråden, läser med spänning!
    Jag är på min första ivf och ska göra mitt fjärde FET v 10, alltså min femte ruvning inkl färskförsöket. Blev gravid på färskförsöket men slutade tyvärr i ma, sen dess har mina ruvningar bara slutat i mens:( Känns så tröstlöst och man analyserar allt man gör och inte gör... Har tänkt att jag efter nästa FET ska ta progesteronvagiatorer trots att läkarna säger att det inte behövs, går även på akupuntur och använder moxastavar inför detta försöket. Vi får se om det hjälper!
    Nu ska jag läsa vidare i tråden och ta åt mig av alal tips:)
    Kra Linda

• Fiaflopp

Har hittat en Osteopat jag ska till nu som verkar kanon!
    Hans kollega ringde ag först sm finns i Täby och gissa om att världen är liten då hon säger att hon är tvillingmamma genom ÄGGDONATION precis det vi kämpar medFlört

• Bling1975

Fiaflopp, finns hon också i Täby? Om det är närmare stan eller på södra sidan får du väldigt gärna inboxa mig

Lycka till med nästa försök!

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Ni som ruvat MÅNGA ggr och sen fårr ett PLUS,se hit snälla...