• TiraMaria Lucinda

förtidig födsel med alla dina barn?

har en liten undran... om du har fött för tidigt med ditt första barn, har ditt andra, tredje mm kommit tidigt det med? jag födde min dotter i v 34 (33+3) och har en känsla av att också denna lilla kan bli tidig..

• Svar på tråden förtidig födsel med alla dina barn?
  • TiraMaria Lucinda
    Fridax skrev 2008-01-11 09:00:51 följande:
    1:an v 34+1 3270 g pojke2:an v 38+0 3820 g flicka3:an v 38+0 4630 g pojke
    oj, din första var stor för att vara så tidig vad skönt
    happy2 skrev 2008-01-11 13:48:32 följande:
    Här e en som fått alla sina prematur,, Men de lyckades hålla sig med mycket jobb fram till v36 v36 och 34 
    det gick bra med alla dina? hur länge fick du stanna?
  • Smuliz

Intressant tråd!!

Fick min dotter i v.32 och är nu i v.20 med andra. Hoppas hoppas att den stannar längre

Enligt läkarna är det inget som säjer att det måste bli likadant som förra, men pratar man me andra mammor så säjer nästan alla att dom fått tidigt me de andra barnen också. Så jag tror att är vanligt.

• Malhin

nej de har ej gått bra... mina 4 första barn har alla dött i plötslig spdbarnsdöd

Jenpan skrev 2008-01-11 18:37:23 följande:
    har det gått bra för alla dina barn?
  • Ida och Razmus Mamma
    första v 28+6 1370gr  37 cm
    andra v 36+6 3755gr och 51 cm

har fått ligga stille länge med barnen då jag haft problem med att min livmoderhals har mjuknat upp alldeles för tidigt pga av sd.
    ingen vet varför kroppen gjort så.
  • TiraMaria Lucinda
    Smuliz skrev 2008-01-11 18:39:48 följande:
    Intressant tråd!!Fick min dotter i v.32 och är nu i v.20 med andra. Hoppas hoppas att den stannar längre Enligt läkarna är det inget som säjer att det måste bli likadant som förra, men pratar man me andra mammor så säjer nästan alla att dom fått tidigt me de andra barnen också. Så jag tror att är vanligt.
    har hört samma sak.. nästan alla mammor som jag har pratat med som har fött för tidigt första gången, har gjort det fler ggr.. nu är det bara att hålla tummarna
  • TiraMaria Lucinda
    Malhin skrev 2008-01-11 22:12:45 följande:
    nej de har ej gått bra... mina 4 första barn har alla dött i plötslig spdbarnsdöd
    jag beklagar. hoppas att jag inte gjorde dig upprörd.
  • TiraMaria Lucinda
    Källan skrev 2008-01-11 22:24:29 följande:
    första v 28+6 1370gr  37 cmandra v 36+6 3755gr och 51 cmhar fått ligga stille länge med barnen då jag haft problem med att min livmoderhals har mjuknat upp alldeles för tidigt pga av sd.ingen vet varför kroppen gjort så.
    oj, vad jobbigt.. och dom hade ingen aning alls om varför det blev så?
  • Malhin

nej då

Jenpan skrev 2008-01-12 11:14:12 följande:
    jag beklagar. hoppas att jag inte gjorde dig upprörd.
  • happy2
    Jenpan skrev 2008-01-11 18:38:55 följande:
    det gick bra med alla dina? hur länge fick du stanna?
    Med första fick jag stanna sammanlagt 3v Ha var gul och lågt blodsocker o kunnd einte hålla värmen,,v36

2an komm med akutsnitt vattenavgång v36 men han var mycket omogen för veckan o var tvungen att få hjälp med andning o hålla värmen, orkade inte äta, 2v på neo åt brickanyl från v28

3an akut snitt v34 värkar som inte gav med sig efter att ha ätit bryckanyl från v23 Han var jätte dålig o omogen slutade andas o hade absinens efter medeciner jag tydligen fick under en längre period som de sa inte skulle påverka barnet,, Han hamnade på intensvivårdsavdelning i 3v pga andnings stopp o en elak infektion de inte kunnde fastställa,,

Men barnen mår bra o utvecklas normalt, De är mer infektionskänsligare o har fått sina sviter,,

Kort beskriving finns i min presentation,,
    Sebastian kevin Alexander
  • plutto

Första barnet (dotter) föddes i v. 33, 2525 g och 48 cm (startade med vattenavgång)

Andra barnet (son) föddes dagen före bf, 4780 g och 52 cm (startade med vattenavgång)

De kunde inte se varför flickan föddes för tidigt och jag packade BB-väskan jättetidigt när jag väntade andra barnet. Men det behövdes ju inte...

• Dammtussan

För mej var det nästan som för plutto,

Första sonen kom 34+3, 2540 gr, 46 cm ( vattenavgång)

Andra sonen föddes daggen innan bf och vägde 3800g och var 50 cm

Jag var också beredd att åka in från v. 34 ungefär. blev lång väntan där på slutet

• TiraMaria Lucinda
    happy2 skrev 2008-01-12 21:26:26 följande:
    Med första fick jag stanna sammanlagt 3v Ha var gul och lågt blodsocker o kunnd einte hålla värmen,,v362an komm med akutsnitt vattenavgång v36 men han var mycket omogen för veckan o var tvungen att få hjälp med andning o hålla värmen, orkade inte äta, 2v på neo åt brickanyl från v283an akut snitt v34 värkar som inte gav med sig efter att ha ätit bryckanyl från v23 Han var jätte dålig o omogen slutade andas o hade absinens efter medeciner jag tydligen fick under en längre period som de sa inte skulle påverka barnet,, Han hamnade på intensvivårdsavdelning i 3v pga andnings stopp o en elak infektion de inte kunnde fastställa,,Men barnen mår bra o utvecklas normalt, De är mer infektionskänsligare o har fått sina sviter,,Kort beskriving finns i min presentation,,
    usch... vad jobbigt. nu känner man verkligen vilken tur jag hade med dottern min.
  • TiraMaria Lucinda
    plutto skrev 2008-01-12 21:35:02 följande:
    Första barnet (dotter) föddes i v. 33, 2525 g och 48 cm (startade med vattenavgång)Andra barnet (son) föddes dagen före bf, 4780 g och 52 cm (startade med vattenavgång)De kunde inte se varför flickan föddes för tidigt och jag packade BB-väskan jättetidigt när jag väntade andra barnet. Men det behövdes ju inte...
    precis som jag har gjort denna gång... hoppas att jag har samma tur som dig
  • TiraMaria Lucinda
    Dammtussan skrev 2008-01-12 22:21:50 följande:
    För mej var det nästan som för plutto, Första sonen kom 34+3, 2540 gr, 46 cm ( vattenavgång)Andra sonen föddes daggen innan bf och vägde 3800g och var 50 cmJag var också beredd att åka in från v. 34 ungefär. blev lång väntan där på slutet
    jag är också inställd på att behöva åka in när som helst... förhoppningsvis blir det inte så.. men det kommer nog kännas som en lååång väntan nu på slutet om inte det blir för tidigt, eftersom man är inställd på det
  • mamma mys

jag är lite tvärt om..min första föddes i vecka 39 , 47 cm o 2900 g.....min andra i vecka 23+4 30cm o 660 g...väntar nu 3an är i vecka 25+0 idag...dom vet inte riktigt vad mitt problem är men eventuellt försvagad livmoder tapp eller nån infektion(med 2an) om det är försvagad livmodertapp märker vi med den här graviditeten.....

• TiraMaria Lucinda
    mamma mys skrev 2008-01-16 08:03:06 följande:
    jag är lite tvärt om..min första föddes i vecka 39 , 47 cm o 2900 g.....min andra i vecka 23+4 30cm o 660 g...väntar nu 3an är i vecka 25+0 idag...dom vet inte riktigt vad mitt problem är men eventuellt försvagad livmoder tapp eller nån infektion(med 2an) om det är försvagad livmodertapp märker vi med den här graviditeten.....
    oj, det var olika dina hade kommit.. intressant att höra att det inte har varit likadant med alla mammor hur märker de om man har en försvagad livmodertapp? en vanlig gyn und?
Svar på tråden förtidig födsel med alla dina barn?