• anna li

Dina barn o mina barn????

Blir så ledsen/arg/förbryllad och förbannad ibland när jag läser insändare på familjeliv.

Det ÄR ingen dans på rosor att ha bonusbarn...precis lika lite som det är att bara ha sina biologiska barn. När man inleder ett förhållande med ngn och denna ngn har barn sen tidigare så får man räkna med att de barnen ingår i "paketet". Man får allt eller inget....
    Jag har två biologiska barn (9 och 11) samt två bonusbarn (8 och 12) och visst är det tufft ibland att få vardagen att gå ihop...men de veckor vi har barnen så tillhör alla samma familj med allt vad det innebär: alla följer samma regler, överenskommelser...alla hjälps åt med div sysslor etc. etc.
    Jag har svårt att förstå hur man kan prata om "dina" resp "mina" barn om man lever tillsammans även om det bara är varannan vecka.

• Svar på tråden Dina barn o mina barn????
  • korven72

håller med. Hade inte sambon tagit ett positivt ansvar för min son så hade jag aldrig satsat på detta förhållande. Är glad att det funkar så himla bra för oss.

Många barn far illa för att de inte är omtyckta av styvföräldrar. Hört hemska historier om styvföräldrar som "mobbar" små barn av svartsjuka och ondhet... =(

• anna li

Läste något:
     "Ett bonusbarn är ingen gäst i hemmet utan en naturlig del av familjen, oavsett hur mycket tid barnet tillbringar där" så sant så sant!!!

Svar på tråden Dina barn o mina barn????