• ringmuren84

Tips till LITEN svensexa

Jag skulle vilja ha lite tips på aktivitet för en svensexa!
    Det ska dock vara det lilla formatet, vi är bara två stycken som ska göra det hela för han som gifter sig.

Måste man spexa till det och göra bort honom? Räcker det inte att göra nåt kul som han gillar och betala för hans räkning?
    Ni som sitter inne med bra tips, skrik ut nu :)

Hans intressen är kortfattat: film, bilar, slalom och whisky.
    Man borde kunna göra nåt av det? Relax-bubbelbad och whiskyprovning typ? Nej...behöver mer förslag!

• Svar på tråden Tips till LITEN svensexa
  • Röde Orm

Håller helt och hållet med om att poängen med sen svensexa är att brudgummen ska ha roligt och få något bra att minnas och tänka tillbaka till. Beroende på var man bor i landet så är det ju lättare/svårare att ordna vissa aktiviteter...lite förslag kan jag komma med iallafall.

Varför inte låta honom;
    Provköra en racingbil på "riktig" bana
    Prova på Folkrace tillsammans
    Hyr en biosalong och kör hans favoritfilm - bara svensexegänget.
    Kör Gokart
    Hyr ett garage/verkstad, köp en skrotbil, ta dit brudgummen och gör den racingduglig med hjälp av färg, vinkelslip etc. Kör bilen sönder och samman i ert egna "rally" (kräver kanske att man bor på landet och har tillgång till mark att köra rally på....)

whiskeyprovning som avslutning tillsammans med realxbad låter väl skitbra.

• vitro

Håller defintivt med! Hade mina vänner spexat till det och gjort bort mig hade jag gått därifrån. Det är det värsta jag vet.

Egentligen har jag inga bra tips så här på rak arm men jag skulle själv (och uppskattade) när dom bjöd mig på fallskärmshopp, en god middag och en kul kväll ute.

Folkrace som röde orm nämner är också djäkligt roligt!

• MattiasJ

Jag håller med övriga, det ska göras roligt inte pinsamt.
    Anordnade en svensexa i våras.
    började med fotbollsgolf (ingen av oss har bollsinne)
    sen lunch på närmaste gatukök.
    sen iväg och fäktas (brudgummen var fäktare när han var yngre)
    efter det iväg till mongolian barbecue (brudgummen älskar mat)

vi lämnade honom iochförsig bunden vid en stol med ögonbindel och hörlurar i sitt eget vardagsrum.
    Han uppskattade grymt att vi inte skämde bort honom totalt.

• PPC

En svensexa går inte ut tycker jag att få skämmas ögona ur sig utan ha roligt tillsammans.
    När man är några killar brukar det vara uppskattat att göra sådana saker som man får fightas lite och rygghåretväxer :).
    Vi brukar starta lugnt utan alkohol om man lagt in aktiviteter kräver nykterhet.
    Paintball, gocart, femkamp etc.i den stad man bor. Oftast finns det alltid något aktivitetsföretag i den stad man bor i som har paket på roliga saker att göra. Men som oftast är de de enkla sakerna som är roligast tillsammans och med bra planering och inte så mycket glapp i tiden emellan aktiviteterna så brukar de bli toppen.
    Att sedan låta aktiviteterna eftermiddagen gå åt avkoppling mat dryck är riktigt schysst.
    Att hålla på att gå ut på krogen blir oftast bara fel och man tappar sammanhållningen.

• Sundance76

Vi hade en liten svensexa häromåret och vi avlslutade med whiskyprovning och lite poker.

Vi fixade även så att brudgummen fick prova en racekart. Gocart som är riktigt snabb alltså och därefter åt vi gott på en restaurant.

Andra tips
    Lazerdome
    Squash
    Gör en film (som sedan kan visas upp under bröllopsmiddagen kanske)
    go-cart
    bada
    relaxa

Min svensexa började med att mina kompisar satte på TV:n för det var extranyheter på den lokala kanalen. Kompisarna hade klätt ut sig till mig och min fru och ett gäng kidnappare. Kidnapparna tog min fru och nu var det upp till mig att rädda henne. Därefter så drog vi till en paintballbana och det var askul, men det krävs lite mer än tre stycken (tror jag).

Svar på tråden Tips till LITEN svensexa