Efter förlossningen, flytta utomlands?
Hej på er!
Jag skulle vilja höra lite med er här inne hur ni mått efter själva förlossnngen? Hur har det varit att komma hem med sitt barn? hur lång tid tar det innan man är inne i rutiner osv?
Anledningrn till att jag frågar är att min sambo blivit erbjuden jobb i New York under ett års tid med start inom någon/några månader. Jättekul för honom självklart. Men vi väntar även vårt första barn med BF 29/1 och det är detta som gör att det blir lite av ett problem tycker jag. Jag är livrädd för själva förlossningen, men även hur tiden kommer bli efteråt. Hur kommer jag fungera som nybliven mamma o.s.v. Kan tänka mig att allt blir ännu tuffare om man lämnar sin trygghet man har här hemma med familj, vänner, sjukvård osv och bara sticker till ett främmande land där man inte känner någon? Jag har vridit och vändit på detta för att försöka komma fram till en lösning som både jag och min sambo skulle trivas med men just nu känns det väldigt hopplöst Nån av oss kommer bli besviken.. eller så är jag helt fel ute? Det kanske skulle vara toppen att komma iväg, men det är ju svårt att säga nu innan barnet är fött.
Ja sm ni ser är det mycket funderingar, och jag tar emot alla tips/råd jag kan få.. hur hade ni gjort? hur mådde ni efter förlossningen, är man stark tillräckligt att åka till ett nytt land och starta upp allt där. Min sambo kommer som sagt att jobba, så jag kommer ju få vara en hel del ensam...
Hoppas på många svar!
Kramar Maria