Föräldrar som inte har sina barn på förskola. Lund/Malmö.
Ja, finns ni? Ni som har lite större barn två, tre år.
Har en son som är två år och två månader och vi är hemma ännu.
Ja, finns ni? Ni som har lite större barn två, tre år.
Har en son som är två år och två månader och vi är hemma ännu.
Försöker rätta mig själv igen, blev utkastad förut:
Jag menar _anat_ hur j-a dyrt det är!
Hej! Lägger denna tråd i mina favoriter, jag bor i Lund och är just nu hemma med min femmånaders dotter. Har en son på nio år som jag var hemma med i två år och jag vill försöka vara hemma så länge som möjligt med min dotter också. Försöker snåla på dagarna så gott det går och lagar billig mat. Vi har ingen bil heller. Dessutom gillar inte min bebis att åka vagn så värst mycket, så promenader på stan har det inte blivit många av hittills och det sparar man ju mycket pengar på!
Hej!
Min son blir 2 år om en månad, och om 2 veckor beräknas han få ett litet syskon. Så min "stora" kille kommer att fortsätta vara hemma ett tag till!
Jag gillar också öppna förskolan, men tyvärr så slutar de jämnåriga barnen ett efter ett eftersom de börjar på dagis.
Så vi vill gärna lära känna "stora" (och små ) barn som är hemma!!
De öppna förskolor som har eftermiddagsöppet är nog större chans att träffa lite äldre barn på skulle jag gissa, men då brukar H sova och så blir det lite sent att komma iväg... Egentligen klarar han sig nog utan dagssömnen och han skulle nog somna tidigare på kvällen (hade inte varit så dumt), men det är vääääldigt skönt att själv få vila/sova en stund på dan som gravid och ännu mer sen när bebisen kommit skulle jag tro (om de synkar sig ).
Någon som brukar gå till någon öppen förskola dit det ofta kommer sisådär 2-åringar? Varvar?
Vi bor utanför Lund. Stadsparken är inte dum, fast bättre andra årstider som sagt! Jag hoppas komma iväg till stadsbiblioteket på sagoläsning i vår (är nog 3 sagor har jag för mig, från 2år). Titta på djur är kul också. Här i närheten finns hästar och ibland kor (och hund och katt (och traktor )). Finns det något roligt ställe med fler djur? Gillar Pilängsbadet i Lomma också, varm skön barnbassäng! Men vet inte om jag vågar åka dit med 2 barn....
Är det lätt att ta sig till Folkets Park i Malmö? Vad finns där? (Malmöobildad )
Hej!
Nä vi har inte heller köpt hus och har inte råd just nu heller. Vi är inte heller bilburna, det är därför vi kunnat snåla med dagarna. Det är inte bara för att vi blev gravida igen
Folkets park är en fin liten park på möllevången. Från Lund kan man åka pendeln 130,131 och gå av vid spångatan och därifrån är det 5 minuters promenad. Jag älskar folkets park, det finns en liten isbana, hästar att titta på och rida på på sommaren... det finns även andra smådjur att kika på men det öppnar också på våren. Sen finns det även en klassisk lekpark, med klätterställning, sandlåda och gunga och det kitet....
I andra delen av parken, finns ett terrarium och cuba café och debaser(klubb) och gräsmatta där man bara kan hänga.
På våren finns det även en massa karuseller som sätts igång....
Som sagt jag är höggravid ,men lyckas ofta ta mig dit iallafall, det är min "stora pojkes" favorittillhåll, och om någon vill dit någon dag, så träffas jag gärna...
Det är ingen annan i tråden från Malmö va?
H3PO4,
då är våra stora" nästan jämngamla!
Sömnpassen med den lilla synkar ALDRIG här. sover de 10min gemensamt på dan får man vara glad. Konstigt.
2 höggraVIDA i tråden mao.. själv försöker jag skriva m 1 liten ål i knät... går sådär
typ intealls
Hur går det för hemmaföräldrarna i malmö/lund?
Vi har nu gått från att vara 3 i familjen till 4. Det känns roligt och omtumlande, vår lilla tjej är lugn, men har lite trassel med magen så det blir mkt bärande och vår stora men ändå lilla pojke undrar varför mamma inte kan bära honom lika mkt förstås. Jag blev dessutom akut kejsarsnittad så jag får inte bära på honom iallafall inte de första 5-6 veckorna.
Pompes pappa:
GRATTIS till tillökningen. Trist att det blev snitt. Till mig var restriktionerna att inte bära den stora på 8veckor. Så ta det lugnt och var rädd om dig.
Hur gammal är lillan? Baby björn babysitter har funkat för oss vid magtrassel...
babalu: hmmm jag fick också höra 6-8 veckor men har liksom i mitt huvud sänkt det till 5 för att det var så länge jag blev sjukskriven... har lite ångest över att inte kunna vara rörlig och inte kunna bära. Innan kejsarsnittet hade jag rejäl foglossning och fick inte bära eller promenera då heller, så jag känner att jag har massor av energi som bara vill ut.
Vi kör också babybjörn, vi köpte t o m en bärsjal men den ratar hon totalt. Hon är ett litet varmblod och vi tror hon blir för varm i den.
Nu kallar hon på mig dags att amma
Ha det fint gott folk
Jag blev inte sjukskriven alls. Trots att min 15 månader började lära sig gå 1 vecka innan dottern föddes, bor på 2a plan och MÅSTE bära. Vilket jag tycker är rent för djävligt. Så jag var tjänstledig och mannen tog föräldraledigt... men men... sån är sjukvården nu och med tanke på hur "kallt" det har blivit ska man väl inte klaga.... det finns de som har det mycket värre.
Men fler barn blir det inte. Inte en gång till på BB. Inte ett snitt till. Det orkar jag inte.