• Nericia

ville bara berätta!

Kände bara att jag ville berätta hur det gått för oss, och kanske ge hopp till er andra som försöker.

För tre år sedan vart jag gravid som sluta i utomkveds, jag förlora ena äggledaren. Sen efter det så pröva vi ett tag men inget hände. Jag gav upp och börja med p-piller igen, kände att jag orka inte med det psykiskt. Under dessa år tills nu har kantats med cellförändringar, operation, jag har tappat hår. Vi har haft översvämmningar i huset, ja ni kan ju tänka er, jag var nära på att ge upp, tänkte att vad är det som händer i vårat liv, är det så här det ska vara, man liksom gick i motvind, och månad efter månad, så vart det bara minus efter alla försök. Jag prova med äl tester, men inget hände, tyckte det var ett dumt påhitt att få en att tro att man skulle kunna bli gravid av att kolla sin ägglossning
    för cirkus 1 1/2 år sedan bestämde vi oss för att kontakta fertilitetsenheten, vi tänkte att det kommer ändå aldrig bli något så vi behöver nog hjälp. nähä där fick vi ingen hjälp ännu, dels vägde jag för mycket, och så hade jag ju graviditet bakom mig, så dom ansåg oss som "friska", och så var vi ju så unga. å då höll jag på sparka bakut, jag är 30 och min man 31. vi kände oss gamla. men men det var ju bara att acceptera läget. vi har sedan dess talat och talat, jag har försökt att gå ner i vikt, det har gått rätt bra, men dom sista kg:na ville sig inte. och vi börja prata om adoption.

förra veckan maila jag min doktor och fråga om det var helt kört att få börja ivf snart, för vi har ju faktiskt försökt så länge, och det handla om 1-2 kg som jag hade kvar. och vi fick klartecken, vi hade ju försökt så länge nu och dom tyckte att det var dags att kalla oss här i vår.

före jul så testa jag med äl test igen. jag var lite butter bara för mensen hade krånglat månaden innan, men jag testa ändå, jag och min man har haft fullt upp och liksom inte tänkt på detta med barn. nä men nu när mensen inte kommit på en vecka så tänkte jag att det var bäst att testa. och jag är gravid. alltså jag darra det var helt otroligt. jag väckte gubben, och han vart så glad. det var så härligt att se hans min.

nu är vi lite oroliga för att det ska vara ett x igen, jag har ju ändå bara en äggledare, men jag tänker glädja mig för stunden

om det är någon som ser detta och känner mig, så var snäll och inte säg detta till någon, vill inte att alla ska veta

hoppas denna historia ger lite hopp till er andra som försöker, jag vet hur tungt och jobbigt det är att gå månad efter månad och hoppas och tant röd kommer hela tiden. Jag har ju själv cirkus 3 år bakom mig.

Kram på er alla, å ge inte upp, när man minst anar det så händer det. Kram!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 17:34
    lite uppdatering! var och kolla för några veckor sen. det är inget utomkveds. det känns jätte skönt. hoppas nu att det är våran tur.
    Nu är jag i v 9. och allt känns bra. knappt illamående, men två bröst som känns som bowlingklot . och en uppblåst mage. .
  • Svar på tråden ville bara berätta!
  • little mommy

Grattis! vad jobbigt ni har haft det.. jag ska hålla tummarna för att det går hela vägen för er!!! lycka till och grattis igen!

• Miss H

Ett jättegrattis, skönt att det fungerade :) Lycka till

• Revema

Grattis tjejen

Rebeca 050828, BF 080131
  • vickansnickan

GRATTIS!!!!!! åh vad kul...jag blir så glad för din skull...
    Det ger även mig hopp..vi har ju haft så lika bakgrund du och jag..
    Håller tummarna för dig/er nu att allt går bra och att liten sitter på rätt ställe.
    Jag kämpar på med min vikt och väntan på IVF eller inte.
    Börjar ju plugga nu i feb så då kommer vi nog att vänta iaf fram till sommaren om inget har hänt innan..
    Stort grattis igen och lycka till nu...kram

• Janne77

Gud, så roligt! Grattis! Man ska alltid ha hoppet uppe :)

• Nericia
    vickansnickan skrev 2008-01-12 08:53:14 följande:
    GRATTIS!!!!!! åh vad kul...jag blir så glad för din skull...Det ger även mig hopp..vi har ju haft så lika bakgrund du och jag..Håller tummarna för dig/er nu att allt går bra och att liten sitter på rätt ställe.Jag kämpar på med min vikt och väntan på IVF eller inte. Börjar ju plugga nu i feb så då kommer vi nog att vänta iaf fram till sommaren om inget har hänt innan..Stort grattis igen och lycka till nu...kram
    hej på dig, ja du detta är otroligt, jag var ju i kontakt med  fertilitetsenheten förra veckan om att vi tycker att vi ska få börja och hon godtog att jag har försökt så att gå ner, så att dom kan acceptera några kg och att vi skulle få börja ändå.

så var på dom och "tjata" lite, då kanske ni oxå får börja.

Tack alla va snälla ni är, det är tur att ni finns här, så man har någon och berätta för, för just nu vill man skrika ut till hela världen har ju inte tänkt att berätta mer än för våra föräldrar, vill att dom ska veta pga att sist så vart det väldigt akut när jag fick mitt utomkveds. så jag vill att dom vet. men har inte tänkt att berätta för några kompisar, det drar vi ut på
  • vickansnickan
    Nericia skrev 2008-01-12 08:59:51 följande:
    hej på dig, ja du detta är otroligt, jag var ju i kontakt med  fertilitetsenheten förra veckan om att vi tycker att vi ska få börja och hon godtog att jag har försökt så att gå ner,  var på dom och "tjata" lite, då kanske ni oxå får börja.
    jag har ju gått upp lite under jul och nyår så nu måste jag ju kämpa på ett tag igen..Annars hade jag ju "rätt" vikt innan jul men då var vi ju inte överrens läkaren och jag*suck*
    Vi ska träffas så fort de öppnar i Linköping nästa vecka. Då får jag veta mer....
    Tycker det är så kul för er skull...jag blir nästan tårögd
    Stort stort lycka till......
  • Nericia
    vickansnickan skrev 2008-01-12 09:05:43 följande:
    jag har ju gått upp lite under jul och nyår så nu måste jag ju kämpa på ett tag igen..Annars hade jag ju "rätt" vikt innan jul men då var vi ju inte överrens läkaren och jag*suck*Vi ska träffas så fort de öppnar i Linköping nästa vecka. Då får jag veta mer....Tycker det är så kul för er skull...jag blir nästan tårögd Stort stort lycka till......
    ok, du jag önskar er oxå lycka till, hoppas du oxå kan få ett plus snart, vore ju roligt att följas åt, eftersom vi har haft det så lika. kram
  • Nericia

nu vet våra föräldrar, kul att se deras min, dom blev så glada. dom trodde det inte var sant,haha. kul att man kan göra dom så glada.

• Nericia
    Livia2 skrev 2008-01-21 17:54:26 följande:
    Grattis och lycka till!!
    tack så jätte mycket!
  • Nericia

känner inte så många här, men skriver in lite ändå, om det är någon som undrar, allt är bra här. inget utomkveds denna gången. men jag är nojjig ändå, vågar inte hoppas ännu. men är i v 9 nu så det bådar ju gott. veckorna går ju sakta men säkert än så länge.

• Corretje

Grattis! Verkligen kul!

Vi har själva försökt i fyra år och började med olika behandlingar osv. Jag är nu äntligen gravid i vecka 10!!! Gick utan hjälp tillslut och det känns jätteskönt!
    Ska på mitt första doktor besök på torsdag och är jättenervös... hoppas på att höra ett (minst he he) hjärta slå och att allt ser bra ut så jag kan andas ut lite!

Hoppas verkligen allt kommer gå bra nu för oss båda, det förtjänar vi eller hur!?

• Nericia
    Corretje skrev 2008-02-04 10:43:06 följande:
    Grattis! Verkligen kul!Vi har själva försökt i fyra år och började med olika behandlingar osv. Jag är nu äntligen gravid i vecka 10!!! Gick utan hjälp tillslut och det känns jätteskönt!Ska på mitt första doktor besök på torsdag och är jättenervös... hoppas på att höra ett (minst he he) hjärta slå och att allt ser bra ut så jag kan andas ut lite!Hoppas verkligen allt kommer gå bra nu för oss båda, det förtjänar vi eller hur!?
    Grattis till dig oxå! hoppas det ska gå bra hos doktorn. berätta gärna hur det går
    javisst förtjänar vi det. man hoppas ju även alla som försöker år ut och år in, ska få uppleva detta. det är ju en pärs med gråt och jobbiga stunder. usch vad jobbigt det har varit. jag trodde faktiskt aldrig det skulle bli våran tur. jag hade gett upp. men när man minst anar det då händer det

vi ska ju ha nästan samtidigt. när är din bf planerad? jag har den 13 september.
  • Corretje

BF i månadsskiftet av augusti och septmeber. Jag får olika datum på olika uträkningar, här på fl har jg 30 aug och på vissa andra har jag upp till 3e sept så... men där någon gång i alla fall!

Nericia skrev 2008-02-04 12:42:19 följande:
    Grattis till dig oxå! hoppas det ska gå bra hos doktorn. berätta gärna hur det gårjavisst förtjänar vi det. man hoppas ju även alla som försöker år ut och år in, ska få uppleva detta. det är ju en pärs med gråt och jobbiga stunder. usch vad jobbigt det har varit. jag trodde faktiskt aldrig det skulle bli våran tur. jag hade gett upp. men när man minst anar det då händer detvi ska ju ha nästan samtidigt. när är din bf planerad? jag har den 13 september.
  • Nericia

ok. hur mår du då? några symtom?

• Corretje

Ja då, alla i boken
    Nää det är inte så farligt i alla fall. Mår illa ganska ofta, men har bara spytt en gång då jag blev åksjuk på båt... väldigt mycket mer känslig för sånt nu.
    Hungrig konstant! Är som ett spädbarn som behöver mat var tredje timma! Har inte gått upp något än dock (tack gode gud, man blir ju lite rädd när man äter så mycket).
    Kissar oxå väldigt ofta och har gjort det sedan början... tre gånger på natten phu, går som en zombie på natten upp till toan.
    Brösten har börjat växa (det är ju aldrig fel) och ömmar mycket från och till.
    Magen är svullen och har varit det i några veckor, så jag ser redan lite gravid ut... eller tjock kanske
    Och trots allt detta har jag svårt att tro att jag är gravid!
    Ser sååååååå mycket fram emot att gå till doktorn på torsdag, gud vad tiden går långsamt!

• Nericia
    Corretje skrev 2008-02-04 15:13:25 följande:
    Ja då, alla i boken Nää det är inte så farligt i alla fall. Mår illa ganska ofta, men har bara spytt en gång då jag blev åksjuk på båt... väldigt mycket mer känslig för sånt nu.Hungrig konstant! Är som ett spädbarn som behöver mat var tredje timma! Har inte gått upp något än dock (tack gode gud, man blir ju lite rädd när man äter så mycket).Kissar oxå väldigt ofta och har gjort det sedan början... tre gånger på natten phu, går som en zombie på natten upp till toan.Brösten har börjat växa (det är ju aldrig fel) och ömmar mycket från och till.Magen är svullen och har varit det i några veckor, så jag ser redan lite gravid ut... eller tjock kanske Och trots allt detta har jag svårt att tro att jag är gravid!Ser sååååååå mycket fram emot att gå till doktorn på torsdag, gud vad tiden går långsamt!
    känner mig lik dig, förutom att jag knappt mår illa. hur är det med allt runt föräldraledighet och sånt där nere? är det likt här i sverige? när gör  ni ul?  här gör man ju typ i v 18.
  • Corretje

Ha ha, nä inget är som Sverige när det kommer till föräldrarledigt!!!
    Vi har eget företag, så för oss är det knappt värt att kolla upp. Här för mammorna lämna bort sina barn efter bara några veckor för att dom inte har råd att gå hemma.
    För oss blir det maken som får slita och jag gå hemma. Vi har sköna jobb så vi kommer båda vara borta, min man kommer bara jobba några timmar på kvällen så det kommer nog bli jättebra!

Det där med UL och sånt vet jag ingenting om än faktiskt, det är därför jag ser fram emot att gå till doktorn på torsdag. Åkte direkt till Thailand efter att jag fick reda på att jag var gravid och var där i en månad, så har inte varit hos någon doktor än.

• Corretje

Tror du att du kan andas ut nu och bara njuta av graviditeten? Jag hoppas kunna göra det efter doktorbesöket...

Svar på tråden ville bara berätta!