• mansixxa

Bebis i vecka 34-35?

Vattnet gick i fredags då jag var i vecka 34+4 och nu sitter vi här hemma och väntar på att värkarna ska komma. Det känns som om det kommer att bli en lång väntan! Här trodde ju jag nästan att vattenavgång=förlossning inom vääldigt kort. Snart har det gått 48 timmar och inte ens en antydan till att något skulle vara på gång... Kom precis hem från BB där vi varit inne på kontroll och allt ser grönt ut. "Åk hem, vila och vänta på värkarna".

Självklart sitter man ju här nu med miljoners med frågor i huvudet. Kanske nån av er har svar på dom? :)

Ni som fått barn i vecka 34-35 (fulla veckor), vad vägde era guldklimpar när de föddes? Hur var tiden efter förlossningen? Hur länge fick ni ligga kvar?

Sprattlet 18 februari 2008 | mansixxa.se - sprattlet.mansixxa.se
  • Svar på tråden Bebis i vecka 34-35?
  • Mamma igen 07

Dottern föddes i vecka 35+3 och hon vägde 2925g och var 47cm lång!

Mina älskade barn Pierre-02 och Saga-07!
  • skrollan2

min dotter föddes i v 33+0.
    40minuter efter att vattnet gått.
    hon låg i kuvös 3dgr för att behålla värmen o hade även övervakning i 8dgr men hon klarade sig själv så bra.låg  på neo i 11dgr o sen med hemsjukvård ytterligare 11dgr.
    idag är hon 6v gammal o som viken bebis som helst,vaken nyfiken liten tjejj

• siriius

Min Loke föddes i v. 35+6, vet ej varför han kom ut. han vägde 3242 gram och var 49 cm lång. Låg i kuvös ett halvt dygn och hade C-pap ungefär lika länge. Sedan blev det vattensäng, blodtransfusinon och solning och övervakning. Efter 7 dygn fick vi komma hem på permis två dagar senare var vi utskrivna.  

*~ Loke 070721 ~*
  • supergrl

Fick störtblödningar i v 34+6. Åkte akut in...efter ultraljud så var bebis ok, det var förlossningen som startat. Ett dygn senare tog de hål på vattnet och 4h senare föddes han utan värkstrimulerande dropp. Han vägde 2645 och var 44 cm.

Låg på neo 10 dagar och åkte hem med sondmatning ett par veckor. Fick andningshjälp cpap första natten. Enda problemen vi haft/har är amningen. Har inte funkat och funkar fortfarande inte utan pumpar och ger flaska plus ersättning. Men det går bättre och bättre och jag hoppas kunna fortsätta i alla fall delamma. :) Annars inga problem alls.

• Ninde81

Föddes i v 35+6 3140g 47 cm..
    Låg på vanlig bba avdelning i 5 dagar..solade lite och blev kollad för infektion pga att mitt vatten gick i 34+3..(sipprade)

• charlen

Födde min son i v. 35. Vattnet gick och ca 9 timmar senare hade jag regelbundna värkar, och ytterligare 9 timmar senare så var han född.
    Vi kom till vanlig BB avdelning de första 2 dygnen men blev sedan inlagda på neo för att han började må dåligt. Låg på värmedyna, solade och matades med sond. Efter en vecka fick vi permission och efter en vecka till blev vi utskrivna.
    Glömde; han vägde 2820 g.

• mansixxa

tack så hemskt mycket för alla svar!

den 16/1, 4,5 dygn efter vattenavgång, föddes min lilla trollunge (35+2). hon vägde 2355 gram och var 43 cm lång. vi fick stanna på neo i 6 dagar och sola i 2 omgångar.

en matsond sattes in men användes bara 3 gånger, sen orkade hon amma själv. nu är vi hemma sen i tisdags och allt går bra. enda som är lite sådär är att jag inte har tillräckligt med mjölk så hon får även ersättning för att få i sig tillräckligt.

• camillarockstar

Grattis!!!! Skönt att allt gick så bra. Vi behövde aldrig heller sonda... Räckte med kopp och fingermatning innan amningen kom igång....

• charlen

Grattis till den lilla. Skönt att allt gick så bra för er.

• siriius

Grattis till bebben! Kul att höra att allt gick så bra för er!

*~ Loke 070721 ~*
  • tjejkocken

min son föddes v 35+0 o han vägde 2450 gram och var 46 lång.
    Vi fick ligga inne en vecka på grund av att han fick gulsot men annars så var det inga fel alls.

Grattis till flickan!

Svar på tråden Bebis i vecka 34-35?