• helena82

att få ett gemensamt barn när man

har barn på varsit håll sen tidigare. jag och sambon ska i sommar få våran första gemensamma bebis. han har en son på 7 sen tidigare och jag har en son på 6 år sedan tidigare. min son bor på heltid hos oss medans sambons bor varranan vecka. hur har det gått för er som är i liknande sits när bebisen sen kommer? nåt man speciellt ska tänka på?

• Svar på tråden att få ett gemensamt barn när man
  • Jaylin

Har ingen aning om hur det kommer att gå, men jag är i samma sits som du

Har en 5-åring som alltid bor hos oss och han har en 7-åring och en 8-åring som bor varannan vecka hos oss. I sommar kommer vår gemensamma bebis.

Jag tror nog att allt kommer att gå bra men att det blir stressigt på morgonen när alla barn ska upp, få frukost och köras till skolan (två olika skolor i olika delar av stan...).

• Iza76

Jag har en dotter 7 år och min sambo en dotter på 8 år och gemensammt har vi en dotter på 4 månader.

De gånger vi alla träffas kan det bli lite slit i den lilla eftersom båda tjejerna har längtat efter små syskon en längre tid, men bara de får hålla i henne båda två så lugnar det ner sig och de leker med varandra istället.

Det kommer säkert gå bra. Lycka till!!

Svar på tråden att få ett gemensamt barn när man