• HeddaBigBum

Någon som åkt på helg-kryssning med barn under 4 år?

Vi funderar på en helgkryssning (från Stockholm) och skulle vilja veta vad ni som redan provat tycker. Vi har 2 barn, som kommer vara ca 2 och 3½ år.

Vart åkte ni?
    Finns det aktiviteter som är roliga för så små barn?
    Skulle ni göra om det?
    Hade ni roligt?
    Vad kostade det?
    Vad ingick i priset?

Berätta allt!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Någon som åkt på helg-kryssning med barn under 4 år?
  • HeddaBigBum

Eller, det kanske finns något annat kul att hitta på?
    Vi funderade på legoland ett tag, och det var väl ok prismässigt, men man ska ju ta sig dit också... Vi bor i Stockholm...

• Nitis77

Vet inte om det är en vanlig kryss du menar, men vi var ialla fall 
    iväg m Viking Line (Cinderella) i lördags och hade vår 3-åriga son m oss

Han hade hur roligt som helst! Trots 39 graders feber m hosta...
    Det fanns ett litet lekrum med rutschkana & bollhav som han röjde glatt i..

Sen dansade han loss för fullt på dansgolvet i Fun Club

Vi var oxå lite tveksama över att kryss m honom och vad det skulle finnas att göra..men efter att ha provat och sett hur kul han hade, så kommer vi definitivt göra om det fler ggr

Vi betalade 351:- då var hytten ( 4-bädds B hytt) gratis, med frukost och bilen ombord.
    Viking Line brukar ha bra priser och ibland löjligt billigt!

Enda nackdelen var att det var väldigt många festglada männsikor ombord då vi åkte en lördag ..men ngt som jag å min sambo "led" av, Jonte sov som en stock ändå *s*

• HeddaBigBum
    Nitis77 skrev 2008-01-15 04:56:19 följande:
    Vet inte om det är en vanlig kryss du menar, men vi var ialla fall iväg m Viking Line (Cinderella) i lördags och hade vår 3-åriga son m oss Han hade hur roligt som helst! Trots 39 graders feber m hosta...Det fanns ett litet lekrum med rutschkana & bollhav som han röjde glatt i..Sen dansade han loss för fullt på dansgolvet i Fun Club Vi var oxå lite tveksama över att kryss m honom och vad det skulle finnas att göra..men efter att ha provat och sett hur kul han hade, så kommer vi definitivt göra om det fler ggr Vi betalade 351:- då var hytten ( 4-bädds B hytt) gratis, med frukost och bilen ombord.Viking Line brukar ha bra priser och ibland löjligt billigt!Enda nackdelen var att det var väldigt många festglada männsikor ombord då vi åkte en lördag ..men ngt som jag å min sambo "led" av, Jonte sov som en stock ändå *s*
    Låter ju lovande!! Och billigt!
    Var det en natt då?
    Vi har kollat lite på (kommer ej ihåg namnet) resa till Helsingfors och inträde till SeaLife. Men ska man sedan äta och dittan och dattan... summan drar iväg.
    Åt ni något mål utöver frukost på båten?
  • Nitis77

Ja det blev en natt ombord

Jonte var som sagt var sjuk..och åt inte ens glass.
    men jag åt lunch med mina föräldrar, och det kostade 99:- på en av restaurangerna.
    Middag åt vi ju oxå, a´la cart, normal pris som på vanlig restaurang
    ca 150-200:-/varmrätten

Man kan ju boka middags & lunchbuffe vid bokning av resan och det brukar bli någon krona billigare än att betala på båten....

Sea Life kan jag varmt rekomendera om ni åker till Helsingfors , jätte fint å mkt att titta på...

• SeaFun

Hej! 
    Jag och min familj kryssar flera gånger om året, både på Östersjön och i resten av världen. Kryssning är jättebra med barn! Det finns barnklubbar, barnbufféer, aktiviteter i massor...jag skriver om allt detta i min bok "Kryssa inte utan mig" (www.cobertura.se/kryssa) plus i tidningar och inte minst på sajten www.seafun.se 
    Välkommen in och läs mer där!
    /Heidi

Svar på tråden Någon som åkt på helg-kryssning med barn under 4 år?