har 2 barn sen innan,väntar barn me nya,hur gör vi med ekonomin
hej undrar lite hur man ska göra med det roliga ämnet ekonomi,när man som jag har 2 pojkar innan som är 15 och 11 år.vi ska nu flytta in i en gemensan lght en 4a måste vi ha för att mina barn ska ha varsit rum,jag är gravid och väntar hans första barn.vi har prtat lite och kommit fram till att vi delar på allt,mat el,tel,internet.men att jag bet 5000 och han 3000 i hyra.han har lite mer ut i månaden ca 2000,men har en del kridit räkningar att bet och han står för bilen,den e hans.jag bet mina räkningar jag har och ger barnen månads peng och betalar allt med kläder mm.han säger att har han me över och vi går ut mm betalar han,ska jag gå med på att bet 2000 mer i hyra.jag förstår ju hur han känner,han utnyttjar ju inte rummen,men samtidigt känner jag att han visste att jag hade 2 barn,och vi måste ha större,och nu ska vi ha barn,hur blir det när jag går på mamma peng?hans utgifter blir ju större med mat och el mm,för det lägger vi lika mycket,han har haft låga el och mat kostnader innan.det kanske e rättvist att göra som vi tänkt??så ge mig gärna lite råd..