• sunshine35

har 2 barn sen innan,väntar barn me nya,hur gör vi med ekonomin

hej undrar lite hur man ska göra med det roliga ämnet ekonomi,när man som jag har 2 pojkar innan som är 15 och 11 år.vi ska nu flytta in i en gemensan lght en 4a måste vi ha för att mina barn ska ha varsit rum,jag är gravid och väntar hans första barn.vi har prtat lite och kommit fram till att vi delar på allt,mat el,tel,internet.men att jag bet 5000 och han 3000 i hyra.han har lite mer ut i månaden ca 2000,men har en del kridit räkningar att bet och han står för bilen,den e hans.jag bet mina räkningar jag har och ger barnen månads peng och betalar allt med kläder mm.han säger att har han me över och vi går ut mm betalar han,ska jag gå med på att bet 2000 mer i hyra.jag förstår ju hur han känner,han utnyttjar ju inte rummen,men samtidigt känner jag att han visste att jag hade 2 barn,och vi måste ha större,och nu ska vi ha barn,hur blir det när jag går på mamma peng?hans utgifter blir ju större med mat och el mm,för det lägger vi lika mycket,han har haft låga el och mat kostnader innan.det kanske e rättvist att göra som vi tänkt??så ge mig gärna lite råd..

• Svar på tråden har 2 barn sen innan,väntar barn me nya,hur gör vi med ekonomin
  • jennie ellie

Tja det är väl rätt tänkt som ni gjort, du har ju bb och underhåll som gör att du kan betala mer till boende och mat för dina stora barn.

• lillajag82

jag o min sambo delar lika på allt finns inget som säger mina eller dina pengar
    han betalar alla räkningar jag överför det som fattas
    jag betalar mat o kläder hygen mm till alla i hushållet

jag skulle aldrig kunna säga vadå det är mina eller det är dina
    bor man i hopp tycker jag att man ska ha delad ekonomi
    o som du säger  han viste om dina 2 o vill han bo med dig kan han oxå hjälpa till att betala för er...

Emelié010224 & Albin060520
  • jennie ellie

Hade inte jag velat göra, barnen har ju redan en pappa som ska betala för dem

• Erika

jag tycker det låter mycket bra. Det är ju dina barn, det låter vettigt att du betlar mer du får ju bidrag för de barnen också.

Svar på tråden har 2 barn sen innan,väntar barn me nya,hur gör vi med ekonomin