• Snö80

Skaffade ni barn med er nya?

Hej

Ni som finns här inne och som har barn sedan tidigare. Var det självklart för er att skaffa ett barn tillsammans med er nya man/kvinna eller tvekade ni innan ni gjorde det?

Är själv ihop med en kille som har barn sedan tidigare och han säger ena stunden att han kan tänka sig ett till barn och i andra stunden att han är nöjd. Jag vill ju gärna ha ett barn då jag inte har några egna...

Föklara gärna hur ni resonerade om ni vill

• Svar på tråden Skaffade ni barn med er nya?
  • slangen

jag har en 12-årig son sen tidigare och min sambo har 2 tjejer, vi skulle inte ha några fler.. men efter 6 år tillsammans har vi nu en underbar dotter på 2 mån!!!

• Lyckogrisen

Min sambos barn var 4 och 6 år när vi träffades.
    redan efter 2 veckor pratade vi om hur vi ställde oss till fler barn.
    Jag hade inga och hade inte heller haft längtan efter barn trots att jag var 33 år.
    Det kom först när jag träffade min sambo :o).

Nu har vi varit tillsammans i 3½ år och har 20 veckor kvar tills våran sladdis kommer :oD

• Tezz72

Jag hade 2 barn sen innan och min sambo också när vi blev tillsammans. Vi planerad inte att bli med barn, men vi sa om det blir så blir det. Efter 6mån ihop så blev jag gravid och våran sladdis blir 5 i år!

• Majsan70

Vi skaffade inte barn....vi blev gravida efter 6 veckor tillsammans. För min sambo var det en självklarhet att vi skulle behålla barnet och så även för mig.

• Yrslan

Ja, jag hade fyra innan, han hade inga. Ville först inte skaffa fler men då han inte hade några egna så sa jag att ett barn till var ok, blev dock ytterligare ett och skulle kunna tänkt mig fler

• Tessa606

Min sambo har två barn och jag har inga, jag har aldrig känt någon längtan efter barn och min sambo vill inte ha fler. Nu kan det ju vara så att jag ändrar mig, har ju ett par år på mig men jag tror faktiskt inte det. Däremot har vi skaffat en hund ihop

• mixie

Jag hade fyra barn när jag träffade min nuvarande man. Jag hade inga som helst planer på fler barn, men efter fyra år tillsammans fick vi en liten kille som är helt underbar! han har bundit ihop oss alla till en ny stooor familj och storasyskonen älskar verkligen sin lillebror!!

• pony

Hej
    Jag har två barn sedan innan och han har två sedan innan. Vi ska inte ha något gemensamt barn. För vi känner att de som vi har innan tar så mycket av oss och jag orkar inte med några fler barn. Försöker få ihop vardagen som den är nu.

• Moder2

vi hade varsinn innan sen tidigare och båda var helt på samma linje att vi ville ha ett gemensamt barn oxå. det hade inte varit så viktigt tror jag om jag haft 2 sedan innan eller fler men jag har alltid velat ha många barn, han oxå.

• lilo82

jag har två flickor från ett tidigare förhållande och har nu en son med min nuvarande sambo och det känns helt rätt.

• TyraPaloma

Jag hade inte tänkt skaffa fler barn men ödet ville annorlunda. Jag ville inte ha fler barn utan satsa på karriären.
    Men jag blev oplanerat gravid och kände då att en abort inte var ett alternativ. Nu är vår son 3½ vecka gammal! Nu känner jag att jag skulle kunna skaffa ett till barn med min sambo. Inte nu men om några år.

Kramar

• beavies

Jag har en dotter från tidigare. Efter 4år tillsammans med min nuvarande man ville vi gärna ha ett gemensamt barn, det blev en son.

• Naomi73

Hej,

Vi har barn sedan tidigare och tänker "skaffa" fler, d v s gemensamma barn. Vänta och se. prata gärna med honom hur mycket du vill ha barn med JUST HONOM, men att du kan vänta. Pressa inte för hårt, då är risken att han backar helt och hållet. Ni skall båda vara med på att ni, från hjärtat, vill ha gemensamma barn. Lycka till!!

• AnniPanni

Mina tjejer var 2 o 4 år när jag träffade min sambo. Vi pratade om hela den här barngrejen tidigt då jag tyckte att jag var färdig med småbarnsåren och han var inte alls säker på att han ens ville ha egna barn utan var nöjd med att vara bonuspappa.

Nu 1,5 år senare sitter jag här med vår gemensamma lilla guldklimp som precis "fyllt" en månad  .

Det gick med andra ord rätt fort för oss att gå ifrån nja-inga-fler-barn till att vi väldigt gärna ville ha ett gemensamt barn. Sen rullade det bara på

Svar på tråden Skaffade ni barn med er nya?