• Minisessan

    träningslägenhet och hur ska jag göra? behöver råd

    hej!

    det är såhär att jag fick en träningslägenhet av soc, i oktober förra året pga av att jag inte kunde bo kvar hemma.
    men nu till själca grejen. jag vantrivs denna lägenheten och har fått erbjudanet om en mindre lägenhet. som jag kan bo i fram till oktober detta året. sen måste jag flytta igen. borde jag flytta för att sedan flytta igen?
    elller finns de några nadra alternativ, då jag blir 18 i mars? taksm för alla svar!

  • Svar på tråden träningslägenhet och hur ska jag göra? behöver råd
  • Minisessan

    puff, ingen allas? :S kan man få ekonomiskt stöd?

  • Lola Jämtland

    Du fråga men...vad är en träningslägenhet?

    Har du egen inkomst så gör du väl som du vill?


    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Minisessan

    Lola Jämtland skrev 2008-01-15 16:44:27 följande:


    Du fråga men...vad är en träningslägenhet? Har du egen inkomst så gör du väl som du vill?
    träningslägenhet är en lägenhet man "tränar" att bo i . från soc, just har ingen egen inkomst tyvärr.
  • Lola Jämtland
    Minisessan skrev 2008-01-15 19:51:56 följande:
    Lola Jämtland skrev 2008-01-15 16:44:27 följande:träningslägenhet är en lägenhet man "tränar" att bo i . från soc, just har ingen egen inkomst tyvärr.
    Du har ingen egen inkomst....o då vill du bli gravid?
    Vad ska du leva av då?

    Det är ju det största problemet.

    Sen lägenheten, ja, det är väl bara att du kontaktar soc o frågar om du får byta lägenhet?
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Calippo78

    Det suger bo i en sån här lägenhet. Man får ej ha inneboende så tråkigt bo själv. Jag skulle sluta tröst äta om jag fick sällskap. tröst äter för det är så tråkigt här. Ser fan gravid ut. Medicinen mot det är roligt eller sällskap. Jag vill ej bo i träningslägenhet jag vill ha en inneboende. orten man bor på suger så tråkig. finns inget att göra vill bo på ett kul ställe med mycket att göra som typ orlando där behöver man ingen kille och där skulle jag ej tröst äta för där är kul det är det inte här!

  • USA111

    Visst kan de inte skicka ut en från en träningslägenhet. Har hört man får bara bo i en sån begränsad tid men bodde i min satellit lägenhet i13 år innan den gjordes m till träningslägenhet. De kan inte bara köra ut en på gatan

Svar på tråden träningslägenhet och hur ska jag göra? behöver råd