Fraktbolag till Australien??!!!
Halloj
Jag o min familj kommer snart flytta till Oz från Stockholm Kommer frakta några kartonger endast och behöver nu tips på fraktbolag!!
Nån som kan rekommendera nåt bolag??
Halloj
Jag o min familj kommer snart flytta till Oz från Stockholm Kommer frakta några kartonger endast och behöver nu tips på fraktbolag!!
Nån som kan rekommendera nåt bolag??
Vi använde posten! Det kostade inte så mycket tyckte jag. Men vi hade inte så mycket att frakta som tur var. Det är bara att paketen inte får bli FÖR stora! Kolla på postens hemsida, där kan man skriva in vikt och dimentioner på paketet och få fram portokostnaden.
ah tack fairyfloss! Hur mkt hade ni att frakta?? Vi har ca 40kg. Ska kolla posten!
Min son använde sig av
www.travelcargo.se/default.asp%3A//www.travelcargo.se/rwdx/cache/aktuellt_745.asp
när han flyttade till OZ.
Dom har olika viktgränser per kilo så kolla det. Ibland kan det bli billigare att skicka något kilo mer om man ligger nära en sådan gräns.
Vi fraktade ett paket på 20 kilo. Kostade ett par tre hundra spänn tror jag, men paketet var ganska platt också, (det var böcker) så jag vet inte om det hjälpte. Men jag kan ha fel om priset också, var så länge sen.
Jag hade fel. Travel Cargo tog han in en offert från. Bolaget han skickade med var något billigare:
www.skytrans.se/swe/flygfrakt.html
Ett paket på 55 kg kostade 3.200:-, fast priset beror inte bara på vikt utan även storlek.
Tack! Men kom på att jag nog helst vill använda båtfrakt då det inte spelar någon roll hur lång tid det tar, samt det blir billigare.
Nån som skeppat saker till Australien????
Skytrans har sjöfrakt också, men det har vi inte provat(än):
www.skytrans.se/swe/sjofrakt.html
Ring och prata med dom!
Tack Deia, men Skytrans skeppar inte för privatpersoner.
Åh puffar för denna tråd!!
Har samma problem att hitta frakt till OZ. Ska oxå ev flytta (Brisbane) och vill veta vad det kostar. Vi kommer ju att ha ett antal boxar oxå och man skulle ju vilja hitta nån som hyr ut andelar i kontainet på båt. Det gjorde min kompis från skottland utan problem. Fattar inte att det ska vara så svårt här. Så om du hittar något maila gärna till mej tack!!
kram
Minns att det inte var sa latt att hitta foretag som flyttade sakervia bat. Men kolla i gulasidorna, under flyttfirmor tror jag. Nar jag flyttade hit ner till Oz sa hade jag nastan hela mitt bohag med mig sa det blev runt 5 kubikmeter om jag minns ratt. Jag fick offert fran ett flertal och valde till sist att anvanda Actus. Deras hantering och allt annat runtikring gick bra och det hela tog c:a 2 manader ifran att de hamtade grejerna hemma i Sverige tills att de levererades till min dorr har i Australien. Jag ar jattenojd med deras jobb.
Lycka till,
Anette
Jag anvande mig av activeaircargo.se och tyckte det va bra. Skickade bara 5 st flyttkartonger och det gick pa ca 5000kr med forsakring och hamting + forvaring av kartongerna. Sen tog det bara ett par dagar eftersom de anvander sig av Thai Airways nar det galler sjalva frakten. Tror att vi betalade en liten tullavg. har i Australien men absolut ingen stor summa. Ladorna kom fram men tullen snodde ett gammalt hoppspo som jag sparat som minne! Men min gamla ridhjalm som sakert va full av har och damm etc, den lag kvar i ladan.
Jag kollade upp vad det skulle kosta med bat och det skulle ga pa ca 9000kr till hamnen och ca 11000kr till en adress i Australien... sa lite dyrare med bat..
Lycka till!