• InteVetJag

Una mamma? hur ofta dricker du alkohol?

jag har druckit ca 4 gånger sen min son kom och han är nu 16 månader och då har folk fått tjatat för att få med mej ut! och jag har knappt blivit full!
    Men de snackas så mkt om att unga föräldrar lämnar bort sina barn så ofta för att supa och ja nu vill jag se om de stämmer och hur många ärliga mammor de finns här ute!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 23:52
    de känns som att vissa kanske missuppfattat mej nu!
    jag menar inte att de är fel att man vill ha kul och komm ut ibland.
    utan de jag inte fattar är när folk VARJE helg lämnar bort barnen för att gå ut!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-18 00:07
    ursäkta mej är lite trött och dålig på att formulera mej! jag menar hur ofta lämnar du bort ditt barn för att gå ut och dricka alkohol, lite el mkt alkohol spelar väl ingen roll. grejen är att jag vill veta hur ofta ni lämnar bort barnen för att gå ut!

• Svar på tråden Una mamma? hur ofta dricker du alkohol?
  • veronicaq

jag går ut, 1 gg/vv.. nu blir de 2 helger irad.. jag är ensamstående.. jag MÅSTE få den tiden för mej själv.. det är min "hobby"...

hoppa på mej bara.. för nu blir de tillomed 1kväll/3 helger irad, denna månad

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • veronicaq

tiläägger, jag är ALDRIG bakis heller..så jag är ju med min lilla kille direkt dagen efter när mormor vill lämna honom=)

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • KramMissmia

suck..nu vill inte jag ha några barn längre..haha skoja

• Busan87

Har inte druckit en droppe! de 4 år sen,har växt ifrån de,tycker inte de e gott å finner då ingen orsak att dricka.

• Busan87

Har inte druckit en droppe! de 4 år sen,har växt ifrån de,tycker inte de e gott å finner då ingen orsak att dricka.

• Maddissen85

hmm.. Jag har vart ute kanske en tre gånger sedan sonen kom.. Jag lever tillsammans med pappan som har vart ute lika många gånger han.. Vi känner att vill vi gå ut kan vi göra det om några år.. Denna tiden vill varken jag eller han släga bort på att dricka alkohol... Sen att bägge två har en del alkolism i våra familjer gör väl att vi helst undviker det ännu mer..

Nä, istället för att gå ut sitter åker vi hellre till simhallen och badar hela dagen för att sen somna som en gris vid 20-22 tiden.. Men det är verkligen upp till var och en.. Vi trivs ju med de val som vi har gjort.. Man ska ju göra det som känns bra och rätt.. Blir man glad över att gå ut så skall man ju göra det.. MEN, det ska ju inte gå ut över barnen...

• EnHusMus

Hm.. Svår fråga de där. Men jag tycker egentligen inte att det är rätt att man ska lämna bort sina småbarn för att dricka ofta. Tid för sig själv och för festade är väl ändå en lyx som förälder?

• Lundby87

än så lämge ingen gång. helammar dotter ca 6 månader. tror det kommer vara öken till hon är ca 1 innan jag kan tänka mig ett glas eller två

• BF 2008 02 23
    Busan87 skrev 2008-01-29 10:38:25 följande:
    Samma här.
  • IHateYourFace

När min son var 3 år hade ja gått på krogen 4 eller 5 ggr. Nu försöker jag komma ut lite oftare. De är så skönt att vakna upp dagen efter & längta efter sina barn.

• Fia85

Ingen gång, killen är 8 månader.  Hans pappa har varit ut 2 gånger.

• Taniqua

Innan jag vart gravid var jag ute ca 2-4 ggr per år.....pga av att jag mest jobbat hela tiden...

Men jag ser ingen som helst anledning till varför man ska ha "dåligt samvete" om man går ut nångång i bland.....om mina eller hans föräldrar e barnvakt och sussar hon dem!!

HerreGud jag är en dans dyrkare o vill svira lite med min man.... Det är inget fel i det!!
    Det är juh ingen skillnad om man går ut och äter en middag  eller går på bio eller liknande....
    Man får inte glömma att man är ett kärlekspar och inte "bara förälder".

Sen behöver man inte dricka sig redlös hehe..... men det tror jag inte nån gör när dem vet att dem ska va allerta dagen efter......

• Samantha89

varit ute en gång. och min dotter e 5 mån snart. men det va för att firra min 18 års dag.

• FruSundahl

Sist vi lämnade bort sonen för att festa var 4 februari 2007. Drack då en halv 7,0 cider.
    Innan dess var det 12 augusti 2007.

Så inte särskilt ofta

Fredric & Angelica
  • enny signatur

aldrig. dottern är 14 månade roch har inte lämnat bort henne en enda gång och har inga planer på det heller, speciellt inte för att dricka alkohol!

• stinamaria

Oj, ingen aning men det är några gånger. Första gången efter förlossningen som jag var ute och drack var han iaf ca 10 månader, nu är han snart 2 år. Nu går jag ut när jag känner för det vilket iof inte blir speciellt ofta. Men jag lämnar inte bort honom, han är med sin pappa och jag tycker inte att det är fel att jag träffar lite kompisar och har kul då och då sen om jag dricker eller inte är väl skit samma. Eftersom jag har barn dricker jag med måtta då jag fortfarande har ett ansvar fast jag är ute. Lämnat bort honom för att dricka har vi gjort en gång då vi var ute tillsammans.

Svar på tråden Una mamma? hur ofta dricker du alkohol?