• Anonym

stoppa upp tummen i slidan när man bajsar

jag är otroligt hård i magen, hela tiden. För att hjälpa bajset ut så brukar jag ibland stoppa in tummen i underlivet och liksom trycka ut bajset genom väggen. Hur dumt är det? Och är det BARA jag som har gjort detta?

• Svar på tråden stoppa upp tummen i slidan när man bajsar
  • Anonym

nej, hjälp, hur kommer man på tanken? Spontant känns det jätteäckligt, men funkar det för er så...

• Laura05

Den varianten har jag aldrig provat.

• viracocha

Hah! så fiffigt. har aldrig behövt göra så men det är ju kanon att det finns trix att ta till Vi får ta till de hål vi har...

• Anonym (Jag me)

Jag brukar me göra så och trodde abslout jag va ensam om detta. Känns bra att jag inte är knäpp Fast vi kanske är knäppa allihopa?

• Anonym

Min pojkvän är oxå hård i magen, hur ska han göra då????? =)

• Anonym (samma)

Hur kommer man på tanken? Jo, om man inte har kunnat gå på toaletten på över en vecka, då blir man desperat och prövar allt. TS, jag gör samma sak, när det behövs. Min mage låter precis likadan som din - motion, linfrön, fruktkuber som mjukar upp magen, litervis med vatten, läkare, fiberpulver - ingenting fungerar. Det är kanske lite äckligt att använda fingrarna (men egentligen inte - jag antar att du tvättar händerna efteråt!), men det är bättre än att vara förstoppad dag ut och dag in. Så skäms inte!

• rasajj

Har du provat att ata mer fett? Det hjalper en hel del!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't. .
  • Cacto

Alla sätt är bra utom du dåliga, ts!

Jag är inte så uppfinningsrik själv, och min mage brukar snarare ha det motsatta problemet . Men jag ska definitivt överväga det nästa gång det blir aktuellt.

• Cacto

Utom "de dåliga", skulle det stå

• Anonym (vårdpers)

Det är inte så ovanligt att man får göra så efter en förlossning, för att mellanväggen blir försvagad och inte håller emot tillräckligt när man ska bajsa. Jag har gjort det ett par gånger också.
    Om det inte hjälper med psylliumfrö får du kanske ta mer, men det låter framför allt som att du borde dricka mer?
    Hypotyreos kan också ge förstoppning.

• KarMaLi

Hej! Jag fick höra om det här trixet av en vän. Sedan dess kör jag in ett pekfinger i slidan varje gång jag ska bajsa. Det underlättar verkligen om man är lite hård. Vissa har också som en ficka i tarmen som buktar in i slidan, och de kan bli väldigt hjälpta av detta trix. Hjälper även ut lite extra gaser som kan vara fast uppe i ändtarmen. Om man har hemorrojder kan man också typ styra bajset dit det inte gör lika ont genom trixet. Tänk om jag hade vetat om detta långt tidigare.

Svar på tråden stoppa upp tummen i slidan när man bajsar