• Yggdrasil

Familjerådgivning online!

Minns ni FL-läkarnas diagnostråd? SOm kom att utökas med psykologhjälp? Nå, succén var enorm (tack till dig vem det nu var som startade den), tusentals, kanske miljontals människor blev hjälpta, botade och helade.

Tänkte nu att på en sajt som denna borde ju en familjerådgivningsbyrå vara på sin plats! Jag menar finns det NÅGON här som inte har en ytterst problematisk relation eller inte tycker att alla andra har det? Shoot - jag är utbildad vid Dr. Philuniversitetet i Motala, har flertalet påbyggnadskurser från diverse folkhögskolor av rang (eller vad sägs om "socialt samspel mellan överkänsliga människor" "gräla mer, gråt mindre, "gråt mindre, gräla mer", "lyckliga föräldrar har inte barn" "förbättra ditt sexliv genom bantningen"?!) plus ett otal självhjälpsböcker varav "män är från mars, kvinnor från venus NATURLIGTVIS innehar en första position!

så kom igen nu, terapeuter och offer - på tre minuter kan du få en fantastisk relation...gratis!

• Svar på tråden Familjerådgivning online!
  • Yggdrasil

ser att ni är lite blyga, så jag ska hjälpa er på traven. Här citeras ett av alla de mail som varje dag dimper ner då mitt goda rykte som framstående familjeterapeut flyger över landet.

Fråga:
    "Min man tar inte hand om vare sig barnen eller hemmet! Hela dagen sliter jag och släpar - tvättar, diskar, snyter byter blöjor, nattar, lagar mat, värmer välling. Det enda han gör är att soela WoW. Så tycker han att jag borde gå ner i vikt också! VAd ska jag göra?"

Svar:
    "Kära du. Jag kan rekommendera Atkinsmetoden - den ger snabbt resultat. Vill du ha ne mycket snabb viktminskning finns det en uppsjö av pulverdieter på marknaden, ingen nämnd, ingen glömd"

De är tillsammans än idag.

Ett litet prov på min genialitet och människokännedom.

• Lilla vovven

Vill du utveckla vad du menar?

• n00bmamman