• Yggdrasil

Familjerådgivning online!

Minns ni FL-läkarnas diagnostråd? SOm kom att utökas med psykologhjälp? Nå, succén var enorm (tack till dig vem det nu var som startade den), tusentals, kanske miljontals människor blev hjälpta, botade och helade.

Tänkte nu att på en sajt som denna borde ju en familjerådgivningsbyrå vara på sin plats! Jag menar finns det NÅGON här som inte har en ytterst problematisk relation eller inte tycker att alla andra har det? Shoot - jag är utbildad vid Dr. Philuniversitetet i Motala, har flertalet påbyggnadskurser från diverse folkhögskolor av rang (eller vad sägs om "socialt samspel mellan överkänsliga människor" "gräla mer, gråt mindre, "gråt mindre, gräla mer", "lyckliga föräldrar har inte barn" "förbättra ditt sexliv genom bantningen"?!) plus ett otal självhjälpsböcker varav "män är från mars, kvinnor från venus NATURLIGTVIS innehar en första position!

så kom igen nu, terapeuter och offer - på tre minuter kan du få en fantastisk relation...gratis!

• Svar på tråden Familjerådgivning online!
  • Yggdrasil

ser att ni är lite blyga, så jag ska hjälpa er på traven. Här citeras ett av alla de mail som varje dag dimper ner då mitt goda rykte som framstående familjeterapeut flyger över landet.

Fråga:
    "Min man tar inte hand om vare sig barnen eller hemmet! Hela dagen sliter jag och släpar - tvättar, diskar, snyter byter blöjor, nattar, lagar mat, värmer välling. Det enda han gör är att soela WoW. Så tycker han att jag borde gå ner i vikt också! VAd ska jag göra?"

Svar:
    "Kära du. Jag kan rekommendera Atkinsmetoden - den ger snabbt resultat. Vill du ha ne mycket snabb viktminskning finns det en uppsjö av pulverdieter på marknaden, ingen nämnd, ingen glömd"

De är tillsammans än idag.

Ett litet prov på min genialitet och människokännedom.

• Lilla vovven

Vill du utveckla vad du menar?

• n00bmamman

Alright! Min svärmor bara gråter och gråter hela tiden och babblar om "negativa energier" och diverse andra kryptiska ting. Ska jag be henne dra åt fanders eller ska jag be min kille hälsa henne att dra åt fanders?

• Yggdrasil

Lilla vovven skrev 2008-01-19 02:33:58 följande:

Vill du utveckla vad du menar?
    naturligtvis.

ni berättar om era problemfyllda relationer och jag (och förhoppningsvis uppmärksamma FL-kollegor) löser problemn åt er. OK?
  • Yggdrasil
    n00bmamman skrev 2008-01-19 02:43:31 följande:
    Alright! Min svärmor bara gråter och gråter hela tiden och babblar om "negativa energier" och diverse andra kryptiska ting. Ska jag be henne dra åt fanders eller ska jag be min kille hälsa henne att dra åt fanders?
    hmm...har du provat att samsova med henne?
  • Bidosas

du bedriver inte ANTI-familjerådgivning... Min exmake e ett RP (RiksPucko) å jag vill inte på något sätt gå i FAMILJErådgivning eftersom vi inte e en familj!

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • siamusen

Min man skrattar nâr han har kul. Tycker det kânns sa Svensson och lite WT. Skâms över honom

Hur ska jag fa honom att sluta ha roligt?

• Yggdrasil
    Bidosas skrev 2008-01-20 17:03:47 följande:
    du bedriver inte ANTI-familjerådgivning... Min exmake e ett RP (RiksPucko) å jag vill inte på något sätt gå i FAMILJErådgivning eftersom vi inte e en familj!
    Jodå! Men då kan det tyvärr inte bli gratis utan du får betala en mindre avgift (skriver in mitt p-gironummer i din gästbok) - fungerar ungefär som med energi: det går åt mer energi till att skapa yla i ett kylskåp eftersom energi blir värme.

Typ.

JAg föreslår att du bearbetar honom hårt och låtsas vara djupt förälskad. Så ser ni till och gifta om er och då vet ju alla att inte en j-l blir lycklig. You go girl!
  • Yggdrasil
    siamusen skrev 2008-01-20 17:20:47 följande:
    Min man skrattar nâr han har kul. Tycker det kânns sa Svensson och lite WT. Skâms över honomHur ska jag fa honom att sluta ha roligt?
    Kära siamus.
    Vill börja med att säga att jag Förstår Dig. Din makes beteende ÄR förvisso WT men jag undrar...ni är ju bosatta utomlands? Det är inte så att hans pinsamma skratt kan komma sig av visst sydländskt påbrå? För då är det inte alls WT utan charmigt!
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2008-01-20 23:06:21 följande:
    Kära siamus.Vill börja med att säga att jag Förstår Dig. Din makes beteende ÄR förvisso WT men jag undrar...ni är ju bosatta utomlands? Det är inte så att hans pinsamma skratt kan komma sig av visst sydländskt påbrå? För då är det inte alls WT utan charmigt!
    Nej, oftast âr det ju för att han plakatfull eller nâr han kastar vattenballonger pa pensionärer. Men det kanske är typiskt fôr såna dâr sydlänningar?
  • Yggdrasil
    siamusen skrev 2008-01-20 23:32:44 följande:
    Nej, oftast âr det ju för att han plakatfull eller nâr han kastar vattenballonger pa pensionärer. Men det kanske är typiskt fôr såna dâr sydlänningar?
    så här är det: vissa nationaliteter kan bete sig på visst sätt. vissa inte.

sydlänningar kan gråta högt på begravningar, kyssa sin fru på munnen offentligt utan att vara full, kyssa sin älskarinna på munnen offentligt full eller inte full, gestikulera under middagen så han/hon tappar gaffeln i bordsgrannens dekolletage, samt vara öppet religiösa. de kan dock INTE prata om vilket bra bidragssystem vi har i sverige, om de inte är i sitt hemland förstås där de helt säkert inte upbär något som helst svenskt bidrag.

ok?

det där med supandet och vattenballongerna tycker jag dock du ska ta allvarligt på. hur är hans relation till sina morföräldrar? kom ihåg att så som han behandlar dem kommer han behandla dig den dag du är gammal och tuttarna dinglar till knäna! Tycker också att du snarast ska ta kontakt med AA. Förklara att du är svenska också så att de tar ditt ord på lite mer allvar.
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2008-01-20 23:52:59 följande:
    så här är det: vissa nationaliteter kan bete sig på visst sätt. vissa inte. sydlänningar kan gråta högt på begravningar, kyssa sin fru på munnen offentligt utan att vara full, kyssa sin älskarinna på munnen offentligt full eller inte full, gestikulera under middagen så han/hon tappar gaffeln i bordsgrannens dekolletage, samt vara öppet religiösa. de kan dock INTE prata om vilket bra bidragssystem vi har i sverige, om de inte är i sitt hemland förstås där de helt säkert inte upbär något som helst svenskt bidrag.ok?det där med supandet och vattenballongerna tycker jag dock du ska ta allvarligt på. hur är hans relation till sina morföräldrar? kom ihåg att så som han behandlar dem kommer han behandla dig den dag du är gammal och tuttarna dinglar till knäna! Tycker också att du snarast ska ta kontakt med AA. Förklara att du är svenska också så att de tar ditt ord på lite mer allvar.
    Ja, det låter som en bra beskrivning av min man. Förutom att han dessutom är ful och oftast äter med hânderna.

Dessutom simmar han direkt efter han ätit utan att tänka pa eventuella kramper
  • Yggdrasil
    siamusen skrev 2008-01-21 00:00:11 följande:
    Ja, det låter som en bra beskrivning av min man. Förutom att han dessutom är ful och oftast äter med hânderna.Dessutom simmar han direkt efter han ätit utan att tänka pa eventuella kramper
    handen på hjärtat: är din man egentligen en apa?
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2008-01-21 01:02:34 följande:
    handen på hjärtat: är din man egentligen en apa?
    Vet inte. Har inte frågat. Är sa rädd för vad han ska svara

Är det fel av mig?
  • annatb

Behöver lite hjälp på traven med att starta en relation. Hur gör man när den man är kär i inte fattar att vi är perfekta ihop?

Jag har verkligen provat allt, skickar gulliga sms varje 20:e minut, mailar minst en gång i timmen. Har till och med skurit loss en liten bit av mitt finger och skickat till honom, men han verkar inte fatta hinten. Är jag för subtil?

Sluta jiddra, börja trolla
  • Yggdrasil
    annatb skrev 2008-01-21 10:23:18 följande:
    Behöver lite hjälp på traven med att starta en relation. Hur gör man när den man är kär i inte fattar att vi är perfekta ihop?
    Jag har verkligen provat allt, skickar gulliga sms varje 20:e minut, mailar minst en gång i timmen. Har till och med skurit loss en liten bit av mitt finger och skickat till honom, men han verkar inte fatta hinten. Är jag för subtil?
    hade du gjot manikyr innan du skar av fingret?
  • annatb

Ja, givetvis! Hade t.o.m fixat en sån där airbrushad palm på nageln!

Sluta jiddra, börja trolla
Svar på tråden Familjerådgivning online!