• Mamma till viljestark dotter

Fick ditt för tidigt födda barn en infektion?

Själv fick jag en dotter i vecka 33 som fick en infektion under neotiden. Nu undrar jag hur vanligt det är. Skriv gärna i vilken vecka barnet föddes.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-18 22:06
    Med infektion menas att den var tvungen att antibiotikabehandlas.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick ditt för tidigt födda barn en infektion?
  • PiffÅPuff

Tvillingarna föddes i v29+3, hade flera infektioner och annat jobbigt som berodde på att de var prematurer, under Neo tiden.
    Klarade sig sedan ganska bra första året(men så var man ju så gott som isolerad åxå...). Hösten/vintern/våren när dom var runt 1år, var dom sjuka mest hela tiden...
    Men peppar peppar, de började på dagis i Sept(nästan 2år fyllda) och klarade hösten fin-fint inte ens en ynka liten förkylning. Men så kom jul-ledigheten med "tomtefeber" som ett brev på posten och nu är det dax för magsjuka...
    Ska inte klaga, det märks ju ändå att de är både större och starkare nu och klarar av det bättre.

• tyr

min jänta fick rs virus när hon skulle ha varit 36 v i magen och sedan lunginflammation

• Bodil82

Min son föddes i v31+2 och fick lunginflammaton blev aldrig bra och avled när han var 7 veckor gammal!

• världens bästa mamma

Båda fick sepsis vid 2 månaders ålder.

• Nellies matte

Min Ella fick sepsis när hon var en vecka gammal.

Bodil82, jag beklagar så jättejätejättemycket. Stor kram till dig.

Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • Nellies matte

Vi fick höra att det är ungefär 50% som får en infektion.

Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • Ajdan

Min dotter är nu snart fyra år. Hon har aldrig haft en infektion som behövts antibiotikabehandlas!! Hon fick antibiotika förebyggande medan hon ff hade navelkateter, men efter det... ingenting.
    Hon har haft jättetur.
    Född i v 26+3

• Linda och Stefan

Vilja föddes när hon varit i magen 34+2. Inte en infektion så långt ögat kan nå. Sola en natt, det är det enda hon behövt. Och värmemadrassen förstås.

Bodil82, jag beglagar sorgen :(

• Maadddox

Min son föddes i vecka 34+5.
    Han fick ingen infektion på neo men han fick 4 stycken + en blodförgiftning senare. Så för några veckor sedan låg vi på IVA men nu är vi hemma o han ligger o njuter på sin pappas mage :)

//Madde

• Maadddox

Bodil82
    Fy va hemskt...
    Sänder en tanke o en kram..

Svar på tråden Fick ditt för tidigt födda barn en infektion?