• Grodan Soda

Ni med ovanliga namn på era barn!

Min dotter har ett ovanligt namn (vi förstod dock inte att det var fullt så ovanligt som det är när vi valde det) och vi valde det dels för att det är så vansinnigt fint och dels för att det verkligen passar henne.

Vilka namn har ni valt och varför? Funderade ni länge eller var valet lätt? Har du någonsin tvekat på att det var rätt val?

• Svar på tråden Ni med ovanliga namn på era barn!
  • Barn nr2

Vår son heter Fabian, det var inte så vanligt 2002 när han föddes. Men idag är det ju tyvärr lite vanligare. Vår dotter heter Emme (uttalas M) och det har jag aldrig träffat på någon som heter men vi tycker att det är så himla fint.

• Elli47

Jag vet inte om jag har skrivit i denna tråd tidigare... Flört Men mina pojkar heter Andor och Vigor, det finns ca 39 av vardera som har det som tilltalsnamn i Sverige. Har aldrig någonsin tvekat om namnen, de är fina och ovanliga men ändå riktiga namn och det finns inga fula rimord heller på de namnen. Namnen var klara innan pojkarna föddes och vi bestämde oss rätt fort för dem. OBS! Jag har inte tvillingar om nu nån trodde det... Skrattande

• Tina och Fredrik

Min dotter heter Elinora och jag har inte hört det förut.

• Jeda

Min dotter heter Kimm, med två m. Det är inte jättevanligt heller, tror att det är 4 tjejer som heter det i Sverige
    Min son däremot har ett av de vanligaste namnen, Emil (född 02). Nu väntar jag trean och vill ha ett namn som är lite mittemellen vanligt

• 2timearound

Hur uttalar ni Aimee? *nyfiken*

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Lyckoprinsessan

Jag vet några som döpt sin dotter till Kejt!

Alltså Kate men stavat som på svenska...

• lenabolin

blir allt ovanligare namn. några i mina föräldragrupper är
    Phoenix (min son) september, bam, noella, alessia, gillis.

• Cassanna
    2timearound skrev 2008-04-10 11:03:19 följande:
    Ejmi
  • Songs from the wood
    Måste väl vara som det engelska Amy! eller?
  • 2timearound
    Songs from the wood skrev 2008-04-10 15:35:20 följande:
    Måste väl vara som det engelska Amy! eller?
    Eller franskt ÄmmE?
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Mamma till Emil Ida och Lucas

hej
    mina barn har inga ovvanliga namn....men det ä rätt kul...
    de heter emil ida lucas.....halva katthult!!!!hihihihi

• grisekno
    Mamma till Emil Ida och Lucas skrev 2008-04-10 16:51:31 följande:
    hejmina barn har inga ovvanliga namn....men det ä rätt kul...de heter emil ida lucas.....halva katthult!!!!hihihihi
    Nu fattas bara griseknoen....hahahahahahahaha
    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Sannaa
    Ääääääjmiiii!
    GBP-opad SÖS 071114. Stella+Anders=mitt allt.
  • Liiza

Hade en "mattant" i skolan som hette
    Aime, uttalades svenskt Ajme, med kort e.. Också fint

Kul med namn!

• Duvmamman

Min son heter Jonah och det är väl ganska ovanligt.

• vampyria2

Min mitten dotter heter Anna-josefin, jag tyckte om bägge namnen och kunde inte bestämma mig så jag slog i hop dem. Jag trode att det var ett vanligt namn men vi upptäkte för några år sedan att det bara är hon och en till i sverige som heter så

Min älsta bonus heter April och det är också ganska ovanligt.

• Proletariatet

Vår son fick namnet Eyvind, vi ville ha ett fornnordiskt namn som gärna fick innehålla ett y (för att få lite samhörighet med storasyster som heter Tyra). Hittade en lista med fornnordiska namn och där var det vackraste namnet jag hört.
    Än så länge har vi inte ångrat oss (han är inte ens två veckor gammal) men många andra tycker det är krångligt, något vi inte håller med om.

• MansonDust
    vampyria2 skrev 2008-04-12 22:23:25 följande:
    Min mitten dotter heter Anna-josefin, jag tyckte om bägge namnen och kunde inte bestämma mig så jag slog i hop dem. Jag trode att det var ett vanligt namn men vi upptäkte för några år sedan att det bara är hon och en till i sverige som heter så Min älsta bonus heter April och det är också ganska ovanligt.
    Engelskt eller svenskt uttal ? (april)
  • vampyria2
    MansonDust skrev 2008-04-13 08:28:33 följande:
    Engelskt eller svenskt uttal ? (april)
    Svenskt
  • Anette82

Min väns barn heter Vinga Pebles Eden med Vinga som tilltalsnamn och Noah Legolas med Noah som tilltalsnamn. Noah är ju dock inte fullt så ovanligt längre men va det då han fick sitt namn.

Svar på tråden Ni med ovanliga namn på era barn!