• Belle Amie

Flytt till Malaysia, Kuala Lumpur i oktober med 4 mån.bebis- finns det ngn som bor där

Jag och maken kommer antagligen flytta till Kuala Lumpur i början av oktober. Vårt första barna föds i mitten av maj. Vi ska åka dit ner och reka nu om 2 veckor och titta på bla boende. Eftersom min man jobbar på ett stort svenska företag kommer vi att få mkt hjälp med det praktiska.

Vi har dock inte signat nåt kontrakt ännu, men vet att det kommer bli på 2 år. Klart man vill ta chansen även om det innebär att jag kommer bli av med jobbet här hemma efter drygt ett års mammaledighet.

Jag hoppas att jag kan lära känna NÅGON mamma i Kuala Lumpur eller i Singapore genom att skriva här. Har så mkt praktiska frågor. Att bli mamma är stort nog :) Har tidigare rest flera gånger runt i Asien, HK och S-pore, B-kok men aldrig varit i Kuala Lumpur så det blir nåt nytt!

• Svar på tråden Flytt till Malaysia, Kuala Lumpur i oktober med 4 mån.bebis- finns det ngn som bor där
  • amnai

Vet en familj i KL, jag skickar länken till deras blogg, så kan du kontakta dem via bloggen!

• 3tjejer

Testa också om Swea (www.swea.org/) eller svenska mammor (svenskamammor.com)har någon kontakt där.

• Belle Amie
    amnai skrev 2008-01-21 17:03:44 följande:
    Vet en familj i KL, jag skickar länken till deras blogg, så kan du kontakta dem via bloggen!
    Tack för tipset jag ska kolla upp det! :)
  • Vitadrömmar

Gud vad avundsjuk jag blir på dig..(och glad för eran skull) Önskar såå att min man kunde få ngt sådant jobb erbjudande (din mans företag behöver inte mera folk ? hehe;)
    Jag och min man och våran lille gosse reser visserligen mkt ocg ofta (ska till KL (helt underbar stad)  i september och vara kvar till november (ska även över till Bali en sväng) men tänk vilket äventyr och vilken upplevelse att få bo där unde ngra år!! 
    lYcka till!
    Linda

Svar på tråden Flytt till Malaysia, Kuala Lumpur i oktober med 4 mån.bebis- finns det ngn som bor där