Hur många kurer Pergotime innan plus?
Jag har precis fått mens efter tredje kuren av Pergotime. Hur lång tid ska det ta egentligen??? Det känns så tröstlöst alltså.
Är det någon som är/har varit i samma situation?
Jag har precis fått mens efter tredje kuren av Pergotime. Hur lång tid ska det ta egentligen??? Det känns så tröstlöst alltså.
Är det någon som är/har varit i samma situation?
lyckades på andra kuran,men tyvär så slutade det i v20.
men ska börja nu igen..
Vi har försökt i ett år snart. Jag sökte hjälp efter 6 månader för min mens var väldigt oregelbunden. Då upptäckte min gyn att jag troligtvis inte hade någon ÄL så jag fick då Pergo utskrivet. Och som sagt så har dom funkat när det gäller att få ägglossning, men jag blir ju inte gravid! Och då är vi väldigt aktiva i sovrummet kan jag meddela!
Men jag ska äta en kur till, sen ska jag in på VUL och efter det ska min man få remiss för att kolla så han fungerar som han ska. ;) Tänk att det ska vara så himla jobbigt det här! Det trodde jag aldrig när vi började...
Det kan ju ta upp till ett år för "problemfria" att bli gravida. Ett år = 12 försök. Om du inte har någon egen ägglossning så har ni egentligen bara haft 3 försök på er, bara att de är utspridda på lite längre tid än normalt.
Så försökte jag tänka i alla fall. Nu gav vi visserligen upp efter 6 kurer och gick vidare till ivf, men visst funderade man ibland på vad som skulle hänt om vi hade fortsatt. Snittet ligger ju på 7 månader, hade vi kanske lyckats om vi hade tagit en kur till? (nu i efterhand vet vi vi troligtvis inte hade gjort det pga andra orsaker, men just då kändes det lite så)
Men jag tycker det är dumt att de inte har kollat upp mannen innan du började med pergon. Tänk om det är "fel" hos honom också, då har du tagit 3 kurer (4 om man räknar med nästa) och ni har slösat på tid och energi helt i onödan! Lätt att vara efterklok...
Ok, sa det ar for en del som inte far agglossning da, eller har problem med att fa det ibland?
Hej,
vi är oförklarligt barnlösa och har nu kommit fram till insemination. Jag får då börja med Pergo och ska sen ta Gonal F. Tänkte bara höra vad ni har för doser som äter Pergo under en längre tid. Jag tar det bara en gång, a 500 gram. Nyfiken på hur min ensamma tablett kan göra så stor skillnad...
Dollars matte: Tack! Du förstod trots att jag uppenbarligen pratade i nattmössan. Bokstavligen, jag var lite trött igår när jag skrev det. Givetvis är det 50 mg jag menade. Jag tog en tablett Pergotime på dag tre, dag sex och dag sju ska jag ta Gonal F, precis som du skrev för att få äggen att växa till sig, för att avsluta med Pregnyl. Mitt förfarande har jag stenkoll på (även om jag skrev fel på dosen) men vad jag undrade var vilken dos andra har som äter Pergo under en längre tid och har det som enda behandlingsmetod. Vi är oförklarligt barnlösa som de flesta här inne men det finns uppenbarligen många olika behandlingsmetoder. Intressant att höra hur det går för andra som behandlas annorlunda för att kunna utvärdera skillnader. Söt vovve!
Ja visst försöker jag tänka att det egentligen bara är vårt fjärde försök nu, men det är otroligt svårt att hålla humöret uppe månad efter månad...
Jag är dock väldigt glad över att jag fick tips om den här privata gynekologmottagningen som hjälpte mig på en gång. Vill man att det ska hända saker fortare så tror jag att privata mottagningar är det bästa. Dom bryr sig inte om hur länge man försökt utan kollar på en gång hur det ser ut därinne. :) Men jag kan tycka att min man skulle ha fått kolla sig innan jag började äta pergon. Hoppas nu att han har pigga och raska simmare!