• kudden

Min son på 1 år & 9 mån använder inte ena armen när han går! Är det normalt??

Min lille kille började gå när han var 12 månader men fortfarande så pendlar han bara med sin högra arm när han går. Han använder sin vänstra arm i övrigt, lyfter grejer och så men han har den alltså mot kroppen vid gång.
    Det slog mig idag när jag såg honom ute att det kanske är nåt fel?!
    Är det någon annan vars barn gör likadant? Kanske är det bara en ovana.
    Han springer inte än heller. När han försöker blir det bara så att han går snabbt.

Vad tror ni? Är jag sjåpig?

• Svar på tråden Min son på 1 år & 9 mån använder inte ena armen när han går! Är det normalt??
  • JooCee

hihi ja, använder han armen annars så är det nog inget att oroa sig för..

• Attityde

Hade han aldrig använt den kunde den varit bruten/ stukad men använder han den alltid annars så e det väl ingen fara...?
    Han håller väl antagligen som han tycker e bäst just då för att kunna hålla balansen!

• kudden

Ja, jag tänker bara på muskelutvecklingen. Det måste ju vara bättre om man använder kroppen symmetriskt.
    Han ser rätt kul ut när han går Vi har hittills bara lett åt det men idag tänkte jag på att han såg lite handikappad ut faktiskt...

• Attityde

han tränar den säkert vid andra tillfällen som du inte lägger märke till. barn gör ju annat än går på dagarna

• pågmamman

Såg att denna tråd är jätte gammal - men kanske e du fortfarande på familjeliv?! Min son e 1 år och 3 månader och har gått sedan han var drygt 10 månader - han har nu sänkt armarna ofta då han går men pendlar oxå bara med höger slog det mig härom dagen - han kommer liksom lite i otakt av det när han går känns det som..... Blev nyfiken - hur blev det sen med din son?

• Oroad1

Undrar också, min son beter sig likadant. hur gick det sen?

Svar på tråden Min son på 1 år & 9 mån använder inte ena armen när han går! Är det normalt??