• blivande mamma 24

har skit ont i ryggen o mensvärk då o då

är i v 37+6 o har skit ont i ryggen typ som när man har mens hela tiden o mensvärk som kommer o går ( inte jätte ofta) , smärtan går ner mot låren.
    nån som vet vad det kan vara ?

gravid v 38
  • Svar på tråden har skit ont i ryggen o mensvärk då o då
  • Linda och Stefan
    lillangel skrev 2008-01-26 07:37:12 följande:
    vecka 40+2 :),ja kanske e de,vet inte hur de ska se ut då men de är flytningar blandat med blod... va tror du? förlossningen trodde att de hade gått ett blodkärl,tror att de e på g nu för bebisen har varit vild i magen i 3 dagar,han sover aldrig,så har jag haft rätt ont dom senaste dagarna och de trycker neråt hela tiden och sd och förvärkar samtidigt som kommer och släpper mycke nu på morgonen.
    Slemproppen har jag förstått att kan komma ut som blod-blandad-flytning. Den ska vara lite klumpig eller tjockare liksom. Fast den kan också komma utan att man märker det har jag för mig. Att bebisen vill komma ut hos dig är rätt tydligt iallafall =) Gud vad spännande!! Vet du om det är en flicka eller pojke?
  • lillangel

DE ÄR EN POJKE :) du kan ta en till panodil... jag är undersköterska så jag vet sånt ..haha! Nu ska jag vila och hoppas på att de händer mer grejer snart med mig :) försök vila du me nu. Kram!

• Linda och Stefan
    lillangel skrev 2008-01-26 07:49:20 följande:
    DE ÄR EN POJKE :) du kan ta en till panodil... jag är undersköterska så jag vet sånt ..haha! Nu ska jag vila och hoppas på att de händer mer grejer snart med mig :) försök vila du me nu. Kram!
    Ah tack! Kanske jag får sova lite också. Lycka till :)
  • blivande mamma 24

slemproppen har börjat släppa ida , o ja har inte lika ont Skrattande. hoppas att det inte tar lång tid nu .
    hur har det gått för er andra?

gravid v 39
  • Längtandsfull

Hej! JAg har sen några veckor tillbaka haft endel sd och förvärkar och en känsla av mensvärk hela tiden..

Igår kväll så blev det värre... förvärkar som kom och gick hela tiden känndes ibland som högg i nedre delen av magen och mer sd.... Mensvärken var där och gjorde ondare än vanligt...

Har också känt att bäbisen ändrat rörelser dom senaste dagarna...

Ibland känns det som ett jätte stickande känsla mellan benen... jätte obhagligt och kan nästan göra ont..

Foglossningen var värre igår än vad den varit innan...

Ibland när en förvärk tog i så kunde det stråla ut i låren och bak på ryggen..

Men nu känner jag inte alls lika mycket... Mer än att jag känner av mensvärk ibland...
    Kvällarna är värst..

OJ, vad svårt det är att förklara hur man känner...

Men hoppas ni förstår...

Är det någon som kännt som jag?

På måndag går vi in i v 40.

• CyberHarmony

Nyfiken bara hur man vet att det är slemproppen? Jag har nämligen konstiga flytningar just nu, lite tjockare och funderade om det kunde vara det...

blivande mamma 24 skrev 2008-01-26 14:09:49 följande:
    slemproppen har börjat släppa ida , o ja har inte lika ont . hoppas att det inte tar lång tid nu .hur har det gått för er andra?
    (¯`°?.¸ ♥ Familjen är mitt allt ♥ ¸.?°´¯)
  • blivande mamma 24

min e välldigt tjock o slemmig plus att det finns gula ränder i typ , svårt o förklara men sen vet ja att det kan se ut som vanliga flytningar. kommer när ja torkar mig , ja tror du märker nog det

gravid v 39
  • MmmJennie

TS: Jag har samma sak som du.. o har haft det sen den 15/1 det här med ryggontet men mensvärken har jag haft sen v34.. Har blivit stoppad 2ggr första gången i v31..
    Jätte jobbigt är det... o det hjälper inte så bra med värktabletter o varma duschar... =(
    Idag är jag i v37+0 (v38)

• MmmJennie

TS: Glömde skriva att min slempropp lossnade i v33+ (v34) då jag låg inne o blev stoppad... gick inte att missa den ;)

• FruSundahl

Har bf den 24/2 och har haft ont nu..igen.. sen igår eftermiddag. I natt kunde jag inte sova, hade en konstig känsla, obehagskänslor som inte gick att lugna. Har ont och det kommer och går.

Ena stunden så blir magen stenhård och jag ramlar ihop för att det gör så ont, ligger bara och försöker andas och inte spänna mig för mycket. Sen går det över och kommer efter en stund igen. Kan inte böja mig för då drar magen ihop sig och det gör ont. Går som en nerskiten pingvin. Kissar hela tiden känns det som.

Och ingenting hjälper. Testat panodil, kudde liggandes så det värmer lite, dusch, bad, ligga på olika sätt. Ja det jag kan komma på.

Den var nästan helt fixerad för en vecka sedan och den ligger långt ner med huvudet nu.

Agge kom nu!!
  • blivande mamma 24

e det nån som vet hur mycket slemproppn e ? mängden asså

gravid v 39
  • MmmJennie

Jag upptäckte slemproppen när jag skulle på toa.. ursäkta hur jag skriver nu.. men såg nåt som hängde mellan benen.. fick ta papper o dra ut den.. o den va ganska stor o påminnde om en propp.. i den tjockaste ändan var den brunaktig som om det var gammalt blod... usch o fyy den var icke vacker! Men den kan även komma ut i små delar.. svårt att säga mängden...

• lillangel

får jag bada nu i badkaret när slemproppen har gått?

• MmmJennie

Lillangel: Det går nog bra.. men om du har öppnat dig så är det inte så bra pga infektioner...

• lillangel

de kan inte ja veta om jag gjort,men blödigt en del i morse,fattar inget för min bm sa att om man blöder o har ont så ska man ringa förlossningen,ja frågade inte varför men nu så har jag gjort de och jag ringde förlossningen o dom säger att de e normalt... allt verkar normalt?

• MmmJennie

Stämmer att man ska ringa förlossningen om man får en blödning. Men kanske var det en teckenblödning du fick?? för du blöder väl inte fortfarande??? Jag tror att får man en teckenblödning så betyder det att förlossningen inte är så långt borta... alla får inte denna blödningen dock.

• SanSis

sååå hur går det för er, händer det något mer spännande??

sitter själv med värken i magen/ryggen som varje kväll den senaste veckan. fickr da på idag att ett par från föräldragruppen som skulle ha 1 dag efter oss fick sin lilla bebis igår! och för en vecka sedan när vi träffades så hade hon inte haft nå känningar alls...

• Ajlasimon

Hej !

Jag e 18 år gammal o jag har fått två gång misstfall o nu jag e gravid igen vecka 3 men jag vill veta vf jag har ont i riggen o i min magen ofta e den normalt eller vad ! För att jag vill inte få igen misstfall o varje gång jag har ont jag börja tänka att jag kommer o få igen misstfall ????????????????????????????

Svar på tråden har skit ont i ryggen o mensvärk då o då