• ayumi

Tellme Pink or Blue - könstest

www.tellmepinkorblue.com

Snubblade över detta. Någon som har erfarenheter?
    Och funkar det verkligen?

Har inte hört talas om det innan. Vore skoj att se om det funkar eller inte.

• Svar på tråden Tellme Pink or Blue - könstest
  • ayumi

Jag var mest bara nyfiken. Låter ju läskigt att skicka iväg DNA över halva jorden - men det häftiga var att man kunde få reda på könet väldans tidigt. Redan i v.10 ska det visst gå att se om det är flicka eller pojk. Roligt för de som är testberoende kan jag tänka mig ;)

Det läskiga med det här är ju att folk som inte är nöjd med könet skulle få för sig att göra abort. skulle inte förstå vilken slags människa det skulle vara men man har ju hört både det ena och det andra, om man säger så.

• Pirog

Fast som jag förstått det,så är detta ett kissprov,precis som gravtest. pojk, blir stickan blå, flicka blir stickan rosa.Var stod det att man ska skicka iväg blod?

ayumi skrev 2008-01-26 23:17:07 följande:
    Jag var mest bara nyfiken. Låter ju läskigt att skicka iväg DNA över halva jorden - men det häftiga var att man kunde få reda på könet väldans tidigt. Redan i v.10 ska det visst gå att se om det är flicka eller pojk. Roligt för de som är testberoende kan jag tänka mig ;)Det läskiga med det här är ju att folk som inte är nöjd med könet skulle få för sig att göra abort. skulle inte förstå vilken slags människa det skulle vara men man har ju hört både det ena och det andra, om man säger så.
  • Spartacus

håller med många här, varför hellre kissa på en dyr sticka istället för att billigare kunna både avgöra kön och hälsa på sitt barn?

• Eleonoratösen

är står det om att det behövs blod, och det är från den länken som anges i TS. Det är skrivet under "The science behind"

"4-steps to finding out if you?re having a baby boy or baby girl:

1. Purchase the Pink or Blue® Gender Test Kit online or over the phone.

2. Following the directions provided in the Pink or Blue® Kit, use the 2 included lancets to collect a finger prick blood specimen from the mother.

3. Send the specimens to lab using the pre-addressed, prepaid envelope included in the kit.

4. Results are mailed, emailed and available online within 3-5 days."

• Pirog

jaha, måste misstagit detta testet för ett annat jag läste en tråd om i förra veckan då. Sorry.

Eleonoratösen skrev 2008-01-27 21:55:21 följande:
    är står det om att det behövs blod, och det är från den länken som anges i TS. Det är skrivet under "The science behind""4-steps to finding out if you?re having a baby boy or baby girl:1. Purchase the Pink or Blue® Gender Test Kit online or over the phone.2. Following the directions provided in the Pink or Blue® Kit, use the 2 included lancets to collect a finger prick blood specimen from the mother.3. Send the specimens to lab using the pre-addressed, prepaid envelope included in the kit. 4. Results are mailed, emailed and available online within 3-5 days."
  • Frusna flickan

Man skickar tillbaka blodprovet till företaget som analyserar denna. Det är ej en sticka som blir blå el rosa.

Pirog skrev 2008-01-27 21:39:12 följande:
    Fast som jag förstått det,så är detta ett kissprov,precis som gravtest. pojk, blir stickan blå, flicka blir stickan rosa.Var stod det att man ska skicka iväg blod?
  • Lajkie

Detta ska jag inte visa för min sambo, han är ju pryltokig så han lär ju lätt köpa =) Haha

• jumpdog

Jag undrar också om någon provat? Skrattande

DNA-test måste vara mycket mer tillförlitligt än att kissa. I burkar man kissar så mäter dom bara PHt i urinen.

• tre guldklimpar

Här är en som har provat blodtestet Pink or blue och det visade att jag väntade min tredje son men tji fick dom för ut kom en fantastisk lillasyster till pojkarna.

Svar på tråden Tellme Pink or Blue - könstest