• sethsson

Unga Föräldrar Tidning

Hejsan!

Kollar upp intresset här för en eventuell Unga Fötäldrar Tidning som riktar sig åt unga föräldrar och allt vad det innebär. Jag är själv en ung förälder och tycker att detta behövs, eftersom det finns tidningar och magazin som riktar sig till de festa, men jag saknar någon som tar upp de frågor som en annan har, eftersom jag hade en hel del frågor när jag sj vblev gravis dom 17åring och kände mig väldigt ensam i min situation och inga att direkt dela mina erfarenheter osv med...Svara gärna här på tråden, kommer mer information inom kort beroende på intresset/responsen härifrn!

Ta hand om er!

• Svar på tråden Unga Föräldrar Tidning
  • ludicrous

Men om det ska vara en föräldratidning så är ju intresset barn eller hur? vi har väl inte olia stort intresse för våra barn?
    Och bara för att men e 35 å har barn behöver man inte ha mkt pengar, du vet de som studerar först har ofta mycket mer skulder, studielån,huslån,bil.. m.m.

• barabecka
    ludicrous skrev 2008-01-31 20:32:02 följande:
    Men om det ska vara en föräldratidning så är ju intresset barn eller hur? vi har väl inte olia stort intresse för våra barn? Och bara för att men e 35 å har barn behöver man inte ha mkt pengar, du vet de som studerar först har ofta mycket mer skulder, studielån,huslån,bil.. m.m.
    Varför skulle det vara illa? Klart man har lika stort intresse för sina barn. Men jag tror inte det är vad det handlar om. Vissa mammor mår nog bra av att läsa om andra unga mammor i samma situation. Hur det går för dom, hur dom blir bemötta osv. Jag själv är jätte insatt i just unga mammor, tycker det är så spännande att höra hur andra har det. Jag tycker inte att det pekar ut oss på nått sätt. Är man en typisk jag-skiter-i-allt mamma så kanske man inte ska vara med i tidningen Men det kan man ju vara i vilken ålder som helst. Hoppas du förstod hur jag tänker, är inte bäst i världen på att formulera mig precis
  • mimmelie

Låter som en jättebra ide med en sådan tidning, det har jag saknat och saknar fortfarande..
    Det är ju som så att många av de andra tidningarna missar att ta upp saker som de yngre mammorna nog skulle vara intresserade av att läsa..
    Är själv 20 och väntar mitt andra barn, första är 3,5år

• Lia85

Jag blir gärna utpekad. är grymt stolt över att ha fått barn vid 15 och att ha kommit så långt i mitt, ändå ganska korta *s*, liv.
    Skiter blankt i om andra mammor inte ser mig som jämlik. Jag vet att jag är det

Vore jättekul med en sån tidning...

• InteVetJag

Klart de skulle vara kul med en ung förälder tidning, finns ju tidningar för allt annat så varför inte för unga föräldrar, som dessutom är väldigt vanligt nu för tiden! go for it!

• Clasha

Skulle vara en bra ide. Så länge inte tidningen skrev om alla fördommar, det bara tjatigt att läsa om. Men typ tips på vad man kan göra för en liten summa pengar, tips på BRa men BILLIGA märken, tips & stöd åt unga som ej får stöd av nära & kära, information om ung mamma grupper/träffas osv.. DÅ skulle det vara en tidning jag skulle vilja köpa :D men inte om det stog massa om alla jobbiga fördommar, som sagt.. bara tjatigt!

Är man stolt så märker man inte av fördommarna, inte jag iaf, har aldrig åkt på nån vad JAG vet eftersom jag inte ser mig själv som annorlunda :) så kollar nån extra mycket på mig tänker jag inte på en gång "åh nej /hanhon dömmer mig för jag e ung osv" som väldigt många gör, utan tänker istället, hon tycker min son är söt, hon kanske gillar mina kläder, kanske känner igen mig, undrar märket på barnvagnen osv :D

• stinamaria

Jag tycker det låter intressant. Jag fick min son när jag var 16 och när jag var gravid hade jag gärna läst mer om hur andra unga mammor hade det, hur det hade gått för dem osv.

• LinnV

jag tycker oxå att de låter intressant, jag var 14 när jag blev gravid och hade verkligen uppskattat en sån tidning. lina är snart 3 men jag skulle tycka det skulle vara kul att läsa om andra unga mammor och sånt

• sethsson

hej hej

kul me så mkt respons. vill absolut inte peka ut oss i grupper, inte mitt syfte att göra detta, men som sagt så sknade och saknar jag en sådan tidning. Jag vet att det finns en sådan tidning i papperswformat, har själv vart me flera ggr me min son, men det jag menar är inte en tidning i svartvit utan en mer magazin liknande. Återkommer med mer uppgifter om ett tag, så håll utkik;)

ta han om er

• Thuva03
    Avelyn skrev 2008-02-03 10:00:53 följande:
    www.ungaforaldrar.nu/web/template.php tidning finns ju. Jag var medlem och brukade läsa tidningarna när jag var nybliven mamma vid 21 års ålder. Tyckte mkt om den.
    Den läser jag med. Är medlem och tycker att det är en bra tidning och det tycker även min dotter som är 5år snart.Räcka ut tungan Vi brukar läsa den tillsammans när den kommer. Sedan så träffar vi ju dom som är med när vi åker på lägrena. Men visst skulle det vara trevligt att kunna köpa en tidning i affären också.Glad
    Ung mamma till Världens Bästa THUVA!!!
Svar på tråden Unga Föräldrar Tidning