Mammaledig i Ystad?
Jag är precis inflyttad i Ystad och letar efter andra mammalediga! Skriv en liten rad så att jag vet att jag inte är själv i stan med liten ;)
Jag är precis inflyttad i Ystad och letar efter andra mammalediga! Skriv en liten rad så att jag vet att jag inte är själv i stan med liten ;)
Hallå?!
Du är inte ensam i Ystad, men det verkar inte vara så stort med familjeliv här!
Jag är inte mammaledig, men även jag nyinflyttad. Helfärsk faktiskt. Välkommen.
Hej!
Jag är mammaledig i Ystad. Väntar på vårt andra barn som kommer när som helst... Skriv gärna en rad!
Hej,
Vi är på väg till Ystad nu i vår..
Jag är skånetjej och har bott några år i Ystad men flyttade ganska snart därifrån vid 20 års åldern..
Nu letar vi efter en gård utanför stan..Skulle så gärna vilja köpa ett litet shettisföl till barnen :)
Hej hej!!! Det finns massor att göra i Ystad för mammalediga, tyvärr var det ett bra tagsen här fanns en ystadgrupp på FL.
Lite tips till att träffa nya mammor:
*Är du under 25? Då finns ungamammor för dig på långgatan!
*Bebysim ute på saltsjöbaden
*Frälsningsarmen har babycafé, i alla fall på torsdagar
*Församlingshemmet har babycafé på onsdagar
*Baby träff i lokal vid möllevångstorget
*För barn som kan gå finns boll och gymnastik lek på västervångskolan på tisdagar mellan 16.30-18.00
*Lekpalatset öppet alla dagar utan onsdag
*Rytmikgrupper på Kulturskolan
Det finns massor, man ska bara veta vart man vill...
De flesta är kostnadsfria, fika betalas dock oftast själv. Rekomenderar att gå till frälsningsarmén, då det har blivit populärt de senaste åren i Ystad!!!
Lycka till!!!
Oj tack för tipsen..Kopierar jag och sparar tills vi flyttat. Kan vara bra att veta vad man kan göra med barnen för att träffa lite folk.