• 62a

Svanen matstol till tvååring? Nån som har erfarenhet av såna?

Vi har en Antilop med bricka från IKEA som vi är trötta på. Dottern har ett par månader fått sitta vid eget litet bord med liten stol till, vilket har gått hyfsat bra men inte nu längre. Är trött på att hon springer ifrån, det är liksom oemotståndligt för henne. Det är "för" lätt att komma på något roligare att göra än att äta. Tror även att hon nu skulle gilla att komma upp i nivå med oss och äta från stora matbordet. Undrar vad ni har för erfarenheter av Svanenstolar? Vill ha kvar friheten att hon kan ta sig i och ur själv, såväl för henne som för att jag vill slippa lyfta. Man måste väl ha bygel ändå så att hon inte ställer sig upp i den höga stolen?

• Svar på tråden Svanen matstol till tvååring? Nån som har erfarenhet av såna?
  • Tant Green

Vi har en Svan till vår tvååring, men vi köpte den mest för att hon skulle kunna klättra upp och ner själv för det började bli tungt att lyfta henne i Antilopen. Hon har alltså ingen bygel. Första dagarna var det lite svårt att få henne att sitta still, då ville hon ju prova att klättra hela tiden, men sen har det gått bra.

• CCA

Min dotter är visserligen bara dryga året men vi är jättenöjda med svanen stolen

• Miss Lau

Min son är 2 år och har en Svanenstol och vi är jättenöjda. Han klättrar upp och ner själv, vi har alltså tagit bort bygeln.

Men menar du att ert barn inte sitter med er och äter? Isånafall förstår jag att hen tröttnar och springer ifrån.

• jelena2

Vad är det här för en stol? Känner inte igen namnet alls.
    Nån som har en bild? Eller en länk?
    Kanske skulle vara något för mina tjejer...

• Miss Lau

Babyland har stolen:
    http://www.babyland.se/matstol_cgi3010_mid301.aspx#

Vi är som sagt supernöjda och har även haft bygel till vår.

• 62a

Valmar, jodå, hennnes lilla bord och stol står alldeles intill stora matbordet (bild hur det ser ut finns i mitt bildgalleri) så vi sitter ju alldeles intill. Men som sagt, inte så kul om hon springer ifrån med händer kladdiga av smör, lingonsylt eller så. Bordet o stolen var egentligen inte tänkt som matbord utan att rita vid etc i hennes rum, men nu har det varit matbord ett tag istället.

Tack för synpunkter, då ska vi satsa på en sån.

• 62a

Jelena två, kolla Svanen på barnmatstolar på www.cint.se, folk verkar vara nöjda i allmänhet.

• Sanna116

vi har Svanenstol utan bygel - stora killen var 1,5 år när han började använda den. Supernöjda!!!!!

• 62a

Åh, vad bra, då kan vi nog vara rätt säkra på att vi inte behöver ha någon bygel när två småttingar i tråden klarar sig utan och tom redan från 1,5.

• Lindakcnilsson

Jag har varit väldigt frustrerad och missnöjd med företagets sätt att hantera sina kunder. Den hjälper dig ingenting, och ägaren är nonchalant och arrogant. Jag rekommenderar ingen att använda sig av deras produkter.

Det mest oprofessionella bemötandet jag någonsin varit med om!

Svar på tråden Svanen matstol till tvååring? Nån som har erfarenhet av såna?