Ni som är unga mammor..Hur går det?
Ni som nu är unga mammor å pappor.. Hur funkar det? Hur är det nu å vara ung mamma eller pappa? Planerar själv barn å skulle vara kul å hör vad andra tycker... Jag är själv ung...
Ni som nu är unga mammor å pappor.. Hur funkar det? Hur är det nu å vara ung mamma eller pappa? Planerar själv barn å skulle vara kul å hör vad andra tycker... Jag är själv ung...
hej blev mamma till en son den 4 jan å de går kanon bra!
Grattis.. Hur gammal är du?
Min son är 1år och 10 månader väntar nu mitt andra barn och är 18 år...och för oss går de jättebra:D
Oj vad ungt å 2 snart redan... =) Men grattis till dom båda...
jag e 20 å killen 22 hur gammal e du?
Jag är 21 och har en dotter på 1,5 år!
Att ha barn är det mest underbara livet har att erbjuda
Okej.. Jag fyller 20 i år.. =)
jag är 18 år, har en son på 17månader och väntar andra nu i mars och allt har gått jättebra.
Hej!
Jag är ung förälder till en tjej som nu är 10 år (fick henne när jag var 18). Jag har inget att relatera till så det är mycket möjligt att jag skulle känt så här ändå:
Att få barn tidigt var bra för mig och för mig och min roll som mamma. Min mamma var ganska gammal när hon fick mig så jag "lovade" mig själv att jag skulle bli en i alla fall inte gammal mamma. Däremot har jag kämpat för att få samma respekt som jag upplever att andra fått enbart pga deras ålder. Folk har tittat snett på en när man kommer till sandlådan, sagt kommentarer och påpektat ålder etc.
Det som jag anser som positivt är att jag tycker (efter de begränsningar i vad jag upplevt) är att unga föräldrar ofta har en annan attityd, en mer öppen attityd.
Ja e 20 o ha en dotter på 3 år.. Mammarollen kommer man in i snabbt.. känns som ja varit mamma i hundra år :D de e underbart
Jag är 19 och har två barn.
Flicka född nov 05 (drygt två år alltså)
pojke född sept 07 (fem månader snart)
Är ensamstående och det funkar galant!
hej jag är 23 år och jag har tre pojkar som är 7, 4 och 2 år det har gått hur bra som helst och jag är jätte glad att jag fick mina så ung
De första åren var det riktigt bajs...samhället är inte direkt anpassat för att man ska få barn som jag...15 år, snart 16. Väldigt opraktiskt att inte vara myndig. Sonen i sig var inga problem det är samhället och folks kommentarer och åsiktetr.
Det har blivit bättre med åren. Nu för tiden är det såklart ingen som kommer med negativa kommentarer längre hehe men så fyller ju pojken 10 år i år också
Men ja...de första åren är tuffa...eftersom man måste BEVISA att man är en värdig föräldrar. det behöver man inte om man är 30....
Jag är 21år och har en son som blir två i april..
Jag var väl en rätt så ung mamma men tyckte inte de själv. Hade ett bra förhållande. Jag är nu 31 och mannen 32, barnen är 13 11 och 7 i år.
Vi gifte oss köpte hus o har klarat av de mesta. Inte alltid smidigt men de e de nog inte oavsett ålder. Har u varit gifta i 14 år i höst..... hmmm tiden går fort när man har kul!!!!
19 år och har 1 barn född februari 07 och en som har bf aug 08.
Hade dessutom ett missfall 06 i vecka 11...Oplanerat gravid alla gånger, fastän p-piller.
Det har gått jättebra HITTILLS. Släkten/familjen var liiite emot när jag inte ens var klar med studierna och när pappan till barnet bodde i ett annat land. Och svärmor sen då... Jaja, nu är det iaf toppen. Svärmor är här och hjälper oss dagligen med att städa och passa sonen. (flyttade till Kroatien i januari där sonens pappa är ifrån, skulle flyttat tidigare men studierna skulle avklaras först). Allting var värt det iaf.
(Allt har gått alldeles för snabbt, men det är bara att bita ihop och tackla det på bästa möjliga sätt. Man måste tänka logiskt. Vi har bott tillsammans 6 mån innan vi blev gravida - så vad har vi att gå på... Jag hoppas verkligen att vår relation kommer att hålla, men jag vet verkligen inte. Den som lever, den får se.)
Nu har jag babblat på tillräckligt lycka till TS!
Det går jätte bra, förlossningen gjorde att jag visste vad jag vill bli när jag blir stor. Barnmorska!
Jag fyllde 22 i december, sambon är 1 månad äldre. Sonen föddes i oktober så han är ca 3½ månad nu.
Vi fick i förrgår ett lånelöfte och håller just nu på att leta ett eget boende, helt underbart! Och vi planerar ett syskon inom 2½ år så jag behåller samma föräldrapenning.
Hejsan
Jag är ung mamma, fick min son när jag var 16 år.
Nu är min lille Tom 1 år & 2 veckor <3
Det har gått skit bra Bor i en 3:a i lysekil med Tom´s pappa.
Med en skit fin havs utsikt
Går 2 året i gymnasie nu,
allt rullar på bättre för oss än vad jag tycker "äldre" föräldrar har det...
jag fick min dotter när jag hade fyllt 19, i april-07 så snart 1år kalas här! Jag är ensamstående men det funkar finfint hitäntills