• bubblan124

bor men en sambo som har barn sedan tidigare

Som sagt. Jag bor med min sambo som har ett barn sedan tidigare förhållande. Men nu är jag less på att hans ex springet här medans vi har desas gemensamma barn. vart går gränserna egentligen ? hur mycket har jag rätt att tycka till om och bestämma?Vi har pojken varannan vecka, vilket betyder att dom få rå om han en hel vecka i sträck. hoppas ni kan ge min några tips och ideer hur man ställer sig till detta. + Nu väntar jag och min sambo vårt första barn.

• Svar på tråden bor men en sambo som har barn sedan tidigare
  • Solrosen77

Svårt att säga... i vårat fall är det från båda håll vi är hos varann av och till... i söndags var vi hos sambons ex och hjälpte til och renovera...( exxets vecka)
    Till helgen kommer hans ex (fd fru) hit och hälsar på...( våran vecka)

Hoppas det löser sig men prata med din sambo om ditt dilemma...

• Fia lotta lus
    Solrosen77 skrev 2008-01-30 20:02:42 följande:
    Svårt att säga... i vårat fall är det från båda håll vi är hos varann av och till... i söndags var vi hos sambons ex och hjälpte til och renovera...( exxets vecka)Till helgen kommer hans ex (fd fru) hit och hälsar på...( våran vecka)Hoppas det löser sig men prata med din sambo om ditt dilemma...
    Imponerad av de som kan leva så... jag skulle inte kunna det! Skulle absolut inte släppa makens ex innanför ytterdörren ens! Nä, det är hans och mitt, hon har inte hemma hos oss att göra. ( Lika lite som vi hos henne och hennes sambo!). De talas vid i telefon ang deras gemensamma barn, där får det räcka. Tilläggas att jag absolut inte har något emot henne, hon är jättetrevlig både i tfn och när vi ses, men vårat är vårat, hennes, hennes. Vi har även en gemensam som på 7 månader... 
    Mamma till världens finaste Marvin 070625
  • Solrosen77

Inser att jag är väldigt lyckligt lottad när jag surfar runt och läser vad alla skriver om sina sambos ex....

Fia lotta lus skrev 2008-01-30 20:09:26 följande:

Imponerad av de som kan leva så... jag skulle inte kunna det! Skulle absolut inte släppa makens ex innanför ytterdörren ens! Nä, det är hans och mitt, hon har inte hemma hos oss att göra. ( Lika lite som vi hos henne och hennes sambo!). De talas vid i telefon ang deras gemensamma barn, där får det räcka. Tilläggas att jag absolut inte har något emot henne, hon är jättetrevlig både i tfn och när vi ses, men vårat är vårat, hennes, hennes. Vi har även en gemensam som på 7 månader... 
  • Fia lotta lus
    Solrosen77 skrev 2008-01-30 20:33:35 följande:
    Inser att jag är väldigt lyckligt lottad när jag surfar runt och läser vad alla skriver om sina sambos ex....Fia lotta lus skrev 2008-01-30 20:09:26 följande:
    Jasså... Vad har jag skrivit som är så beklagligt då?
  • Fia lotta lus

Kan ju tala om att det är åt båda hållen. Hon vill väl inte ha mig o hennes ex hängande hos sig heller... Vad är det egentligen som är så konstigt med det?

• bubblan124

vad bra att jag inte är helt ensam . vill gärna höra mer hur fler gör o hur ni tänker.

• Solrosen77

Jag menar inte att det du skriver är beklagligt men många har svårt med nuvarande killens ex... så mina problem som jag har med hans ex inser jag är pyttesmå om jag jämför.
    Så därför anser jag mig lyckligt lottad! Så det var ej meningen att klampa dig på tårna.
    Förlåt om det lät så!

Själv så ser jag det som positivt för barnen att se att man kan umgås och vara vänner ändå trots att mamma och pappa ej är tillsammans...
    Mina föräldrar har varit skilda i 9 år och pratar inte ens med varandra och kan ej vistas under samma tak. Och för mej är det det värsta som finns....
    För den dag vi gifter oss kommer jag aldrig att kunna ha mamma och pappa där....

Men alla måste göra det som känns bäst för dem....

Solrosen77 skrev 2008-01-30 20:33:35 följande:
    Inser att jag är väldigt lyckligt lottad när jag surfar runt och läser vad alla skriver om sina sambos ex....Fia lotta lus skrev 2008-01-30 20:09:26 följande:
  • Solrosen77

Blev lite galet där med citatet men jag hoppas du förstår Fia lotta lus...

Svar på tråden bor men en sambo som har barn sedan tidigare