• Sommaren2005

Föräldrapenningtillägg i samband med barnets födelse?

Någon av er som också är anställda inom Region Skåne eller annat landsting och blir beviljade "föräldrapenningtillägg" 10 % (om anställning varat 1 år) alternativt 20 % (om anställning varat 2 år eller längre)? Jag läste det först nu och undrar vad det innebär? Det står att utbetalning av tillägget delas upp på två tillfällen. Gäller det de första veckorna? Eller vad är det?

Tacksam för hjälp!!

P.s. Jag börjar kolla runt lite nu ang fk också... jag har skickat in min begäran om föräldrapenninguttag. Behöver jag göra något mer nu eller kommer pengarna utbetalas utan problem?

*ny på det här*

• Svar på tråden Föräldrapenningtillägg i samband med barnets födelse?
  • Lenafena

Jag jobbar i landstinget i västra götaland och såg detta som du säger om tillägg på intranet. Chefen har inte informerat mig om det än, men jag ska höra med personalavdelningen
    Skriv om du får veta något mer!

• helhed

Jag tror att det innebär att du får en engångssumma när du börjar din ledighet. Ex. om du tjänar 20000:- och har jobbat i två år, får du 4000:- kronor extra första månaden du är ledig.

• Sommaren2005

Hm... Ska försöka ta reda på lite mer. Och du, Lenafena, skriv på detta inlägg eller i min gästbok ifall du får mer klarthet så är du go

Kram

• Lenafena

Självklart ska jag göra det, sommaren!

Verkar som om de flesta har gått på tidig helgledighet, så det lär bli svårt att få tag på nån denna veckan!
    Kram!

• FredrikBlå
    Lenafena skrev 2005-05-04 14:11:01 följande:

Sommaren: kolla din GB!

Hittade du någon information som skulle kunna vara användbar för andra personer anställda inom region Skåne?
  • fyrklöver81

Det är din chef som ska fylla i det pappret be henne honom de vet. Sen får du ett trevligt engångsbelopp :)

Svar på tråden Föräldrapenningtillägg i samband med barnets födelse?